«رنیک»: شرکت جنرال‌مکانیک طی اطلاعیه‌‌‌ای در کدال اعلام کرد که علت افزایش سود عملیاتی شرکت در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل موارد ذیل است:

• افزایش نرخ ارز (درهم) از مبلغ ۷/ ۳‌هزار تومان به مبلغ ۱۹/ ۶‌هزار تومان؛

• افزایش جبهه کاری در پروژه‌‌‌ها از جمله آزادراه تهران- شمال (تونل البرز شرقی) از مبلغ درآمد شناسایی‌شده ۷/ ۱۳۰میلیارد تومان در دوره قبل به مبلغ ۸/ ۲۲۱میلیارد تومان، پروژه تصفیه‌‌‌خانه بم بروات از مبلغ ۱/ ۶۵میلیارد تومان به مبلغ ۳/ ۱۴۲میلیارد تومان، پروژه قطعه D۲ آزادراه تهران- شمال از مبلغ ۱/ ۳۳میلیارد تومان به مبلغ ۱/ ۱۲۶میلیارد تومان و پروژه راه‌‌‌آهن میانه اردبیل از مبلغ ۲/ ۴۷میلیارد تومان به مبلغ ۸/ ۱۲۴میلیارد تومان.

«خمهر»: شرکت مهرکام پارس اعلام کرد که موفق به اخذ تعدیل در نرخ‌های فروش از مشتری اصلی خود شده است که تاثیرات آن در نرخ قراردادهای منعقده بیش از ۱۰‌درصد خواهد بود.

«ثقزوی»: شرکت عمران و سازندگی استان قزوین از انعقاد قرارداد مهم شراکت در سرمایه‌گذاری مشترک در مجتمع چندمنظوره (مسکونی- تجاری) کوثر با موسسه میثاق رزم‌آوران خبر داد. لازم به ذکر است که سهم‌‌‌‌الشرکه قرارداد مشارکت مورخ ۲۸/ ۰۲/ ۱۴۰۱ به‌نسبت ۲۵‌درصد سهم شریک اول (موسسه میثاق رزم‌آوران) و ۷۵‌درصد سهم شریک دوم (شرکت عمران و سازندگی استان قزوین) است.

«قشیر»: شرکت تولیدی قند شیروان قوچان بجنورد از افزایش نرخ چغندرقند پاییزه خبر داد. شرکت اعلام کرد که علاوه بر قیمت مصوب چغندرقند پاییزه، مبلغ ۱۳۰۰ریال کمک‌کرایه حمل مصوب دولت به قیمت تضمینی اضافه می‌شود. ضمنا شنیده‌‌‌ها حاکی از افزایش نرخ فروش شکر به مبلغ ۱۸۰هزار ریال (تحویل درِ کارخانه) است.

«فلات»: شرکت گروه سرمایه‌گذاری صنایع و معادن فلات ایرانیان (سهامی عام) طی اطلاعیه‌‌‌ای در کدال اعلام کرد که در نظر دارد یک‌باب ساختمان اداری واقع در شهرک غرب را از طریق مزایده عمومی و به صورت نقدی به فروش برساند. تاریخ برگزاری مزایده ۰۸/ ۰۳/ ۱۴۰۱ است.

«اپرداز»: شرکت آتیه داده‌پرداز اعلام کرد که به‌رغم افزایش درآمد و سود عملیاتی شرکت در حوزه ارسال پیام کوتاه و پشتیبانی نرم‌‌‌افزار، علل کاهش سود خالص سال مالی ۱۴۰۰ نسبت به سال مالی قبل و دوره مالی ۹ماهه عمدتا به شرح موارد ذیل است:

• شناسایی زیان کاهش ارزش پرتفوی سرمایه‌گذاری به مبلغ ۳/ ۳۷میلیارد تومان در راستای رعایت استانداردهای حسابداری که تا تاریخ تهیه این نامه زیان پرتفوی عمدتا جبران شده است.

• با توجه به شناسایی سود قابل‌توجه از محل پرتفوی در سال مالی ۱۳۹۹ و شرایط نامساعد بازار سرمایه در سال ۱۴۰۰ سود خالص شرکت نسبت به سال قبل با کاهش همراه بوده است.

«داسوه»: شرکت داروسازی اسوه اعلام کرد که به میزان ۵‌درصد از سهام در اختیار شرکت داروسازی دانا، به تعداد ۵میلیون و ۷‌هزار و ۷۰۹سهم با ارزش واگذاری ۱۴میلیارد تومان را در تابلوی معاملات فرابورس عرضه کرده است که سود حاصل از واگذاری آن پس از کسر بهای تمام‌شده (به مبلغ ۲/ ۲۷۷میلیون تومان) و مخارج انتقال، مبلغ ۷/ ۱۳میلیارد تومان است و در صورت عرضه مجدد توسط بازارگردان، اطلاع‌‌‌رسانی خواهد شد.