ختور: شرکت رادیاتور ایران در اطلاعیه‌‌‌ای تحت عنوان «شفاف‌‌‌سازی در خصوص نوسان قیمت سهام» اعلام کرد که از تاریخ گزارشگری قبلی (صورت‌های مالی و گزارش تفسیری مدیریت دوره مالی ۳/ ۶/ ۹/ ۱۲ ماهه منتهی به ۳۱/ ۰۶/ ۱۴۰۰) تا مقطع فعلی تغییر بااهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است. بنابراین به نظر می‌رسد نوسان قیمت سهام شرکت طی روزهای معاملاتی اخیر ناشی از عرضه و تقاضا، رفتار هیجانی سهامداران باتوجه به‌درصد بالای شناوری سهم بوده است.

کرمان: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان از افزایش سرمایه در شرکت فرعی (رینگ مارال ارگ) خبر داد. در اطلاعیه شرکت آمده است که افزایش سرمایه شرکت رینگ مارال ارگ (سهامی عام) از مبلغ ۵‌میلیارد تومان به مبلغ ۶۰‌میلیارد تومان از محل آورده نقدی سهامداران به منظور اجرای طرح توسعه خط تولید رینگ آلومینیومی مورد تصویب مجمع قرار گرفت. بر این اساس با توجه به سهم ۵۰‌درصدی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان، ترکیب سهام این شرکت طبق تصمیمات مجمع افزایش سرمایه (در صورت پرداخت کامل وجه حق‌تقدم) به شرح ذیل خواهد بود:

   تعداد سهام قبل از افزایش سرمایه: ۲۳‌میلیون سهم

  حق‌تقدم افزایش سرمایه: ۲۷۶‌میلیون سهم

  تعداد سهام بعد از افزایش سرمایه: ۲۹۹‌میلیون سهم

غچین: مجتمع کشت و صنعت چین‌چین توضیحاتی در مورد زمین ۹۲ هکتاری کشاورزی در سامانه کدال منتشر کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که پیروی افشای مورخ ۲۶/ ۰۷/ ۱۴۰۰ در مورد زمین زراعی ۹۲ هکتاری واقع در اراضی طرق به استحضار می‌‌‌رساند: با توجه به اختلافات ضرایب مربوط به سهم کاربری، مقرر شد با استاندار خراسان رضوی و نایب‌رئیس کمیسیون ماده ۵ جهت تعیین‌تکلیف موضوع جلسه ویژه‌‌‌ای تشکیل شود. با توجه به اینکه تاریخ دقیق جلسه مذکور مشخص نبوده نتیجه جلسه پس از تشکیل، افشا خواهد شد.

درازی: شرکت پخش رازی دلایل تغییر بیش از ۳۰‌درصدی سود عملیاتی در ۶ماه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل را به شرح زیر اعلام کرد:

  افزایش فروش به میزان ۶۴‌درصد نسبت به دوره مشابه سال قبل.

   خرید بهینه از تامین‌‌‌کنندگان که موجب افزایش حاشیه سود ناخالص شده است.

فنورد: شرکت نورد و تولید قطعات فولادی آخرین وضعیت برنامه افزایش سرمایه شرکت را تشریح کرد. بر این اساس در جلسه هیات‌مدیره شرکت نورد و تولید قطعات فولادی تصمیمات ذیل اتخاذ شد:

  به دنبال افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌ها با توجه به اینکه بخشی از اراضی شرقی کارخانه بر اساس ادعای شهرداری منطقه ۲۱ در حریم رودخانه قوری‌چای قرار گرفته است و همچنین به علت عدم‌دریافت سند مالکیت آپارتمان‌‌‌های دفتر مرکزی شرکت تاکنون انجام ارزیابی دقیق و کامل با مشکل مواجه شده است. بنابراین تا اطلاع ثانوی و تعیین‌تکلیف آنها افزایش سرمایه مصوبه مزبور به تعویق می‌‌‌افتد. بدیهی است پس از رفع موانع مذکور، مجددا در دستور کار هیات مدیره قرار خواهد گرفت.

  هیات مدیره به اتفاق آرا تصویب کردند از محل سود انباشته، مبلغ ۷۲‌میلیارد تومان معادل ۵۰۰‌درصد سرمایه موجود به سرمایه شرکت منتقل شود تا پس از اجرا، سهام شرکت از تعداد ۱۴۴‌میلیون سهم به ۸۴۶‌میلیون سهم و سرمایه شرکت از ۴/ ۱۴ میلیارد تومان به ۴/ ۸۶ میلیارد تومان افزایش یابد.

  مقرر شد که معاونت مالی شرکت نسبت به اجرای افزایش مزبور پس از تایید سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس اقدام کنند تا نسبت به تشکیل مجمع عمومی فوق‌‌‌العاده و تصویب آن اقدامات لازم به عمل آید.

ذوب: شرکت ذوب‌آهن اصفهان در خصوص تغییرات صورت گرفته در شرکت‌های تابعه گفت: با توجه به اقدام‌‌‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ جهت پذیرش سهام شرکت ذوب آهن اصفهان در بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران و موافقت شرکت بورس در تاریخ ۰۱/ ۰۹/ ۱۴۰۰ و با عنایت به الزام دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان بورس، جهت افشای به موقع صورت‌های مالی تلفیقی حسابرسی شده ۶ ماهه و سالانه گروه، سال مالی شرکت‌های تابعه ذوب آهن که منتهی به اسفندماه هر سال است به تاریخ ۳۰ آذرماه هر سال تغییر یافت.