قثابت: شرکت کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان روز گذشته دو اطلاعیه شفاف‌‌‌سازی روانه کدال کرد. در اولین اطلاعیه «قثابت» از انعقاد یک قرارداد مهم با موضوع تصفیه 15 هزار تن شکر با سازمان غله خبر داد. بر اساس اعلام شرکت کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت طرف مقابل این قرارداد شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران - سازمان غله بوده و مبلغ آن 60 میلیارد ریال است که بعد از انجام قرارداد به صورت نقدی تسویه خواهد شد. دیگر شفاف‌‌‌سازی «قثابت» اما به برگزاری مزایده عمومی در خصوص فروش املاک مربوط می‌‌‌شد. شرکت کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان در این خصوص اعلام کرد در نظر دارد یک باب ملک خود را در مشهد از طریق مزایده به فروش برساند.

غگیلا: شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان روز گذشته به شفاف‌‌‌سازی در خصوص شایعه‌‌‌ای پرداخت و اعلام کرد به استناد ماده 2 مکرر 3 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع می‌‌‌رساند پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر عدم‌ثبت افزایش سرمایه به استحضار می‌رساند مدارک و مستندات افزایش سرمایه این شرکت در اداره ثبت شرکت‌های رشت درحال بررسی است که توسط کارشناسان اداره ثبت، نواقصی مطرح شد که همگی برطرف شد و آخرین نقص اعلام شده «صدور مجوز ثبت سرمایه از طرف اداره نظارت بر ثبت شرکت‌های تهران» است. بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد بااهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان افشا می‌شود.

غشان: شرکت شیر پاستوریزه پگاه خراسان دیروز خبر از دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصد در نرخ فروش محصولات و خدمات این شرکت داد و اعلام کرد نرخ محصولات لبنی این شرکت با افزایش حدود 21 درصدی از 8451 تومان به 8/ 10225 تومان افزایش خواهد یافت. این شرکت در بخش توضیحات نوشت با توجه به شواهدی مبنی بر افزایش قیمت شیرخام بر اساس نامه شماره 22861/ 500/ 1400 مورخ 05/ 05/ 1400 وزارت جهاد کشاورزی و عدم ‌تعیین‌تکلیف تاثیر بهای تمام شده بر افزایش قیمت‌گذاری محصولات لبنی طبق جلسات قیمت‌گذاری شرکت صنایع شیر ایران، بنابراین قیمت محصولات لبنی به تناسب افزایش یافته و با توجه به عدم ‌تعیین‌تکلیف بند 4 نامه مذکور تا تاریخ این اطلاعیه هرگونه تاثیر آن بر قیمت فروش محصولات و سود خالص شرکت مشخص نیست. 68 درصد نسبت فروش مربوط به محصولات لبنی داخلی است.

غپونه: شرکت نوش پونه مشهد نیز دیروز دو اطلاعیه شفاف‌‌‌سازی روی سامانه کدال منتشر کرد. در اولین اطلاعیه «غپونه» آمده است تعداد 10میلیون سهم شرکت گروه کارخانه‌ها صنعتی تبرک (سهامی عام) با نماد «تبرک» به ارزش خالص 146میلیارد و 172 میلیون ریال و به بهای تمام شده 19 میلیارد و 183 میلیون ریال به فروش رسید. 4 ساعت بعد شرکت نوش پونه مشهد از فروش تعداد 2میلیون سهم دیگر شرکت گروه کارخانه‌ها صنعتی تبرک به ارزش خالص 30 میلیارد و 688 میلیون ریال و بهای تمام شده 3 میلیارد و 837 میلیون ریال خبر داد.

پیزد: مجتمع صنایع لاستیک یزد روز گذشته با انتشار اطلاعیه‌‌‌ای روی سامانه کدال اعلام کرد پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر آزادشدن صادرات بخشی از محصولات شرکت‌های تولیدی تایر به استحضار می‌رساند به استناد نامه شماره 5823 / 1400 مورخ 14/ 06/ 1400 انجمن صنفی صنعت تایر و پیرو تصمیمات ستاد تنظیم بازار و موافقت شورای عالی صادرات شرکت‌های تولیدکننده تایر مجاز شدند بخشی از محصولات تولیدی خود شامل 30درصد از گروه تایرهای کشاورزی و راهسازی و صنعتی و 10درصد از گروه تایرهای رادیال سواری را صادر کنند. شرکت مجتمع صنایع لاستیک یزد تولیدکننده تایرهای گروه سواری در سنوات قبل تایرهای گروه مذکور را به کشورهای رومانی، قزاقستان، عراق، افغانستان، پاکستان و سوریه صادر کرده است. بنابراین به استناد مجوز مذکور شرکت برنامه صادراتی خود را تدوین و جهت تحقق صادرات، پیگیر انجام مذاکرات لازم خواهد بود.

پتایر: شرکت تولیدی ایران‌‌‌تایر نیز دیروز اطلاعیه‌‌‌ای مانند «پیزد» روانه کدال کرد و اعلام کرد پیرو شایعه منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر آزادشدن صادرات بخشی از تولیدات شرکت‌های تایرسازی به استحضار می‌رساند به استناد نامه مورخ 13/ 06/ 1400 واصله از انجمن صنفی صنعت تایر و تصمیمات ستاد تنظیم بازار و موافقت شورای عالی صادرات شرکت‌های تولیدکننده تایر می‌توانند بخشی از محصولات تولیدی خود شامل 10درصد از گروه تایرهای رادیال سواری و 30درصد از گروه تایرهای کشاورزی و راهسازی و صنعتی را صادر کنند. شرکت تولیدی ایران تایر هر دو گروه محصول را تولید کرده و در سنوات قبل نیز به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و سوریه صادرات داشته است. ضمنا به استناد مجوز مزبور شرکت برنامه صادراتی خود را تهیه و جهت تحقق صادرات پیگیری و مذاکرات لازم را انجام خواهد داد.

غپاک: شرکت لبنیات پاستوریزه پاک دیروز با انتشار اطلاعیه شفاف‌‌‌سازی در خصوص واگذاری تعداد محدودی از خودروهای یخچال‌دار این شرکت اعلام کرد: به اطلاع می‌رساند شرکت پاک در نظر دارد تعدادی از خودروهای آمیکو 6 تن یخچال‌دار خود را با شرایط ویژه در قالب قرارداد اجاره به شرط تملک و به صورت مزایده واگذار کند. 1- خودروهای آمیکو یخچال‌دار 6تن مدل em6، تولید سال 1393 و کارکرده است. 2- پیش‌پرداخت برای هر خودرو 45 میلیون تومان و مابقی به صورت اقساط 48ماهه با کارمزد 4درصد سالانه است. 3- دریافت‌کننده خودرو تضمین می‌کند تا 5 سال در قالب قرارداد پیمانکاری به شرکت پاک خدمت ارائه دهد. 4- فروشنده و راننده تحت قرارداد پیمانکار باید مورد تایید شرکت پاک باشند. 5- اسناد خودرو تا زمان تسویه‌حساب و پایان زمان تعهدات پیمانکار به نام شرکت پاک خواهد بود. 6- قیمت پایه تمامی خودروها توسط کارشناس رسمی دادگستری تعیین شده است. 7-خودروها به بالاترین قیمت پیشنهادی (بالاتر از قیمت کارشناسی) واگذار خواهد شد و 9 درصد به عنوان مالیات ارزش افزوده به قیمت نهایی اضافه خواهد شد. 8-کسانی که به صورت یکجا نسبت به ارائه پیشنهاد برای اجاره به شرط تملک کلیه 50 دستگاه خودرو اقدام کنند در اولویت خواهند بود.  

بالاس: شرکت مهندسی ساختمان و تاسیسات راه‌آهن دیروز خبر از برگزاری مزایده‌‌‌ای داد و اعلام کرد در نظر دارد تعدادی از ماشین‌آلات سبک و سنگین خود را از طریق مزایده عمومی به فروش برساند.