«حفارس»: شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس از برگزاری مزایده فروش ۸۲دستگاه انواع تریلر، بغل‌‌‌دار فلزی، کفی و سمی تریلر متعلق به شرکت با اخذ مجوز از سازمان خصوصی‌‌‌سازی خبر داد. تاریخ برگزاری مزایده ۳اسفند ۱۴۰۰ و تاریخ برآوردشده به‌منظور مشخص شدن نتایج ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ اعلام شده است.

«دسانکو»: شرکت داروسازی سبحان انکولوژی نتایج شرکت در مناقصه صادرات دارو به سوریه را اعلام کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که «دسانکو» (وابسته به گروه دارویی برکت)، در دو فقره مناقصه صادرات دارو به سوریه جمعا به مبلغ ۵۸۹‌هزار و ۱۶۹یورو برنده شده است که با نرخ روز ارز نیمایی معادل مبلغ ۵/ ۱۶میلیارد تومان برآورد می‌شود.

«خراسان»: شرکت پتروشیمی خراسان اعلام کرد که به علت برودت هوا و افت شدید گاز واحدهای تولیدی این شرکت از تاریخ ۲۸/ ۱۰/ ۱۴۰۰ از سرویس خارج شدند. با عنایت به کاهش برودت هوا و برقرار شدن گاز خوراک و سوخت، در حال حاضر واحدهای تولیدی اوره و آمونیاک با ظرفیت ۷۰درصدی در حال تولید هستند. به محض تامین گاز به مقدار موردنیاز تولید واحدهای تولیدی مذکور و همچنین واحد کریستال ملامین تولید با ظرفیت کامل انجام خواهد شد.

«وآذر»: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه آذربایجان اعلام کرد که پیرو اطلاعیه «ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی» منتشرشده در سامانه کدال به اطلاع می‌‌‌رساند کنفرانس اطلاع‌‌‌رسانی شرکت در تاریخ ۰۳/ ۱۲/ ۱۴۰۰ برگزار و اهم مطالب مطرح‌شده به‌شرح ذیل اعلام می‌شود:

شرکت در خصوص دلیل زیان‌‌‌دهی محصول میلگرد آجدار و برنامه‌‌‌های شرکت برای به سود رسیدن این محصول گفت: کمبود سرمایه در گردش و خرید اعتباری باعث افزایش بهای خرید مواد اولیه (شمش آهنی) بوده و از طرفی هزینه‌‌‌های جذب‌نشده شرکت به دلیل تولید با کمترین ظرفیت (حدود ۲۵درصد) باعث زیان‌‌‌ده شدن شرکت شده است. در نیمه دوم سال منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴٠٠ با افزایش میزان تولید از طریق عقد قراردادهای جدید تولید کارمزدی برای مشتریان شرکت در تلاش است ظرفیت تولید را به میزان ۵۰‌درصد افزایش داده و شرکت را سودده کند. شرکت همچنین در خصوص آخرین اقدامات خود در راستای عرضه اولیه سهام شرکت مجتمع فولاد صائب تبریز در بازار سرمایه گفت: با توجه به شرایط فعلی بازار و زیان‌‌‌ده بودن شرکت مجتمع فولاد صائب، شرکت در حال برنامه‌‌‌ریزی برای به سوددهی رسیدن و همزمان در حال انجام اقدامات لازم به‌منظور پذیرش سهام شرکت مجتمع فولاد صائب در بازار سرمایه است.

«وملل»: شرکت اعتباری ملل اعلام کرد که به‌منظور افزایش میزان تسهیلات‌‌‌دهی و متعاقب آن کسب درآمد واسطه‌‌‌گری مالی، در ادامه واگذاری و فروش پروژه‌‌‌های مروارید واقع در تهران، درنیکا و کوه نور واقع در مشهد، تا تاریخ این گزارش تعداد ۱۱واحد دیگر از این پروژه‌‌‌ها را به فروش رسانده و مجموعا مبلغ ۵/ ۲۰میلیارد تومان سود در دفاتر این موسسه شناسایی شده است. از پروژه درنیکا تعداد ۶واحد به بهای تمام‌شده ۳۱میلیارد تومان، مبلغ فروش ۸/ ۴۳میلیارد تومان و ۸/ ۱۲میلیارد تومان درآمد؛ از پروژه مروارید تعداد دو واحد به بهای تمام‌شده ۴/ ۱۱میلیارد تومان، با مبلغ فروش ۱۸میلیارد تومان و ۶/ ۶ میلیارد تومان درآمد و از پروژه کوه‌نور تعداد سه‌واحد به بهای تمام‌شده ۵/ ۱۱میلیارد تومان، با مبلغ فروش ۶/ ۱۲میلیارد تومان و ۱/ ۱میلیارد تومان درآمد حاصل شده است.

«ونوین»: بانک اقتصاد نوین اعلام کرد که در راستای اجرای ماده «۱۳» دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار و تکالیف مقرر در مواد «۱۶» و «۱۷» قانون رفع موانع تولید رقابت‌‌‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، تعداد ۵۲۲میلیون و ۱۷۵‌هزار و ۹۸۹سهم معادل ۸۹/ ۱۹درصد سهام شرکت بیمه نوین (سهامی‌عام) را در تاریخ ۰۹/ ۰۱/ ۱۴۰۱ از طریق بازار پایه فرابورس ایران عرضه خواهد کرد.

«خزامیا»: شرکت زامیاد در بخشی از توضیحات خود در خصوص صورت‌های مالی منتشرشده در کدال گفت: علت یکسان نبودن درآمد عملیاتی در صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۰ با گزارش فعالیت ماهانه در تاریخ ۳۰ آذر۱۴۰۰، عمدتا ناشی از عدم‌ثبت فروش مواد اولیه به مبلغ ۶۸۸میلیارد تومان در گزارش فعالیت ماهانه ۳۰ آذر ۱۴۰۰ است. هدف این شرکت از فروش مواد اولیه کسب سود یا تحمل زیان نیست. توضیح اینکه با توجه به محدودیت‌های موجود و قوانین جاری، برخی از سازندگان قطعه امکان تهیه مواد اولیه به‌منظور تولید قطعات برای زامیاد را ندارند، بنابراین این شرکت راسا اقدام به خرید مواد اولیه می‌کند. واگذاری مواد اولیه به سازندگان قطعه تحت عنوان فروش مواد و طی قرارداد صورت می‌‌‌پذیرد و قیمت فروش مواد اولیه طبق آخرین نرخ خرید مواد اولیه از سوی شرکت زامیاد، در آنالیز قیمت در قرارداد فی‌مابین با قطعه‌‌‌سازان درج می‌شود. از سوی دیگر، خرید مواد اولیه از سوی شرکت زامیاد عمدتا از شرکت‌هایی صورت می‌گیرد که خرید از آنها به صورت فاکتوری بوده (از جمله خرید ورق از شرکت فولادمبارکه)، متاسفانه نوسان قیمت باعث شده قیمت خرید مواد اولیه با قیمت فروش آن طبق قراردادهای منعقده با سازندگان قطعات تفاوت قابل‌توجهی پیدا کند که این تفاوت در دفاتر شرکت خود را به شکل زیان نشان می‌دهد. در واقع تفاوت نرخ باید با اصلاح قراردادهای فی‌مابین شرکت با سازندگان قطعه فقط به قیمت خرید قطعات خریداری‌شده از سازندگان قطعات و در نهایت قیمت تمام‌شده محصولات اضافه شود که معمولا این امر صورت می‌گیرد، اما با توجه به نوسان زیاد قیمت‌ها که گاه هفتگی نیز بوده است، امکان اصلاح تمام قراردادها یا صدور الحاقیه به صورت ماهانه یا هفتگی وجود نداشته است.

«جوین»: شرکت کشت و صنعت جوین اعلام کرد که دلیل افزایش ۹۰درصدی درآمدهای عملیاتی در ۶ماه منتهی به ۳۰/ ۱۰/ ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل، عمدتا به دلیل افزایش مقدار و نحوه فروش اسیدسیتریک و رغبت خریداران به دلیل کیفیت مرغوب و قیمت مناسب اسید سیتریک داخلی نسبت به نمونه خارجی (وارداتی) آن و نیز گرایش شرکت در عملیات زراعی خود به محصولات بذری که از بازار و قیمت خوب برخوردار بوده و افزایش نرخ محصولات باغی به دلیل کیفیت خوب محصولات از جمله انگو و نهال و افزایش نرخ دیگر محصولات شرکت بوده است.