سود ناخالص این شرکت نیز در دوره مزبور بیش از ۳۷هزار و ۶۷۷میلیارد ریال بود که رشد ۲۸۳درصدی را نشان می‌دهد.بر همین اساس سود خالص مارون در سه ماه ابتدایی سال بیش از ۳۸هزار میلیارد ریال بوده که رشد ۳۳۹درصدی را نسبت به دوره مشابه سال قبل ثبت کرده است.براساس صورت‌های مالی سال گذشته نیز سود خالص شرکت پتروشیمی مارون در سال ۹۹ رشد بیش از ۱۲۷درصدی را ثبت کرد. بر این اساس سود خالص این شرکت در سال ۹۹ معادل ۱۱۶هزار و ۳۹۱میلیارد و ۱۹۲میلیون ریال بود. این رقم در سال گذشته معادل ۵۱هزار و ۱۸۶میلیارد و ۱۴۰میلیون ریال بود. همچنین سود هر سهم این شرکت از ۶هزار و ۳۹۸ ریال در سال ۹۸ به ۱۴هزار و ۵۵۳ ریال در سال ۹۹ رسیده است.

درآمدهای عملیاتی این شرکت در سال ۹۹ با رشدی بیش از ۷۶درصد به ۲۱۱هزار و ۳۴۳ میلیارد و ۴۵۰میلیون ریال رسیده است. این شرکت دارای چهار واحد تولیدی الفین، اتیلن گلایکول، پلی‌پروپیلن و پلی‌اتیلن سنگین است. شرکت در سال ۹۹ برای بهره‌وری و افزایش ظرفیت تولید در واحدهای تولیدی مجتمع اقداماتی را انجام داده که مهم‌ترین آنها شامل خالص‌سازی اتیلن اکساید، پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل مناطق نفت‌خیز جنوب، احداث واحد LD/ EVA, Swing HDPE /  LLPE،۱۵۰۰NGL- و پروژه جمع‌آوری و حذف ترکیبات آلی فرار از سطح تصفیه‌خانه مارون است.

در زمینه خالص‌سازی اتیلن اکساید، واحد EG/ EO پتروشیمی مارون مطابق طراحی ۴۴۳ هزار تن در سال اتیلن گلایکول‌ها را تولید می‌کند. در طراحی پایه امکان تولید ۳۶ هزار تن در سال اتیلن اکساید نیز دیده ‌شده بود. با توجه به روند قیمت‌های جهانی گلایکول، نیاز بازار و لزوم گسترش سبد تولید محصولات، پروژه خالص‌سازی اتیلن اکساید در دستور کار قرارگرفته است. نتایج اولیه نشان می‌دهد که طراحی اولیه قابلیت تولید تا ۴۵هزار تن در سال اتیلن اکساید خالص را دارد.

همچنین در پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل مناطق نفت‌خیز جنوب شرکت با هدف حفظ پایداری، استمرار و افزایش خوراک و رساندن به ظرفیت اسمی کارخانه بازیابی اتان به‌عنوان مبدأ خوراک ورودی واحدهای پایین‌ دستی اقدام به شناسایی مشکلات و موانع موجود در واحدهای بالادست کارخانه بازیابی اتان کرده است. میزان سرمایه‌گذاری در این پروژه مطابق اسناد مشاور ۱۶۷میلیون دلار است (که این مبلغ شامل هزینه پروژه آماک و هزینه مشاور MC پتروشیمی مارون نیست). این پروژه شامل ۸ پروژه دیگر است که مطالعات اولیه ۴ پروژه آن انجام و مناقصه هم انجام ‌شده و به‌صورت EPC در حال انجام است. مناقصه ۴ پروژه دیگر نیز در قالب یک پروژه EPC در حال انجام است. درصد پیشرفت فیزیکی پروژه ۶۹/ ۱۲درصد در مقابل ۲۱/ ۳۰درصد پیشرفت برنامه‌ای است.