حسین عبده‌تبریزی، توجه مردم به سرمایه‌گذاری در سبدی از دارایی‌‌‌ها، به جای دارایی خاص را از اهداف این همایش برشمرد و اضافه کرد: در واقع همایش «سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای مقابله با تورم» مزیت‌‌‌های سرمایه‌گذاری در صندوق‌ها را به همراه تبعات خرید تک‌سهم برای عموم سرمایه‌گذاران و مردم تشریح خواهد کرد.

او با بیان ‌‌‌اینکه بیشتر صندوق‌های سرمایه‌گذاری از جنس صندوق‌های سهامی و راهی برای مقابله با تورم هستند، گفت:‌‌‌ دارندگان پس‌‌‌اندازهای کوچک و بزرگ به جای خرید تک‌سهم برای حفاظت از دارایی‌‌‌های خود در مقابل تورم، بهتر است به صندوق‌های سرمایه‌گذاری روی آورند.

عبده‌تبریزی در ادامه جزئیاتی از انواع صندوق‌های سرمایه‌گذاری را تشریح کرد و توضیح داد: در صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهام، سرمایه‌گذار با ریسکی کمتر در ترکیبی از سهام سرمایه‌گذاری می‌کند. این کار برای سرمایه‌گذار غیرحرفه‌‌‌ای به‌مراتب بهتر از خرید تک‌سهم است. او با اشاره به صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت نیز گفت: سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها نیز بهتر از سپرده‌‌‌گذاری در سیستم بانکی است؛ چرا که صندوق‌های با درآمد ثابت، با ترکیب مناسبی از اوراق با درآمد ثابت و سپرده، نرخ بازده سرمایه‌گذار را ارتقا می‌دهند. عبده‌‌‌تبریزی اضافه کرد: صندوق‌های مختلط نیز به دلیل اینکه ترکیبی از صندوق‌های سهام و اوراق با درآمد ثابت هستند، می‌‌‌توانند گزینه‌‌ مناسبی برای سرمایه‌گذار باشند.

او در بخش دیگری از صحبت‌‌‌هایش، صندوق‌های «زمین و ساختمان» و «املاک و مستغلات» را گزینه‌‌‌های مناسب دیگری برای سرمایه‌گذاری ذکر کرد و توضیح داد: سرمایه‌گذارانی که قصد دارند در پروژه‌‌‌های ساختمانی سرمایه‌گذاری و از طریق خرید ملک با تورم مقابله کنند، بهتر است در صندوق‌های زمین و ساختمان یا املاک و مستغلات سرمایه‌گذاری کنند؛ اولی سرمایه‌گذاری در طرحی در راستای ساخت‌‌‌وساز و دومی سرمایه‌گذاری در ترکیبی از چند دارایی است. صندوق زمین و ساختمان در پروژه‌‌‌های ساختمانی برای ساخت سرمایه‌گذاری می‌کند و صندوق املاک و مستغلات از خرید و فروش و اجاره سود می‌‌‌برد.

به گفته رئیس شورای سیاستگذاری این همایش، صندوق‌های زمین و ساختمان و املاک و مستغلات که در دارایی‌‌‌های فیزیکی سرمایه‌گذاری می‌کنند، گزینه‌‌‌ مناسبی برای مهار تورم هستند.

او سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی خصوصی (سهامی‌‌‌های خاص) و صندوق‌های استارت‌آپی را برای سرمایه‌گذاران حرفه‌‌‌ای مناسب خواند و تاکید کرد: این نوع صندوق‌ها به دلیل ریسک بالایی که دارند، بیشتر برای سرمایه‌گذاران حرفه‌‌‌ای و نه مردم عادی مناسب است. بنابراین، آن دسته از سرمایه‌گذاران حرفه‌‌‌ای که منابع قابل‌‌‌توجه و ریسک‌‌‌پذیری بالاتری دارند، بهتر است با سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها، از مزایای آن بهره‌‌‌مند شوند.

او در پایان به این نکته هم اشاره کرد که در این همایش که از بخش‌‌‌های مختلفی تشکیل شده و پنل‌‌‌های تخصصی متنوعی دارد، علاوه بر معرفی این نهادهای سرمایه‌گذاری، درباره‌‌‌ تجارب موفق سرمایه‌گذاری و آشنایی اولیه‌‌‌ مردم با این صندوق‌ها صحبت می‌شود تا آنان با توجه به تمایلات ریسک و بازده مختلف، بتوانند در  این صندوق‌ها سرمایه‌گذاری کنند. همایش «سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای مقابله با تورم» با محوریت تبیین راه‌های عبور از تورم با ابزارهای بورسی ۱۴ شهریورماه در محل شرکت بورس اوراق بهادار تهران برگزار می‌شود.