جم‌‌‌پیلن

پلی‌پروپیلن جم در اولین ماه سال مالی ۶۷۲میلیارد تومان فروش داشته که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵‌درصد رشد کرده است.«جم‌پیلن» در این ماه نیز تولید ۲۰‌هزار تنی را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۲۱‌هزار تن بوده است.  همچنین این شرکت در ماه فروردین فروش مقداری ۱۸‌هزار تن را ثبت کرده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته ۲۱‌هزار تن بوده است. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۳۶۵هزار و ۴۱۶ریال است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط با نرخ ۳۶۰هزار و ۸۳۴ریال بوده است. پلی‌پروپیلن جم در سه‌ماه سال ۱۴۰۰ سود ۴۸۰تومانی را به‌ازای هر سهم محقق کرده بود، در سه ماه دوم و سوم نیز سود ۸۲۸ و ۷۳۰تومانی را ثبت کرد، در فصل چهارم هم ۳۸۰تومان سود ساخت تا در مجموع در ۱۲ماه به سود ۲۴۲۰تومانی برسد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۱۲۸درصدی دارد. در ۱۲ماه سال گذشته این شرکت ۱۰۶۳تومان به ازای هر سهم سود ساخته بود.

شاراک

شرکت پتروشیمی شازند در فروردین‌ماه به درآمد فروش ۱۵۹۴میلیارد تومانی دست یافت که نسبت به ماه قبل ۱/ ۲۳‌درصد و نسبت به میانگین ۱۲ماه گذشته ۹/ ۶درصد کاهش نشان می‌دهد. با این حال، درآمد فروردین «شاراک» (با سرمایه ثبت‌شده ۸۰۶میلیارد تومانی) نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸/ ۲۷‌درصد رشد داشته است. «شاراک» در این ماه نیز تولید ۱۴۸هزارتن را گزارش کرده است. در سال گذشته متوسط تولیدات شرکت برابر ۱۴۷هزارتن بوده است. تولید یک‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳‌درصدی دارد. همچنین در ماه یادشده فروش مقداری شرکت برابر ۵۳ هزارتن ثبت شده است. متوسط فروش هر ماه سال مالی گذشته ۷۱هزارتن بوده است. «شاراک» در این ماه ۱۰‌هزار تن هیدروکربور هیدروژینه‌شده را به صورت صادرات به فروش رساند که نسبت به ماه گذشته افزایش ۷۶/ ۱درصدی نشان می‌دهد. نرخ فروش این محصول نسبت به ماه قبل ۶۵/ ۱۵‌درصد رشد داشته است. نرخ فروش این شرکت در ماه مورد گزارش برابر ۲۹۹هزار و ۹۲۵ریال بوده است. فروش شرکت در سال گذشته به طور متوسط با نرخ ۲۴۰هزار و ۶۰۸ریال بوده است. «شاراک» سال مالی قبل را با فروش بیش از ۲۰‌هزار میلیارد تومانی به پایان برد که نسبت به فروش سال ۱۳۹۹ به میزان ۸۴‌درصد رشد نشان می‌دهد. مقدار تولید و فروش محصولات شرکت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل از آن کاهش ۳ درصدی داشته است.

مارون

شرکت پتروشیمی مارون طی عملکرد فروردین‌ماه امسال معادل ۶/ ۲‌هزار میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک‌ماه مشابه سال قبل ۱۱‌درصد کاهش داشته است. طبق گزارش‌‌‌ این شرکت ۵/ ۸۶‌درصد این مقدار فروش مربوط به فروش داخلی و ۵/ ۱۳‌درصد آن مربوط به کل صادرات شرکت بوده است. «مارون» با سرمایه ثبت‌شده ۸۰۰میلیارد تومانی در سال مالی قبل مبلغ ۵/ ۳۲‌هزار میلیارد تومان درآمد فروش داشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۵۹‌درصد رشد را به ثبت رساند.