شرکت کارخانه‌ها داروپخش در یک اطلاعیه گروه «الف» خبر از انعقاد قراردادی مهم با شرکت اکسیر نانو سینا برای تولید واکسن کووید داد. در این اطلاعیه با اشاره به موضوع قرارداد با عنوان «تولید انحصاری واکسن کووید با پلت‌فرم mRNA با برند مشترک داروپخش - اکسیر نانو سینا»، گفته شده است: «با عنایت به اثبات اثرات موثر واکسن کووید-۱۹ با پلت‌فرم mRNA در پیشگیری و جلوگیری از ابتلا به فرم شدید بیماری و همچنین احتمال کاربرد و تجویز این نوع واکسن به عنوان دز سوم یا بوستر جهت افزایش پاسخ سیستم ایمنی، شرکت کارخانه‌های داروپخش نسبت به انعقاد قرارداد با یک شرکت دانش‌بنیان جهت تولید واکسن کرونا با پلت‌فرم mRNA و برند مشترک داروپخش - اکسیر نانو سینا کرده که شامل مراحل ساخت، بسته‌بندی و انجام کنترل‌های حین تولید و محصول نهایی می‌شود.» طبق این قرارداد نحوه تسویه قرارداد به صورت ۳۰درصد نقد و مابقی طی چک سه‌ماهه خواهد بود.

 افزایش قیمت برای شرکت حمل‌‌‌ونقل خلیج‌فارس

شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس هم یک اطلاعیه گروه «الف» با موضوع دریافت مجوز برای افزایش قیمت خدمات خود ارائه کرده است. در این اطلاعیه عنوان شده است: «به استحضار می‌رساند حسب تصمیمات متخذه کارگروه ساماندهی گندم، آرد و نان استان تهران و غله منطقه یک که در تاریخ۰۱/ ۰۶/ ۱۴۰۰ توافق و در تاریخ ۱۷/ ۰۶/ ۱۴۰۰به شرکت اعلام رسمی شده، نرخ حمل کیسه‌های آرد از کارخانه‌ها آرد تهران به دکان‌های نانوایی به میزان ۵/ ۱۰۴درصد افزایش یافته است که متاثر از همین افزایش میزان رقم هزینه حمل و تخلیه و بارگیری بالغ بر ۵۴درصد افزایش یافت.» بر اساس این اطلاعیه افزایش نرخ حمل آرد بر عملکرد شرکت از تاریخ موثر از این محل معادل ۲۱۰،۵۱۲میلیون ریال خواهد بود. گفته شده این افزایش نرخ ۷/ ۲۰درصد در کل پروژه حمل آرد و در نهایت ۵/ ۴درصد در کل درآمد شرکت تاثیرگذار می‌شود.» شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج‌فارس در سال مالی گذشته به میزان ۱۰۹میلیارد تومان از محل ارائه همین خدمت (حمل کیسه‌های آرد از کارخانه‌ها آرد تهران به دکان‌های نانوایی) به دست آورده بود، رقمی که ۲۱درصد از کل درآمدهای این شرکت را به خود اختصاص می‌‌‌داد.

سومین اطلاعیه گروه «الف» دیروز از سوی شرکت ویتانا منتشر شد. موضوع این اطلاعیه به اعلام نتیجه برگزاری مزایده شرکت مذکور برمی‌‌‌گشت. این شرکت در تاریخ ششم شهریور امسال فروش زمین مستحدثات کارخانه واقع در تهران را به مزایده گذاشت. گفته شده حسب آگهی مزایده که در روزنامه «دنیای‌اقتصاد» مورخ ۰۲/ ۰۶/ ۱۴۰۰ درباره زمین و مستحدثات کارخانه تهران به چاپ رسانده شد، بازگشایی پاکت‌های مزایده در تاریخ ۰۶/ ۰۶/ ۱۴۰۰ انجام پذیرفت. با توجه به بازگشایی پاکت‌های مزایده شرکت مهندسی برسامکو به عنوان برنده مزایده اعلام شد. مبلغ مورد توافق برای این املاک ۳۳۰میلیارد تومان عنوان شده که قرار است تسویه آن به صورت نقدی صورت گیرد.