از همین رو اطلاعات بااهمیت دامنه محدودی دارند، با این حال، مصداق‌‌‌هایی که برای آن تعریف شده است، تکثر نسبتا بالایی دارد. البته به‌جز مصادیق عینی مشخص‌شده، در ماده «۴» دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌‌‌شده نزد سازمان بورس، «تعیین و تشخیص سایر اطلاعاتی که مهم است و باید افشای فوری شود، برعهده ناشر است.» این‌گونه اطلاعیه‌‌‌ها به طور معمول در گروه «ب» و با موضوع «سایر اطلاعات بااهمیت» منتشر می‌‌‌شوند. به بیان دیگر، موارد افشا دامنه بسته‌‌‌ای ندارد و مدیران شرکت هر خبری را که احساس کنند می‌‌‌تواند بر جریانات مالی شرکت اثرگذار باشد، می‌‌‌توانند به‌عنوان اطلاعات بااهمیت منتشر کنند. در ماده «۱۳» این دستورالعمل، برخی از مصادیق اطلاعات مهم آورده و درباره آن گفته شده که ناشر موظف است چنین اطلاعاتی را افشای فوری کند. به همین منظور در ادامه به بررسی چندی از این اطلاعیه‌‌‌ها پرداخته شده است.

«حفارس»: شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس اعلام کرد که حسب نامه اعلامی از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان‌رضوی، مدیریت جهادکشاورزی مشهد مقدس و طبق اعلام به شعبه استان خراسان‌رضوی شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس با موضوع تصمیمات متخذه کارگروه گندم، آرد و نان استان در تاریخ ۲۰/ ۰۲/ ۱۴۰۱ مقرر شد، کرایه حمل آرد استان خراسان‌رضوی به میزان ۳۵‌درصد از مبلغ ۴۰هزار ریال به ۵۴هزار ریال افزایش یابد. میزان حمل شرکت در ماه از این محل، در استان خراسان‌رضوی برابر۵۳۰‌هزار کیسه است. با در نظر گرفتن افزایش نرخ حمل، برآورد درآمد ناخالص ماهانه شرکت به رقم ۸/ ۲میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۱ به میزان ۶/ ۲۸میلیارد تومان بر عملکرد شرکت تاثیرگذار است. تاریخ اعمال نرخ ۰۲/ ۰۳/ ۱۴۰۱ است. افزایش مذکور در درآمدهای برآوردی سال مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰ مندرج در گزارش تفسیری مدیریت صورت‌های مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰ لحاظ شده است.

«شفن»: شرکت پتروشیمی فن‌آوران اعلام کرد که مهم‌ترین علت افزایش سود عملیاتی سال مالی ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، رشد ۸۹درصدی نرخ متوسط فروش محصولات است.

«هجرت»: شرکت پخش هجرت اعلام کرد که علت رشد ۱۰۰درصدی سود عملیاتی شرکت در دوره ۱۲ماهه منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰ نسبت به دوره مالی قبل، رشد ۷۰درصدی فروش متناسب با افزایش حجم بازار دارویی کشور در سال ۱۴۰۰ بوده است.

«سمتاز»: شرکت سیمان ممتازان کرمان اعلام کرد که علت افزایش ۴۸درصدی سود عملیاتی شرکت در دوره مالی منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰ نسبت به دوره سال قبل، عمدتا ناشی از افزایش نرخ فروش مصوبه انجمن صنفی صنعت سیمان و فروش محصولات از طریق بورس کالاست.

«شسم»: شرکت تولید سموم علف‌کش طی اطلاعیه‌‌‌ای تحت عنوان «شفاف‌‌‌سازی در خصوص نوسان قیمت سهام» اعلام کرد که از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۱۲/ ۹/ ۶/ ۳ماهه منتهی به ۲۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰) تا مقطع فعلی تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است.

«وامیر»: شرکت گروه صنعتی و معدنی امیر از پذیرش تعهدات جدید (تضمین تسهیلات شرکت «باما» به مبلغ ۷۸میلیارد تومان) خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که سه‌فقره چک تضمین در وجه بانک‌توسعه صادرات برای شرکت همگروه (شرکت باما) توسط این شرکت ظهرنویسی شده است.

«شمواد»: شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی پیرو شایعه منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر بازداشت دارایی‌‌‌های شرکت اعلام کرد که پیرو مصوبه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان در خصوص تقسیط بدهی مالیاتی به ۶۰قسط با اخذ ضمانت سفته بدون پیش‌‌‌پرداخت به استحضار می‌‌‌رساند، بعد از انجام این عمل و تحویل سفته و تقسیط مربوطه، این شرکت موفق به اخذ نامه رفع بازداشتی زمین‌‌‌های کارخانه واقع در شهرستان مبارکه و همچنین زمین‌‌‌ها و ویلاهای متعلق به این شرکت واقع در دهکده تفریحی عمران زاینده‌رود (چادگان) شد و در حال حاضر املاک شرکت در بازداشت سازمان امور مالیاتی نیست. لازم به توضیح است که اصل بدهی تقسیط‌شده ۳/ ۱۸میلیارد تومان است که از این مبلغ تاکنون ۷۴۵میلیون تومان از طرف شرکت پرداخت شده است.

«غدشت»: شرکت دشت‌مرغاب طی دو اطلاعیه‌ای مجزا از افزایش نرخ مواد اولیه و برخی از محصولات خود خبر داد. بر این اساس، شرکت اعلام کرد که برخی از مواد اولیه (روغن فله سویا تصفیه‌شده، شکر، قوطی ۵۰۰گرمی و درِ شیشه) افزایش بیش از ۱۰درصدی قیمت داشته‌‌‌اند. شایان ذکر است که مواد اولیه مصرفی برای تولید محصولات این شرکت تره‌بار است که به دلیل عدم‌استحصال مواد اولیه مذکور تاکنون، اطلاعات افزایش قیمت‌ها در دسترس نیست، ولی احتمال افزایش قیمت وجود دارد. همچنین شرکت در اطلاعیه دیگری اعلام کرد که برخی از محصولات این شرکت افزایش قیمت بیش از ۱۰درصدی داشته‌‌‌اند.

«کصدف»: شرکت کاشی صدف‌سرام استقلال آباده توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشرشده در کدال منتشر کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که با توجه به فروش پایان سال، میزان فروش نقدی و همچنین پیش‌بینی نمایندگی‌های فروش از افزایش قیمت‌های سال ۱۴۰۱، به افزایش فروش به صورت نقدی منجر شد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که افزایش درآمد عملیاتی بابت فروش در سه‌ماه آخر بوده و افزایش در هزینه‌‌‌‌‌‌ اداری و عمومی بابت شناسایی هزینه‌‌‌ها و ذخیره قرارداد حسابرسی در پایان سال و شناسایی هزینه‌‌‌های عیدی و سنوات واحدهای اداری و... است. افزایش در دارایی ثابت نیز بابت ساخت و تکمیل قسمتی از ساختمان‌های نیمه‌تمام بوده، همچنین خرید یک‌قسمت از دستگاه واحد بسته‌‌‌بندی است.