«شپلی»: شرکت پلی‌اکریل‌ ایران پیرو اخبار منتشرشده در سامانه کدال مبنی بر خرید ۲‌هزار تن اکریلونیتریل گفت: پیرو رویکرد اتخاذشده از سوی هیات‌مدیره شرکت در راستای افزایش ظرفیت تولید و بهره‌‌‌برداری از ظرفیت‌‌‌های بلااستفاده به استحضار می‌‌‌رساند، در تاریخ ۲تیرماه ۱۴۰۱ طی مذاکرات و توافقات صورت‌پذیرفته، اولین پروفرم اخذشده به نام شرکت پلی‌اکریل ایران به میزان ۲‌هزار تن با پرداخت ۱۰‌درصد پیش‌پرداخت به صورت قطعی مورد سفارش‌‌‌گذاری قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود که این محموله در مردادماه به بندر ماهشهر وارد شود. مزید اطلاع، اهمیت موضوع از آن جهت است که بیش از ۱۰سال از آخرین خرید مستقیم اکریلونیتریل از سوی شرکت پلی‌اکریل ایران می‌‌‌گذرد و آنچه مسلم است، این رویه خرید سود بازرگانی تامین‌کننده واسطه را به بهای تمام‌شده خرید تحمیل نمی‌‌‌کند. لازم به ذکر است، تسویه این خرید هم‌زمان با تخلیه آن در مخازن ماهشهر انجام می‌‌‌پذیرد.

«فروسیل»: شرکت فروسیلیسیم خمین اعلام کرد که با عنایت به نامه مورخ ۰۳/ ۰۳/ ۱۴۰۱ شرکت برق منطقه‌‌‌ای باختر با موضوع اعلام برنامه زمان‌بندی مدیریت بار تابستان ۱۴۰۱، از تاریخ ۰۲/ ۰۴/ ۱۴۰۱ تا ۰۱/ ۰۵/ ۱۴۰۱ برق کوره ذوب قطع و تمامی فعالیت‌‌‌های شرکت تعلیق می‌شود و در این مدت تعمیرات تجهیزات کوره صورت خواهد گرفت.

«فلات»: شرکت گروه سرمایه‌گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان اعلام کرد که از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۳/ ۶/ ۹/ ۱۲ ماهه منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰) تا مقطع فعلی تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. بنابراین به نظر می‌رسد نوسان قیمت سهام شرکت طی روزهای معاملاتی اخیر کاملا ناشی از عرضه و تقاضای بازار باشد.    

«برکت»: شرکت گروه دارویی برکت اعلام کرد که سیاست کلی تقسیم سود این هلدینگ در شرکت‌های فرعی غیر‌بورسی برای سال مالی جاری تقسیم سود حداقل ۸۰درصدی است.

«مفاخر»: شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی اعلام کرد که پیرو اطلاعیه «ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع‌‌‌رسانی» منتشرشده در سامانه به اطلاع می‌‌‌رساند با عنایت به اینکه از این شرکت سوالی در سایت تدان مطرح نشده، بنابراین از زمان ارائه صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت سه‌ماهه حسابرسی‌نشده دوره منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ به آن سازمان و گزارش آمار تولید و فروش مربوط به اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ که در تاریخ ۷ خرداد ۱۴۰۱ در سایت کدال درج شده بود، تغییر بااهمیتی در رویدادهای موثر در وضعیت مالی و عملکردی این شرکت رخ نداده است و افزایش قیمت سهام در چند روز اخیر عمدتا از تحرکات بازار و افزایش عرضه و تقاضای سهام شرکت حاصل شده است. در صورت بروز هرگونه تغییر در رویدادهای بااهمیت موثر برای وضعیت شرکت به جهت افشای اطلاعات مذکور اطلاع‌رسانی خواهد شد.