شرکت کشت و صنعت پیاذر در حال حاضر بیش از ۵۰‌درصد ظرفیت بلااستفاده در خطوط تولیدی خود دارد. به این منظور، دعوت از متخصصان صنعت برای همکاری، اورهال و تغییرات متناسب با افزایش تیراژ محصولات از اول شهریور در دستور کار قرار گرفته است.

با توجه به اورهال و راه‌اندازی دستگاه سپراتور و پاستوریزاتور و امکان استفاده و تزریق شیرخام به خط تولید، امکان استحصال روزانه ۲۵تن خامه و ۱۰تن شیر خشک میسر می‌شود. تست اولین مرحله تزریق شیر خام طی هفته جاری صورت می‌پذیرد. همچنین با خط مزبور به سیستم فیلتراسیون در آینده نزدیک و به منظور سوق‌دادن به محصولات با ارزش‌افزوده بالاتر، امکان تولید پروتئین شرکت با خلوص ۹۶‌درصد و مشتقات آن فراهم می‌شود. بعد از انجام مکاتبه با اداره جهاد کشاورزی و استعلام و اخذ سند زمین‌های شرکت، درخواست ارزیابی و کارشناسی به هیات سه‌نفره کانون کارشناسان رسمی دادگستری آذربایجان‌شرقی ارسال شده است.  شرکت در نظر دارد، با توجه به ظرفیت‌های فعلی خود نسبت به کسب سهم ۵درصدی از بازار روغن خوراکی برنامه‌ریزی کند و اقدامات لازم را انجام دهد. با توجه به ماهیت شرکت کشت و صنعت، برنامه‌ریزی برای خرید و در صورت کمبود، واردات بذر اصلاح‌شده به‌منظور کشت یا توزیع بین کشاورزان صورت پذیرفته است. همچنین با مذاکرات صورت‌گرفته با دامداران و مرغداران به‌منظور تامین پایدار کنجاله سویا و ذرت برای دام و طیور نسبت به تولید و واردات دانه‌های روغنی و کنجاله و متقابلا خرید شیرخام دریافتی از دامداران برنامه‌ریزی‌های اولیه صورت پذیرفته است.

در حال حاضر، عمده ‌فروش شرکت از طریق نمایندگی‌ها انجام می‌شود. بعد از بررسی‌های صورت‌گرفته، تصمیم به تقویت فروش شرکت طی عقد قرارداد با شرکت‌های معتبر پخش و در ادامه با آماده‌سازی بسترهای مناسب و ایجاد واحد دیجیتال مارکتینگ با فروش مستقیم از طریق بستر وب‌اپلیکیشن شرکت نسبت به افزایش فروش و کوتاه‌کردن دوره وصول مطالبات اقدام می‌کند.

با توجه به اندازه سهم بازار تهران و حومه در مواد غذایی، شرکت در نظر دارد واحد بازاریابی و فروش را در تهران توسعه دهد و نسبت به تامین پایدار تقاضای منطقه مزبور اهتمام ورزد.