«خنصیر»: شرکت مهندسی نصیر ماشین طی دو اطلاعیه از دریافت مجوز افزایش بیش از ۱۰درصدی نرخ فروش انواع میل‌لنگ تیبا و شاهین از سوی شرکت مگاموتور خبر داد. در سال مالی قبل، نسبت فروش میل‌لنگ تیبا به کل درآمد شرکت ۳۹‌درصد و میل‌لنگ شاهین نیز ۳۹‌درصد بوده است.

«قطران»: شرکت پالایش قطران زغال‌سنگ از عدم‌حصول نتیجه از برگزاری مناقصه حمل تانکری مواد اولیه (نوبت دوم) خبر داد. این شرکت اعلام کرد که مناقصه با شرایط اعلامی برگزار شده و بدون حصول نتیجه بوده است. شرکت پالایش قطران زغال‌سنگ در نظر داشت حمل تانکری مواد اولیه موردنیاز ۶ماهه خود را به صورت تدریجی از مبادی مختلف داخلی به مقدار تقریبی ۲۴هزار تن از طریق مناقصه به پیمانکاران دارای شرایط حمل واگذار کند.

«ولراز»: شرکت لیزینگ رازی در خصوص برنامه خود برای خروج از زیان‌‌‌ده بودن، گفت: با عنایت به سوالات مطرح‌شده در خصوص برنامه خروج از وضعیت زیان‌‌‌دهی ناشی از پروژه افزایش سرمایه و تغییر روند فعالیت‌‌‌ها و عملکرد شرکت اعلام می‌کند، به لحاظ استفاده از قرارداد خط اعتباری ۱۲میلیارد تومانی با بانک خاورمیانه و تامین مالی شرکت از محل قسمتی از منابع مذکور، اعطای تسهیلات غیر‌حضوری به مشتریان بابت خرید کالاهای قسطی موبایل و لوازم دیجیتال درخواستی متقاضیان توسعه‌یافته و تغییر روند زیان‌دهی و دسترسی به حاشیه سود و جبران هزینه‌‌‌ها و عملکرد فعالیت‌‌‌ها در سه‌ماه سوم سال ۱۴۰۰ ناشی از افزایش درآمد حاصل از عملیات لیزینگ مقدور و روند سوددهی عملکرد شرکت از آبان‌ماه سال‌جاری آغاز شد. همچنین «ولراز» در خصوص آخرین وضعیت تسهیلات دریافتی از بانک‌آینده اعلام کرد: مبلغ ۶/ ۲میلیارد تومان تسهیلات دریافتی از بانک‌آینده از طریق وجوه ناشی از محل ابطال سپرده‌‌‌های نقدی نزد بانک‌آینده تسویه شد و مبلغ ۵/ ۱میلیارد تومان مازاد سپرده‌‌‌ها و منابع مذکور در راستای توسعه فعالیت‌‌‌ها و اعطای تسهیلات فروش اقساطی جدید به مشتریان مورد بهره‌‌‌برداری قرار گرفت.

«خساپا»: شرکت ایرانی تولید اتومبیل (سایپا) طی اطلاعیه‌‌‌ای در کدال اعلام کرد که عطف به نامه مورخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰، در راستای افزایش شفافیت اطلاعات مربوط به صورت‌های مالی ۹ماه منتهی به ۳۰آذر ۱۴۰۰ مبنی بر دلایل تغییر بیش از ۳۰درصدی  زیان عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل موارد زیر به استحضار می‌‌‌رسد:

  افزایش ۷۲درصدی زیان عملیاتی ۹ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به دوره متناظر سال قبل عمدتا ناشی از افزایش ۱۴۱درصدی فروش در مقابل افزایش ۱۵۲درصدی بهای تمام‌شده کالای فروش رفته است. این امر ناشی از افزایش فزاینده نرخ ارز و نهاده‌‌‌های تولید بوده که با توجه به استمرار آن در سه‌ماه سوم سال‌جاری، عملا زیان عملیاتی شرکت در دوره مذکور نسبت به ۶ماه ابتدای سال نیز افزایش یافته است.

  با وجود افزایش مبلغ فروش در ۹ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل وجود تعهدات معوق با نرخ فروش قطعی به مشتریان باعث کاهش نرخ میانگین فروش در سال‌جاری شده است.

«چکارن»: شرکت کارتن ایران از انعقاد قرارداد مهم تهیه و تامین انواع کارتن ارسال و قهوه‌‌‌ای موردنیاز برای بسته‌‌‌بندی قطعات یدکی خودرو بر حسب اعلام خریدار به مبلغ ۸/ ۱۳میلیارد تومان با شرکت سایپایدک خبر داد. مدت قرارداد از تاریخ ۲۹/ ۰۹/ ۱۴۰۰ تا ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۱ تعیین شده و ساخت و تحویل کالا بر اساس اعلام نیاز مشتری و تسویه پس از ارائه فاکتور رسمی است. همچنین تاریخ موثر اجرای قرارداد ۰۵/ ۱۱/ ۱۴۰۰ اعلام شده است.

«خمحور»: شرکت تولیدمحور خودرو اطلاعات کنفرانس اطلاع‌رسانی شرکت را در سامانه کدال منتشر کرد. در این اطلاعیه آمده است که با توجه به توقف نماد معاملاتی شرکت تولیدمحور خودرو بر اساس اطلاعیه مورخ ۶ بهمن ۱۴۰۰ سازمان بورس و اوراق بهادار با موضوع ضرورت برگزاری کنفرانس اطلاع‌رسانی در راستای رعایت ماده «۱۷» مکرر «یک» دستورالعمل اجرایی «نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران»، با توجه به عدم‌طرح سوال در سامانه تدان به استحضار می‌‌‌رساند، آخرین تغییرات در وضعیت مالی و عملکرد شرکت در تاریخ اول بهمن ۱۴۰۰ در قالب صورت‌های مالی میان‌دوره‌‌‌ای ۹ماه منتهی به ۳۰آذر ۱۴۰۰ در سامانه کدال بارگذاری شده است. در صورت وقوع هرگونه رویداد بااهمیت مطابق مفاد ماده «۱۳» دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت‌شده نزد سازمان بورس اوراق بهادار، مراتب در اسرع وقت افشا خواهد شد. بنابراین کاهش قیمت سهام این شرکت طی روزهای گذشته صرفا ناشی از تحلیل و اتخاذ تصمیم سرمایه‌گذاران بورس مبنی بر عرضه و تقاضا در بازار سهام است.

«وایران»: شرکت لیزینگ ایرانیان در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشرشده در کدال توضیحاتی ارائه کرد. در اطلاعیه شرکت آمده است که منابع این شرکت در سال ۱۳۹۹ برگشت اقساط و مبلغ ۱۱۷میلیارد تومان وام دریافت‌شده از بانک بوده است. شرکت بخشی از این منابع را با توجه به رونق بازار سهام در اختیار بخش سرمایه‌گذاری قرار داد که باعث شد در دوره ۹ماهه ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۴٠٠ بخش قابل‌توجهی از سود ناشی از درآمدهای غیر‌عملیاتی باشد. در سال ۱۴۰۰ با توجه به رکود بازار سهام، شرکت ظرفیت‌‌‌های خود را کاملا به ارائه تسهیلات به مشتریان اختصاص داد. ضمن اینکه این شرکت در چند مرحله مبالغ سرمایه‌گذاری‌شده را به گردش عملیاتی شرکت اضافه و اقدام به دریافت تسهیلات از بانک‌ها به میزان حدود ۱۰۰میلیارد تومان و تزریق آن در گردش عملیات شرکت کرده است. به همین دلیل برگشت اقساط و تزریق مجدد آن در گردش عملیات شرکت باعث رشد درآمدهای عملیاتی و به تبع آن سود عملیاتی شرکت شده است.