در یکی از این اطلاعیه‌ها شرکت بازرگانی صنعتی آینده‌سازان بهشت پارس صورتجلسه هیات‌مدیره در تاریخ ۱۶/ ۰۵/ ۱۴۰۰ این شرکت را منتشر کرده است. جلسه هیات‌مدیره این شرکت در ساعت ۱۵ تاریخ یادشده و با حضور همه اعضا برگزار شده بود. در این اطلاعیه تصمیمات اتخاذشده در این جلسه در ۱۰ بند خلاصه شده است. یکی از مهم‌ترین دستورات این جلسه نقض یکی از مصوبات شرکت بود. این شرکت در مصوبه‌ای در تاریخ ۴ مرداد از اقاله یا فسخ یکی از معاملات خود خبر داده بود، اما در صورتجلسه اخیر مقرر کردند که قرارداد فروش با موضوع سهام شرکت توسعه میادین میوه و تره‌بار بهشت پارس (سهامی خاص) در تاریخ ۲۷ خرداد سال ۹۹ به قوت خود باقی بماند. بنابراین گفته شده که صورت‌های مالی حسابرسی نشده و حسابرسی شده ۱۲ ماهه منتهی به پایان اسفند افشا شده در سامانه کدال بدون درنظر گرفتن اقاله مزبور مورد تایید و قبول اعضای هیات‌مدیره شرکت است.

با توجه به اینکه مجمع عمومی سالانه این شرکت با ارجاع به همین اقاله مورخ ۴ تیر ماه ۱۴۰۰ (که اکنون از درجه اعتبار ساقط شده است) تصویب صورت‌های مالی و تقسیم سود و تعیین پاداش را از دستور کار مجمع خارج کرده بود، بنابراین تصمیم گرفته شده که در نزدیک‌ترین زمان ممکن برای برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده برای ارائه گزارش هیات‌مدیره و بازرس قانونی به مجمع و سایر موارد دیگر اقدامات لازم صورت گیرد.

در اطلاعیه دیگری شرکت همکاران سیستم از تغییرات شرکت‌های تحت کنترل خبر داده است. در این اطلاعیه آمده است: «به منظور توسعه فعالیت‌های فروش و استقرار گروه در استان‌ها و ایجاد تمرکز بیشتر در فعالیت‌های مزبور، هیات‌مدیره کاهش فعالیت مستقیم گروه در این حوزه‌ها در استان‌ها و سپردن مسوولیت پیشبرد فعالیت‌های مذکور به شرکای تجاری جدید (که تحت عنوان هم‌پیمان و توسط همکاران فعلی تاسیس خواهند شد) را مورد تصویب قرار داد. در این راستا مقرر شد با توجه به شیوه شناسایی درآمدها در گروه این فرآیند اثر مالی بااهمیت ایجاد نخواهد کرد، به همین منظور تعدادی از شرکت‌های زیرمجموعه از جمله همکاران سیستم‌های قزوین، اردبیل، استان مرکزی، کرمانشاه، خراسان جنوبی، گیلان، مازندران، خوزستان و زنجان که عملیات آنها متوقف شده بود، در حال انجام مراحل انحلال هستند.» شرکت تامین سرمایه نوین هم یکی از آخرین شرکت‌هایی بود که در پایان هفته گذشته اطلاعیه بااهمیت منتشر کرد. طبق این اطلاعیه شرکت یادشده متعهد به پذیره‌نویسی اوراق مرابحه عام دولت در نماد «اراد ۸۸» شده است. مبلغ این تعهد ۳۰هزار میلیارد ریال عنوان شده که قرار است به صورت ۵/ ۴ساله و با نرخ سود ۱۸ درصد سالانه باشد. گفته شده درآمد تعهد پذیره‌نویسی مبلغ ۸۳۲/ ۲میلیارد ریال است که طی ۵۴ ماه شناسایی می‌شود.