فروسیل: شرکت فروسیلیسیم خمین در یک اطلاعیه گروه «الف» «شروع مجدد فعالیت تعلیق‌شده قبلی» خود را اطلاع‌‌‌رسانی کرد. طبق این اطلاعیه شرکت برق منطقه‌ای باختر، در راستای اعلام برنامه زمان‌بندی مدیریت بار تابستان ۱۴۰۱، از تاریخ ۰۲/ ۰۴/ ۱۴۰۱ برق کوره ذوب قطع و تمامی فعالیت‌های شرکت تعلیق شد و در این مدت تعمیرات تجهیزات کوره صورت گرفت. طبق هماهنگی انجام‌شده با شرکت برق منطقه‌ای باختر تولید شرکت فروسیلیسیم خمین از تاریخ ۱۰/ ۰۵/ ۱۴۰۱ شروع شد.

بتک: شرکت کارخانه‌های کابل‌سازی تک نیز اطلاعیه‌ای با موضوع «شفاف‌سازی در خصوص نوسان قیمت سهام» صادر کرد. در این اطلاعیه گفته شده است: «با استناد به ماده ۱۲ مکرر «یک» دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در فرابورس ایران به اطلاع می‌رساند از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰) تا مقطع فعلی تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است.» در صورت وقوع هرگونه رویداد بااهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده ۱۳ دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان افشا می‌شود.    

فاذر: شرکت صنایع آذرآب درباره اطلاعات و صورت‌های مالی منتشرشده خود توضیحاتی ارائه داد: «در خصوص علت تغییر سودآوری این شرکت مطابق با آخرین اطلاعات و صورت‌های مالی سه‌ماهه (حسابرسی‌نشده) منتهی به ۳۱/ ۰۳/ ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه سال پیش، دلایل به شرح ذیل اعلام می‌شود: ١) کاهش حجم قراردادهای شرکت و کاهش نرخ ارز نسبت به پایان سال مالی ۱۴۰۰ که در فروش و بهای تمام‌شده شرکت تاثیرگذار بوده است؛ ۲) افزایش بهای تمام‌شده مواد و تجهیزات مصرفی در پروژه‌ها و در نتیجه کاهش سودآوری شرکت؛ ۳) افزایش نرخ دستمزد به میزان ۶۵‌درصد در سال ۱۴۰۱؛ ۴) کاهش تناژ تولید و افزایش هزینه‌های جذب‌نشده تولید نسبت به سال قبل به دلیل عدم‌ترخیص مواد و تجهیزات پروژه‌ها از گمرکات کشور و عدم‌امکان دریافت ضمانت‌نامه‌های بانکی شرکت در مناقصه، پیش‌پرداخت و حسن انجام تعهدات به دلیل نداشتن وثایق و سپرده نقدی ضمانت‌نامه به‌رغم مصوبات دریافتی از سوی سران سه‌قوه؛ ۵) افزایش هزینه استهلاک و اثرگذاری روی بهای تمام‌شده و هزینه‌های اداری، تشکیلاتی و توزیع و فروش به علت افزایش سرمایه ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌های ثابت روی طبقه ساختمان؛ ۶) کاهش سایر درآمدهای عملیاتی. در پایان اعلام شده است که این شرکت مصمم است در سال مالی آتی با اخذ قراردادهای جدید و افزایش حجم تولید و فروش نسبت به پوشش زیان گام برداشته و اهداف پیش‌بینی سال ۱۴۰۱ را تحقق بخشد.

چفیبر: شرکت تولید فیبر ایران از «عدم‌حصول نتیجه از برگزاری مزایده» خود خبر داد. این مزایده در ۲۸تیرماه برگزار شد و مطابق آن، این شرکت در نظر داشت، اقلام ضایعاتی، راکد و بلااستفاده و همچنین دستگاه هیمن (روکش کاغذی) را به صورت نقدی و از طریق مزایده عمومی به فروش برساند. با این حال قیمت‌های اعلام‌شده از طرف پیشنهاددهندگان پایین‌تر از قیمت کارشناسی بوده و مزایده برنده نداشته است.

ومدیر: شرکت گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری هم اطلاعیه‌ای با موضوع «توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشرشده» ارائه داد. در این اطلاعیه توضیح داده شده است: «بازگشت به نامه مورخ ۰۴/ ۰۵/ ۱۴۰۱ سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر الزام افشای دلایل تغییر بیش از ۳۰‌درصد سود (زیان) عملیاتی شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل به استحضار می‌رساند، دلیل کاهش سود عملیاتی عمدتا ناشی از کاهش سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها بوده است.»

خبهمن: گروه بهمن هم در یک اطلاعیه گروه «ب» از عرضه دیگنیتی و فیدیلیتی در بورس‌کالا خبر داده است. در شرح این اطلاعیه گفته شده است: «پیرو درخواست شرکت بهمن‌موتور درخصوص پذیرش خودروهای دیگنیتی و فیدیلیتی برای عرضه در بورس کالا، شرکت بورس کالای ایران مجوز عرضه را صادر کرد. اولین مرحله از عرضه محصولات در بورس‌کالا روز ۲۶ مردادماه با حجم کالای قابل عرضه، به تعداد ۲۲۰دستگاه خودروی دیگنیتی و ۳۱۰دستگاه خودروی فیدیلیتی آگهی شد.»

ثامید: شرکت توسعه و عمران امید، مزایده فروش پروژه تجاری چهارباغ اصفهان (مرکز خرید فیروزه) را اعلام کرد. «شرکت توسعه و عمران امید پروژه را به صورت نقد، اقساط یا تهاتر از طریق برگزاری مزایده عمومی واگذار می‌کند. حجم ریالی فروش پیش‌بینی‌شده در آگهی به میزان حداقل ۱۸۲میلیارد تومان برآورد شده و سهم شرکت از این فروش معادل ۸/ ۷۰درصد است که عملکرد آن در گزارش‌های آتی منعکس می‌شود.»

خاذین: شرکت سایپا آذین نیز با موضوع «توضیحات در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشرشده» اعلام کرد: «بازگشت به نامه مورخ ۰۳/ ۰۵/ ۱۴۰۱ سازمان بورس و اوراق بهادار مبنی بر تغییرات سود (زیان) عملیاتی شرکت در دوره مورد گزارش نسبت به سال مالی قبل به استحضار می‌رساند، پس از دریافت تعدیلات نرخ فروش محصولات و افزایش تولید در ۶ماه سال‌جاری، زیان حاصله جبران خواهد شد.»

دتولید:شرکت داروسازی تولید دارو از ارائه تضامین پرداختی به شرکت‌های هم‌گروه برای دریافت تسهیلات بانکی خبر داد. این شرکت توضیح داده است: «تضامین پرداختی به شرکت‌های هم‌گروه مبلغ ۸/ ۲‌هزار میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات بانکی است که سفته و چک‌های تحویلی به بانک توسط گروه سرمایه‌گذاری البرز، شرکت پخش البرز و شرکت سبحان دارو ظهرنویسی شده و شرکت داروسازی تولیددارو، چک متقابل به شرکت‌های فوق تحویل داده است.»