فخاس: شرکت مجتمع فولاد خراسان توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده در کدال منتشر کرد. بر این اساس شرکت در خصوص دلایل کاهش تولید و فروش آذر ماه نسبت به ماه قبل اعلام کرد که کاهش تولید ناحیه احیا (آهن اسفنجی و بریکت) ناشی از افت فشار گاز و شرایط شبکه گاز استان و اعمال محدودیت مصرف برای این شرکت بوده و با توجه به زنجیره تولید و کاهش تولید آهن اسفنجی، موجب کاهش تولید شمش در آذر ماه نسبت به ماه قبل شده و متعاقبا کاهش فروش شمش آهن اسفنجی را موجب شده است. قابل ذکر است که تولید در سطح ظرفیت کامل در سه‌ماهه چهارم سال‌جاری بستگی به برودت هوا و شرایط تامین گاز و برق دارد. کاهش میزان صادرات محصولات سبک ساختمانی نسبت به ماه قبل ناشی از شرایط حاکم بر کشورهای همسایه به‌خصوص افغانستان است.

با عنایت به شرایط موجود پیش‌بینی تولید و فروش در بودجه اعلام شده، با توجه به عملکرد ۹ ماه اول و نیز پیش‌بینی اعمال محدودیت گاز و برق در دست بررسی و بازنگری است.

پکرمان: شرکت گروه صنعتی بارز دلایل کاهش سود عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال قبل را اینگونه اعلام کرد. دلایل اصلی کاهش سود عملیاتی شرکت در دوره ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال ۹۹ به شرح زیر است:

-  افزایش ۱۵۰‌درصدی میانگین نرخ مواد اولیه مصرفی.

- عدم ‌موافقت سازمان حمایت مصرف ‌کنندگان و تولید‌‌‌کنندگان درخصوص افزایش نرخ فروش محصولات

تلیسه: دامداری تلیسه نمونه در خصوص علت افزایش قیمت فروش گوساله نر در گزارش فعالیت یک ماهه آذرماه اعلام کرد که نظر به اطلاعات درخواستی در خصوص اطلاعات منتشر شده یک ماهه آذرماه به استحضار می‌رساند که در دوره‌‌‌های قبل، فروش گوساله‌‌‌های نر عمدتا بر پایه سن ۱۵ روز و شیرخوار بوده، اما شرکت در آذرماه سال‌جاری اقدام به فروش بخشی از گوساله‌‌‌های نر با میانگین وزنی ۵۰۰ کیلوگرم و میانگین سنی ۲۷۱ روز (۹ ماهه) کرده است. بنابراین دلیل افزایش قیمت هر راس گوساله نر در آذرماه بالا بودن ارزش هر راس جوانه نر به دلیل وزن و سن بالاتر بوده است.

فلامی: شرکت لامیران در خصوص دلایل افزایش سود عملیاتی سال مالی منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۰ نسبت به سال مالی مشابه قبل اعلام کرد همان‌گونه که در صورت‌های مالی قابل مشاهده است طی سال مورد گزارش، افزایش سود ناخالص شرکت نسبت به سال مالی قبل عمدتا ناشی از افزایش نرخ فروش محصولات با توجه به کشش بازار و استفاده از مواد اولیه موجود با نرخ قدیم بوده است.

همچنین افزایش هزینه‌‌‌های عمومی و فروش به دلیل افزایش حقوق و دستمزد قانون کار و افزایش تعداد پرسنل و هزینه‌‌‌های تبلیغات و بازاریابی به تناسب فروش بوده است که با توجه به افزایش میزان فروش در سال مورد گزارش موجب افزایش هزینه فوق شده است. افزایش سایر درآمدها ناشی از افزایش میزان فروش ضایعات در سال مالی مورد جاری نسبت به سال مالی قبل است.

کرمان: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان در اطلاعیه‌‌‌ای تحت عنوان «شفاف‌‌‌سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشر شده» اعلام کرد که پیرو شایعات منتشره در فضای مجازی و در راستای ایفای حقوق سهامداران شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان به استحضار می‌‌‌رساند مجمع عمومی عادی به طور فوق‌‌‌العاده شرکت در مورخ یکم آذر ۱۴۰۰ به حد نصاب قانونی نرسید و بنابراین مجمع نوبت دوم برای ساعت ۱۵ روز دوشنبه مورخ ۶ دی‌ماه ۱۴۰۰ برگزار شد. در حین فرآیند احراز هویت سهامداران جهت ورود به مجمع یک گروه حدودا ۲۰ نفره غیر‌سهامدار با سروصدای فراوان، بدون ثبت رای و احراز هویت با درگیری برای ورود به سالن مجمع تلاش کردند که نیت افراد مذکور جهت ایجاد اغتشاش و برهم زدن امنیت عمومی آشکار بود.

به هر ترتیب پس از فروکش کردن التهابات قبل از شروع مجدد و با تذکر نماینده سازمان بورس اوراق بهادار و تایید احراز حضور ۲۸‌درصد سهامداران توسط هیات‌مدیره و تایید نهایی توسط بازرس قانونی رای‌گیری برای انتخاب هیات‌رئیسه به صورت کتبی با نظارت مستقیم بازرس قانونی انجام و با تشکیل هیات‌رئیسه مجمع وارد دستور جلسه شد.

پس از قرائت گزارش هیات‌مدیره و گزارش حسابرس و بازرس قانونی تصویب صورت‌های مالی رای‌گیری شده با اکثریت آرای حاضرین به تصویب رسید و سایر موارد در دستور جلسه پس از اعلام رای‌گیری با رای اکثریت حاضرین مطابق صورت‌جلسه مجمع مصوب شد. همچنین در خصوص انتخاب اعضای هیات‌مدیره با انتخاب کاندیداتوری داوطلبان و درج اسامی آنان در تابلوی سالن، رای‌‌‌گیری به صورت کتبی و از طریق صندوق رای انجام شد.

شمارش آرا با نظارت رئیس مجمع و بازرس قانونی انجام گرفته و پس از انتخاب اعضای منتخب هیات‌مدیره مجمع با ذکر صلوات پایان یافت. با توجه به سابقه معمول برگزاری آرام و منظم مجامع عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان متاسفانه کمبود حفاظت فیزیکی سالن برگزاری جلسه منجر به سوءاستفاده گروه مورد اشاره و تشویش ذهن سهامداران شرکت شد. لازم به ذکر است شرکت در راستای دفاع از منافع سهامداران هرگونه اقدام قانونی علیه فعالیت‌هایی که موجب آسیب به مال و دارایی صاحبان سهام می‌شود را تا حصول نتیجه به طور جدی پیگیری خواهد کرد.

وسینا: بانک سینا از انعقاد قرارداد مهم (تملک سهام شرکت مادرتخصصی مالی و سرمایه‌گذاری سینا (سهامی عام) با بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی) خبر داد. مبلغ قرارداد نامشخص و نحوه تسویه به این صورت ذکر شده است: «مبلغ ۵/ ۱ هزار میلیارد تومان از مال‌الصلح از طریق تهاتر با مطالبات بانک و مابقی به‌صورت حصه نقدی.» تاریخ موثر اجرای قرارداد نیز از ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ ذکر شده است.