«کمنگنز»: شرکت معادن منگنز ایران توضیحاتی در خصوص دلایل کاهش حجم تولید و فروش در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به ۳۰/ ۷/ ۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه قبل در کدال ارائه کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که با توجه به تکمیل تعهدات فروش سنگ منگنز دانه‌‌‌بندی به شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان در شهریور ماه، ارسال حدود ۲۵۰۰ تن نسبت به ماه‌‌‌های گذشته کاهش داشته است و از ابتدای مهرماه با انعقاد قرارداد جدید، فروش به شرکت مذکور مجددا انجام می‌شود. شایان ذکر است روند تولید و فروش شرکت در وضعیت مناسبی قرار دارد و انتظار می‌رود تا پایان سال‌جاری کلیه برنامه تولید و فروش پیش‌بینی شده، محقق شود.

«کگهر»: شرکت سنگ‌آهن گهرزمین نیز در خصوص کاهش تولید نسبت به مدت مشابه منتهی به ۳۰/ ۰۷/ ۱۳۹۹ توضیحاتی در سامانه کدال منتشر کرد. در اطلاعیه شرکت آمده است که با توجه به راه‌‌‌اندازی کارخانه گندله‌‌‌سازی شرکت در تاریخ ۳۰/ ۱۱/ ۱۳۹۹ و جهت تامین خوراک این واحد فروش محصولات در پایین‌دست زنجیره تولید (کلوخه، دانه‌‌‌بندی و کنسانتره) کاهش نامحسوسی در حدود ۸‌درصد داشته است. در ضمن با توجه به قطعی سراسری برق شرکت‌های صنعتی در تابستان سال‌جاری و کاهش تولید این شرکت‌ها، تقاضا برای خرید این محصولات هم کاهش پیدا کرد. لازم به ذکر است درآمد شرکت سنگ‌آهن گهر زمین در مدت اشاره شده در نامه ارسالی آن سازمان بیش از ۱۰۰‌درصد افزایش پیدا کرده است.

«خرینگ»: شرکت رینگ‌سازی مشهد اعلام کرد که با درخواست مجوز افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی زمین به دلیل موقوفی بودن زمین‌‌‌های شرکت واقع در مشهد و عدم‌ارائه اسناد مالکیت تک‌برگی زمین شهرک صنعتی بینالود، موافقت نشده است. شرکت، پیگیر رفع مشکل و اجاره ۹۹ ساله از آستان قدس رضوی برای زمین مشهد و همین‌طور اخذ سند تک برگی برای زمین بینالود طی هفته آتی است و درصورت رفع مشکل اطلاع‌رسانی صورت می‌‌‌پذیرد.

«خشرق»: شرکت الکتریک خودرو شرق در اطلاعیه‌‌‌ای اعلام کرد: پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌‌‌ها به استحضار می‌‌‌رساند تاکنون برنامه‌‌‌ای جهت افزایش سرمایه در دستور کار این شرکت قرار نگرفته است.

«آ.س‌‌‌.پ»: شرکت آ.س.پ از فسخ قرارداد انتقال و واگذاری کلیه حقوق و تعهدات شرکت آ.س.پ در پروژه مشارکتی پاسارگاد به شرکت تیراژه گستر شرق خبر داد. شرکت اعلام کرد که با عنایت به عدم‌انجام تعهدات قراردادی از سوی خریدار، قرارداد فی‌مابین فسخ و مبلغ پیش‌پرداخت توسط شرکت به عنوان خسارت ضبط شد. مراتب فسخ طی اظهارنامه به خریدار اعلام و متعاقبا اقدام قانونی به خواسته تایید و تنفیذ فسخ از طریق مراجع قضایی صورت پذیرفته است.