«غاذر»: شرکت کشت و صنعت پیاذر اعلام کرد که حذف ارز ترجیحی (ارز ۴۲۰۰تومانی) آرد مورد مصرف در محصولات این شرکت موجب افزایش حدود ۱۳۳درصدی در قیمت خرید آرد شده است که این امر موجب افزایش قیمت تمام‌شده محصولات به‌نسبت مقدار مصرف آرد در محصول می‌شود. طبیعی است، برای جبران این افزایش، بهای تمام‌شده و نرخ فروش محصولات مرتبط نیز به همان میزان و در چارچوب مقررات و مصوبات مراجع ذی‌ربط افزایش می‌‌‌یابد.

«قجام»: شرکت فرآورده‌‌‌های غذایی و قند تربت‌جام از افزایش بهای مواد اولیه (چغندرقند) براساس مصوبه جهاد کشاورزی خبر داد. این شرکت اعلام کرد که علاوه بر بهای چغندر باید به‌ازای هر یک‌تن چغندر خریداری‌شده، ۲کیلوگرم شکر با نرخ ۲۲هزار ریال و ۲۰کیلوگرم تفاله با نرخ ۸هزار ریال تحویل شود. نرخ فروش شکر مصوب در حال حاضر ۱۳۲هزار ریال است. نرخ شکر با توجه به قیمت خرید چغندر در سال جدید ۱۸۰هزار ریال عنوان شده، ولی تاکنون بخشنامه‌‌‌ای ابلاغ نشده است.

«غپاک»: شرکت لبنیات پاستوریزه ‌پاک نیز طی دو اطلاعیه مجزا از افزایش نرخ مواد اولیه (شیرخام) و نرخ فروش محصولات لبنی خود خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که بهای شیرخام از قیمت ۶۴هزار ریال به ۱۲۰هزار ریال افزایش یافته است. همچنین در اطلاعیه‌‌‌ای دیگر شرکت اعلام کرد که در اجرای طرح مردمی‌‌‌سازی و تودیه عادلانه یارانه‌‌‌ها قیمت محصولات لبنی در سه حوزه شیر، ماست و پنیر برابر با نرخ‌های مصوب جدید ابلاغ شد و سایر محصولات لبنی نیز براساس افزایش نرخ شیرخام به تناسب اضافه‌بها خواهند داشت. لازم به توضیح است که مبلغ فروش این محصولات در سال مالی قبل ۸۹۹میلیارد تومان و نسبت فروش آن به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل ۴۰‌درصد بوده است.

«ثامید»: شرکت توسعه و عمران امید از برگزاری مزایده فروش دو دستگاه آپارتمان مسکونی واقع در پروژه عظیمیه کرج خبر داد. در اطلاعیه این شرکت آمده است، شرکت پروژه را به صورت نقد و اقساط از طریق برگزاری مزایده عمومی واگذار خواهد کرد. شایان ذکر است حجم ریالی فروش پیش‌بینی‌شده در آگهی به میزان حداقل ۱۰میلیارد تومان برآورد شده است که عملکرد آن در گزارش‌های آتی منعکس خواهد شد.

«قطران»: شرکت پالایش قطران زغال‌سنگ که پیش‌تر در نظر داشت حدود ۷۵۰تن محصول روغن سبک حاصل از تقطیر قطران خام خود را به‌صورت دوره سه‌ماهه از طریق مزایده عمومی به فروش برساند، اعلام کرد که با توجه به اینکه تعداد شرکت‌کنندگان (حداقل سه‌نفر) به حد نصاب نرسید، کمیسیون برگزار‌کننده مقرر کرد وفق تبصره‌«یک» ماده «۴۵» آیین‌‌‌نامه معاملات شرکت از طریق تجدید مزایده اقدام شود.

«حفارس»: شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس اعلام کرد که حسب نامه اعلامی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان موضوع تصمیمات متخذه کارگروه گندم، آرد و نان استان در تاریخ ۲۱/ ۰۲/ ۱۴۰۱ با توجه به موضوع نرخ حمل انواع آرد خبازی در استان زنجان از سوی شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس، مصوب شد که کرایه حمل آرد نانوایی به‌ازای حمل هر کیسه به‌طور متوسط از ۴۱هزار ریال به ۷۲هزار ریال تغییر یابد. میزان حمل شرکت در ماه در این استان برابر ۲۰۰‌ هزار کیسه است.  با در نظر گرفتن این مصوبه، برآورد درآمد ناخالص شرکت از محل حمل آرد زنجان در سال ۱۴۰۱ از ۲/ ۸میلیارد تومان به ۴/ ۱۴میلیارد تومان بر عملکرد شرکت تاثیرگذار است. لازم به ذکر است که تاریخ اعمال نرخ ۲۵/ ۰۲/ ۱۴۰۱ است.

«گنگین»: شرکت اقتصادی نگین گردشگری ایرانیان طی اطلاعیه‌‌‌ای در کدال اعلام کرد که شرکت توسعه پارس‌گستر نگین گردشگری (شرکت تحت کنترل) در تاریخ ۲۴/ ۰۲/ ۱۴۰۱ اقدام به فروش تعداد ۳میلیون و ۹۰۰‌هزار سهم عادی و ۱۵میلیون و ۶۰۰‌هزار سهم ممتاز شرکت سینا سروش اریکه کرده است. به‌این‌‌‌ترتیب براساس ارزش‌گذاری هیات کارشناسان رسمی دادگستری به‌ازای هر سهم عادی ۱۸هزار و ۶۵۹ریال و به‌ازای هر سهم ممتاز ۸۵۸هزار و ۳۱۷ریال، مجموعا به مبلغ ۳/ ۱‌هزار میلیارد تومان به شرکت فرتاک صنعت ققنوس و سهامداران آن شرکت (شرکت‌های راه برج ایلیا، سازه دژ هورام و ایده تجارت برسام) با بهای تمام‌شده ۲میلیارد تومان و سود حاصل از فروش به مبلغ ۳۴/ ۱‌هزار میلیارد تومان واگذار شده است.‌ درصد مالکیت ناشر در شرکت تحت کنترل ۱۰۰‌درصد است.