«فزر»: شرکت پویا زرکان آق‌دره که بیشتر در زمینه اجرای فعالیت‌‌‌های جامع معدنی از اکتشاف تا عرضه محصولات فعالیت دارد، در خصوص رشد بیش از ۳۰درصدی سود عملیاتی سال ۱۴۰۰ شرکت نسبت به سال ۱۳۹۹ اعلام کرد: افزایش سود عملیاتی این شرکت ناشی از افزایش نرخ فروش کانسنگ طلا با توجه به تغییرات نرخ طلا، کاهش نرخ هزینه حقوق دولتی با توجه به عیار کانسنگ طلای استخراجی و افزایش سود شرکت‌های فرعی در دوره مورد گزارش است.

«افرا»: شرکت افرانت که در زمینه فروش پهنای باند، خدمات دیتاسنتر و تجارت الکترونیکی فعالیت دارد، روز گذشته طی اطلاعیه‌‌‌ای تحت عنوان «اطلاعات حاصل از برگزاری کنفرانس اطلاع‌‌‌رسانی ناشی از تغییرات قیمت» اعلام کرد با توجه به عدم‌پرسش در سامانه تدان و براساس اینکه از تاریخ گزارشگری‌‌‌های قبلی تا مقطع فعلی تغییر بااهمیتی در شرکت افرانت رخ نداده است، در نتیجه افزایش قیمت سهام، ناشی از روند بازار و وضعیت عرضه و تقاضای سهامداران است.

«غگلپا»: شرکت شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی (سالانه ۱۴۰۰) منتشرشده در سامانه کدال به شرح ذیل ارائه کرد:

  افزایش ۳۵درصدی سود عملیاتی نسبت به سال قبل، ناشی از افزایش مبلغ فروش محصولات بوده و فروش مقداری محصولات افزایشی نداشته است.

  شرکت در خصوص پرداخت سود سهام اعلام کرد که صرفا سود سهامدار عمده (شرکت صنایع شیر ایران) در مهلت قانونی پرداخت نشده که آن هم در حال پرداخت است. سود سایر سهامداران حقیقی در حساب متمرکزی در بانک اقتصاد نوین واریز شده و از طریق سایت کدال به سهامداران برای مراجعه به بانک و دریافت سود سهام سال‌های قبل، اطلاع‌‌‌رسانی شده است.

  مالیات ارزش‌افزوده شرکت تا پایان ۱۳۸۹ و سال ۱۳۹۴ قطعی و تسویه شده است. همچنین دفاتر سال‌های ۱۳۹۰، ۱۳۹۱، ۱۳۹۲، ۱۳۹۳ و ۱۳۹۵ از این بابت مورد بررسی اداره امور مالیاتی قرار گرفته و به دلیل عدم‌محاسبه صحیح مالیات و عوارض ناشی از نادیده‌گرفتن معافیت‌‌‌های فروش صادراتی و عدم‌احتساب اعتبار مالیاتی خریدهای انجام‌شده، شرکت نسبت به مالیات‌‌‌های مذکور اعتراض کرده که تا این تاریخ، اعتراض شرکت به نتیجه نهایی منجر نشده و از طرف اداره امور مالیاتی دعوتنامه‌‌‌ای برای شرکت ارسال نشده است. همچنین پیگیری وصول مطالبات از شرکت پخش سراسری بازار گستر پگاه در حال انجام است.

«خصدرا»: شرکت صنعتی دریایی ایران از انعقاد قرارداد ساخت کشتی دوم ۳۵۰۰تنی بین کشتیرانی مازندران و شرکت پژوهش صنعت نفت صدرا ساحل (شرکت تحت کنترل) به مبالغ ارزی و ریالی برابر ۱/ ۸میلیون یورو و ۱/ ۶۹میلیارد تومان خبر داد. لازم به توضیح است که پروژه توسط شرکت صدرا اجرا خواهد شد و ۸۰‌درصد سود اجرا به صدرا و ۲۰‌درصد آن به صدراساحل تعلق خواهد داشت.

«بموتو»: شرکت موتوژن که در زمینه تولید و فروش انواع ماشین‌‌‌های برقی و قطعات وابسته و تولید قطعات ریخته‌‌‌گری و آلومینیومی فعالیت دارد، از دریافت مجوز افزایش نرخ محصولات کولری و پمپ آب به میزان ۵/ ۱۲‌درصد از سوی هیات‌مدیره شرکت خبر داد. لازم به توضیح است که مبلغ فروش این محصولات در سال مالی قبل ۶/ ۷۹۹میلیارد تومان و نسبت فروش آن به کل درآمد شرکت در سال مالی قبل ۵۳‌ درصد بوده است.

«لوتوس»: شرکت تامین سرمایه لوتوس پارسیان اعلام کرد که به دلیل افزایش میزان تعهد پذیره‌‌‌نویسی و بازارگردانی اوراق بهادار و همچنین افزایش حجم صندوق‌های سرمایه‌گذاری تحت مدیریت، درآمدهای کارمزدی شرکت افزایش یافته و منابع ناشی از این افزایش موجب رشد درآمد سرمایه‌گذاری شده است. مجموع عوامل فوق موجب افزایش ۵۰درصدی سود عملیاتی سال مالی منتهی به ۳۰دی‌ماه ۱۴۰۰ این شرکت نسبت به دوره مشابه سال قبل شده است.