دی: بانک‌دی در یک اطلاعیه گروه «الف» از واگذاری ۷/ ۲‌درصد سهام خود به مبلغ ۱۰۵‌میلیارد تومان خبر داد. در این اطلاعیه آمده است: «در راستای رعایت مفاد ماده «۳۳» قانون تاسیس بیمه‌مرکزی و بیمه‌گری و عطف به اطلاعیه عرضه عمده سهام غیر‌مدیریتی شرکت بیمه‌دی (سهامی‌عام) تعداد ۱۶۴میلیون و ۸۰۹هزار و ۳۴۸سهم معادل ۷/ ۲‌درصد از سهام شرکت بیمه‌دی به صورت عمده در بازار فرابورس ایران به فروش رسیده و مورد تایید شرکت فرابورس ایران قرار گرفته است.» طبق این خبر، قیمت تمام‌شده این سهم‌ها برای بانک‌دی ۲/ ۸میلیارد تومان بوده که با توجه به رقم فروش سهام، سود این معامله ۳/ ۹۷میلیارد تومان بوده است.

بانک‌دی در اطلاعیه دیگری اعلام کرد که ۸‌درصد سهام خود را با همان قیمت هر سهم ۶۴۵تومان به فروش رسانده است: «در راستای رعایت مفاد ماده «۳۳» قانون تاسیس بیمه‌مرکزی و بیمه‌گری و عطف به اطلاعیه عرضه عمده سهام غیر‌مدیریتی شرکت بیمه‌دی (سهامی‌عام) تعداد ۴۷۶میلیون سهم معادل ۸‌درصد از سهام شرکت بیمه‌دی (سهام وکالتی شرکت تعاونی مسکن کارکنان بانک‌دی با استناد به وکالت‌نامه شماره ۶۵۸۷مورخ ۲۷/ ۱۲/ ۱۳۹۳) به صورت عمده در بازار فرابورس ایران به فروش رسیده و مورد تایید شرکت فرابورس ایران قرار گرفته است.»

پاسا: شرکت ایران‌یاسا تایر و رابر هم در یک اطلاعیه گروه «الف» از تعدیل سنواتی بدهی مالیاتی و بیمه تامین‌اجتماعی سنوات گذشته خبر داده است. گفته شده است: «تعدیلات سنواتی سال مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰ که با بدهی‌های مالیاتی و بیمه تامین‌اجتماعی سال‌های گذشته شرکت و همچنین کاهش ارزش دارایی‌ها و موجودی‌ها مرتبط است، تماما براساس استانداردهای پذیرفته‌شده حسابداری و همچنین با اخذ نظر تخصصی حسابرس مستقل و بازرس قانونی شرکت در حساب‌ها شناسایی و ثبت شده است.» رقم این تعدیل ۵/ ۲۴میلیارد تومان اعلام شده است.

خودرو: ایران‌خودرو هم در یک اطلاعیه گروه «الف» از تحصیل سهام شرکت لیزینگ ایران‌خودرو (سهامی‌خاص) خبر داده است. لیزینگ ایران‌خودرو شرکتی غیر‌بورسی است که در حوزه تامین مالی مشتری از طریق تهیه کالا اعم از منقول و غیر‌منقول و واگذاری آن به مشتری صرفا در قالب یکی از قراردادهای اجاره به شرط تملیک و فروش اقساطی در چارچوب قانون عملیات بانکی بدون ربا فعالیت دارد. قرار است تسویه این معامله از محل مطالبات شرکت ایران‌خودرو از شرکت‌های گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو و شرکت سرمایه‌گذاری سمند صورت گیرد.

فسبزوار: شرکت پارس‌فولاد سبزوار هم در یک اطلاعیه گروه «الف» در کدال موضوع «توقف تمامی فعالیت‌های شرکت» را اعلان عمومی کرد. در این اطلاعیه آمده است: «احتراما با عنایت به قطعی برق و توقف کامل فعالیت تولیدی شرکت، به استحضار می‌رساند، به‌رغم پیگیری‌ها و مکاتبات به عمل آمده با اداره برق، پیش‌بینی زمان وصل مجدد برق و شروع فعالیت شرکت میسر نیست. در این شرایط، پیش‌بینی می‌شود که قطع موقت برق حداکثر به مدت ۱۵روز به طول انجامد و باعث کاهش تولید آهن اسفنجی به میزان ۳۷هزار و ۵۰۰تن در بازه زمانی (۱۹/ ۰۳/ ۱۴۰۱ تا ۰۳/ ۰۴/ ۱۴۰۱) شود. همچنین دلیل تاخیر در افشا انجام مکاتبات لازم برای دریافت مجوز تولید با شرکت برق منطقه‌ای خراسان‌رضوی تا تاریخ افشا بوده که متاسفانه مجوز تولید داده نشد.»