«کرماشا»: صنایع پتروشیمی کرمانشاه در دوره یکماهه منتهی به ۳۱ مرداد سال‌جاری، مبلغ ۲۴۰ میلیارد تومان درآمد داشته است که ۹۱/ ۴۰درصد آن به فروش داخلی و ۰۹/ ۵۹درصد آن به صادرات اختصاص داشته است.

درآمد شرکت در مرداد نسبت به ماه قبل ۶۱/ ۳۴درصد کاهش اما نسبت به دوره یکماهه مشابه سال قبل ۰۹/ ۱۶۷درصد افزایش داشته است.  از ابتدای سال مالی تا پایان ۳۱ مرداد امسال جمع درآمدها شرکت ۱,۵۳۵ میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل به میزان ۱۷۹درصد رشد نشان می‌دهد.

شرکت در این دوره ۳/ ۶۵۷میلیارد تومان فروش داخلی و ۳/ ۸۷۸میلیارد تومان صادرات داشته است که به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۱۴۲ و ۲۱۴ درصد افزایش نشان می‌دهد.  بر اساس گزارش فعالیت ماهانه این شرکت، تفاوت نرخ اوره تکلیفی با نرخ‌های علی‌الحساب منظور شده در دفاتر برای پنج ماهه اول سال ۱۴۰۰ مبلغ ۳۷۷ میلیارد تومان بوده است.

باید اشاره کرد هیات وزیران در تاریخ ۱۸/ ۰۷/ ۱۳۹۸، نرخ فروش کود اوره به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی را بر اساس نرخ‌های بورس کالا مصوب کرد. بر اساس مصوبه مذکور قیمت فروش کود اوره در کیسه ۵۰ کیلویی درب واحد تولیدی و تحویل به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به مبلغ ۳۹۸.۱۲۵ریال ابلاغ شده است. همچنین سازمان برنامه و بودجه کشور باید ما‌به‌التفاوت قیمت فروش شرکت‌های پتروشیمی به بخش کشاورزی را پس از حسابرسی یارانه‌ای در لوایح بودجه سنواتی پیش‌بینی کند تا پس از تصویب و تخصیص اعتبار توسط وزارت جهاد کشاورزی در اختیار شرکت‌های مذکور قرار گیرد که گفته شده این اقدام با وجود پیگیری‌ها هنوز انجام نشده است.

«شیراز»: شرکت پتروشیمی شیراز در دوره یکماهه منتهی به ۳۱ مرداد سال‌جاری، مبلغ ۱,۳۵۶میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به ماه قبل ۳۸/ ۳۱درصد و نسبت به دوره یکماهه مشابه سال قبل ۷۱/ ۱۶۶درصد افزایش درآمد داشته است. ۶۴/ ۲۰درصد از کل فروش مرداد «شیراز» در داخل و ۳۶/ ۷۹درصد آن صادر شده است.

از ابتدای سال مالی تا پایان ۳۱ مرداد سال‌جاری جمع درآمدهای این شرکت در این دوره ۴,۰۹۵میلیارد تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل (۲,۰۰۲میلیارد تومان) به میزان ۱۰۴درصد افزایش یافته است.

شرکت در این دوره ۵ ماهه ۱,۷۱۹میلیارد تومان فروش داخلی و ۲,۳۷۵میلیارد تومان صادرات داشته که به ترتیب نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۲۵ و ۹۱ درصد افزایش یافته است.

تفاوت نرخ اوره تکلیفی با نرخ‌های علی‌الحساب منظور شده در دفاتر برای ۵ماهه ابتدای سال ١۴٠٠ مبلغ ۹۴۹ میلیارد تومان عنوان شده است.