به گزارش روابط‌عمومی شرکت تامین سرمایه‌تمدن، محمدتقی پورمقیم، در مورد عملکرد صندوق‌ها و سبدهای تحت مدیریت این شرکت از ابتدای سال‌جاری گفت: مقایسه میزان بازدهی بازارها در نیمه نخست امسال نشان می‌دهد، با وجود اینکه بازاری نتوانسته است متناسب با سطح تورم رشد کند، شاخص کل بورس که بیانگر بازده سرمایه‌گذاری در بورس است، در این مدت نه‌تنها رشد نکرده، بلکه ۸۸/ ۰درصد هم کاهش داشته است.

سرپرست مدیریت سرمایه‌گذاری تامین سرمایه تمدن در خصوص دارایی‌های تحت تملک صندوق‌های سهامی، مختلط و سبدهای سرمایه‌گذاری تمدن بیان کرد: تامین سرمایه تمدن در بخش صندوق‌های سهامی، مختلط و سبدهای سرمایه‌گذاری، مدیریت بیش از ۱،۱۰۰میلیارد تومان دارایی را برعهده دارد.

پورمقیم در ادامه تصریح کرد: صندوق ثروت‌آفرین تمدن صندوق سهامی مبتنی بر صدور و ابطال با ارزش دارایی‌های بیش از ۶۲۰میلیارد تومان است که در نیمه ابتدایی سال‌جاری با کسب بازدهی ۶/ ۶درصدی رتبه پنجم را بین صندوق‌های سهامی بازار کسب کرده است، این درحالی است که بازدهی بازار در این مدت منفی ۸۸/ ۰‌درصد بوده است.

سرپرست مدیریت سرمایه‌گذاری تامین سرمایه تمدن، با اشاره به بازدهی ۳درصدی صندوق آتیه درخشان مس افزود: صندوق آتیه درخشان مس، صندوق سهامی قابل معامله است که ارزش دارایی آن به بیش از ۲۷۰میلیارد تومان می‌رسد و بازدهی آن از ابتدای سال ۳‌درصد بوده است. این صندوق در سه‌ماه تابستان سال‌جاری رتبه دهم را بین صندوق‌های سهامی بازار کسب کرد.

پورمقیم یادآور شد: صندوق گوهرنفیس تمدن، صندوق مختلط مبتنی بر صدور و ابطال است که از ابتدای سال‌جاری بازدهی ۸۶/ ۴درصدی را کسب کرده است. این صندوق در تابستان سال‌جاری رتبه سوم بازدهی را در بین صندوق‌های مختلط بازار سرمایه کسب کرده است.

سرپرست مدیریت سرمایه‌گذاری تامین سرمایه تمدن در خصوص عملکرد سبدهای سرمایه‌گذاری تامین سرمایه تمدن گفت: بازدهی سبدهای سرمایه‌گذاری مجموعه تمدن در نیمه نخست سال‌جاری ۷۹/ ۱۱‌درصد بوده است.

وی در خصوص عملکرد بورس تهران گفت: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۲هزار میلیارد تومان نقدینگی اشخاص حقیقی از بازار سهام خارج شده و معاملات خرد نیز به پایین‌‌‌ترین حد خود رسیده است.

‌پورمقیم در خصوص عملکرد سایر بازارها گفت: از ابتدای سالی جاری تاکنون قیمت هر دلار ۲۰درصد افزایش یافته است.

وی بازدهی طلای ۱۸عیار در همین مدت را ۸درصد اعلام و عنوان کرد: در نیمه نخست امسال قیمت سکه نیز ۱۲درصد رشد داشته است.

پورمقیم در خصوص عملکرد بازار مسکن گفت: بازار مسکن در مقایسه با سایر بازارها عملکرد بهتری داشته، به‌طوری‌که تا پایان مردادماه بازدهی ۲۲درصدی را کسب کرده است.

سرپرست مدیریت سرمایه‌گذاری تامین سرمایه تمدن در پایان یادآور شد: اگرچه بازارهای موازی بازارسرمایه در نیم‌سال اول ۱۴۰۱با رشد همراه بودند؛ ولی هیچ بازاری نتوانست متناسب با تورم رشد کند.