به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه، در این جلسه مهم‌ترین دلایل وضعیت فعلی بازار از جمله بحث قیمت‌گذاری دستوری، نرخ بالای سود بانکی و... بررسی شد.

یکی از دغدغه‌‌‌های مهم حاضران در این نشست، تامین مالی سرمایه‌گذاران نهادی در جهت خرید سهام بود که رئیس سازمان ‌بر تسریع و تسهیل این روند تاکید کرد تا هرگونه درخواست در کوتاه‌‌‌ترین زمان بررسی و در صورت امکان مجوزهای لازم صادر شود. رئیس سازمان بورس همچنین تاکید کرد که اگرچه سازمان بورس در زمینه قیمت‌گذاری دستوری مرجع رسمی نیست، اما تلاش کرده است با ایجاد سازوکارهای شفافیت در زمینه عرضه و تقاضا در بورس‌کالا، آثار نامساعد سیاست قیمت‌گذاری دستوری را تا حد امکان کاهش دهد.

از مهم‌ترین بحث‌‌‌های مطرح‌شده در این نشست، تشکیل کارگروهی منسجم در سازمان بورس بود تا پیش از آنکه پیش‌‌‌نویس لایحه بودجه ۱۴۰۲ تنظیم و به مجلس ارائه شود، بازار سرمایه پیشنهادهای خود را در زمینه مدیریت ریسک هر تصمیمی در مورد پیش‌‌‌نویس لایحه بودجه، به مراجع ذی‌صلاح منعکس کند.

در این نشست، بسیاری از مدیران حقوقی بازار با اشاره به وضعیت نرخ سود بانکی، ابراز نگرانی کردند که این وضعیت به جذابیت سرمایه‌گذاری در بانک‌ها به‌جای سرمایه‌گذاری در بازار سهام منجر شده است؛ به‌خصوص که دولت پیش‌تر مصوب کرده بود نرخ سقف ۲۰‌درصد را رعایت کند؛ اما عملا تبعات عدم‌رعایت این مصوبه، بازار سرمایه را تحت‌تاثیر قرار داده است.

در این جلسه همچنین بر پیگیری و مطالبه‌‌‌گری در راستای حل مشکل تامین مالی خرید سهام، نرخ خوراک و سوخت گاز صنایع، تعیین‌تکلیف سریع واگذاری سهام خودروسازها و تثبیت نرخ سود بین‌بانکی در کانال از پیش تعیین‌شده تاکید شد.