در یکی از مهم‌ترین این اطلاعیه‌‌‌ها شرکت آذرآب اراک راجع به طرح شکایت بانک رفاه علیه شرکت توضیح داده است. این شرکت در توضیح این پرونده اعلام کرده که از مهرماه سال ۹۴ الی نیمه سال ۹۶ تیم مدیریتی جدیدی بلوک مدیریت سهام این شرکت را در اختیار می‌گیرد و در طول دوره مدیریت خود با استفاده از اعتبار شرکت مبالغ بسیار زیادی تسهیلات از بانک‌های مختلف تحت‌عنوان کمک به امر تولید اخذ می‌کنند و نقدینگی حاصل از اخذ تسهیلات را صرف معاملات بورسی از طریق شرکت کارگزاری وابسته به خود کرده و در پایان با ایجاد زیان به شرکت صنایع آذرآب در مقابل جلب منفعت برای خود شرکت را ترک کرده‌‌‌اند. مانده طلب نقدی آذرآب از کارگزاری یادشده در پایان سال ۹۵ بیش از ۵۰‌میلیارد تومان است، به علاوه این گروه در چند معامله بزرگ شخصی خود با اشخاص ثالث با سوءاستفاده از اختیارات خویش شرکت یادشده را به عنوان ضامن وارد کرده‌‌‌اند که نتیجه آن ایجاد حدود ۹۹‌میلیارد تومان مطالبات حال شده علیه شرکت صنایع آذرآب است من‌جمله خرید شمش از فولاد خوزستان که گفته شده با دریافت تضامین بانکی از بانک رفاه به منظور تامین وجه خرید صورت گرفته است.

طبق این نامه، از آنجا که صدور و دریافت ۴ فقره ضمانت‌‌‌نامه توسط متهمان از بانک رفاه ابزاری جهت سوءاستفاده بوده است، بنابراین به عنوان یکی از مصادیق مجرمانه قانون تشدید مجازات ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری و نیز خیانت در امانت در شعبه دوم بازپرسی در حال رسیدگی است.  شرکت صنعتی دوده‌فام با نماد« شصدف» نیز در اطلاعیه‌ای توضیحاتی در ارتباط با اطلاعات و صورت‌های مالی منتشر شده در تاریخ ۰۴/ ۰۹/ ۱۴۰۰ داده است. در این اطلاعیه گفته شده که دلایل تغییر سود عملیاتی بیش از ۳۰‌درصد در اطلاعیات مالی دوره منتهی به پایان شهریور امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، افتتاح خط جدید و افزایش فروش و همچنین آثار ناشی از تورم بوده است.

شرکت توسعه بین‌المللی صنعت گردشگری پدیده شاندیز هم از اخذ جواز تاسیس ویژه تولید، طراحی و مونتاژ خودرو اطلاع داده است. طبق این اطلاعیه، جواز تاسیس ویژه تولید، طراحی و مونتاژ خودرو به نام شرکت خودرو‌سازی پدیده خراسان (زیرمجموعه شرکت توسعه) توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی صادر شد.  شرکت محصولات کاغذی لطیف هم رای قطعی شعبه ۷ دادگاه تجدیدنظر استان تهران له شرکت داده است. گفته شده، توجه به پیگیری‌‌‌های به عمل آمده، محکوم علیه پرونده مذکور با احتساب خسارت تاخیر تادیه محکوم، به پرداخت مبلغ ۸۶‌میلیارد ریال له این شرکت شده است. با توجه به اینکه درسنوات گذشته مبلغ ۱۹‌میلیارد ریال ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول در حساب‌ها منظور شده که آثارسنواتی داشته، ما‌به‌التفاوت آن آثار مالی مرتبط با سال‌جاری خواهد داشت.  «بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های جدید» موضوع یکی دیگر از اطلاعیه‌‌‌هاست که از سوی شرکت آهنگری تراکتور‌سازی ایران منتشر شده است. در این پروژه به منظور تولید قطعات فورج، پرس‌های ۴۰۰۰تن ،۲۵۰۰تن ،۱۰۰۰تن و۱۰۰۰تن کوئین نصب و گفته شده با توجه به اینکه جایگزین پرس‌های موجود در مواقع توقف جهت اورهال خواهد شد، موجب کاهش توقفات تولید خواهد شد.