افشای اطلاعات با‌اهمیت یکی از موثرترین وقایع بازار سهام است که مطابق با درجه اهمیت آنها در دو گروه یا طبقه‌بندی «الف» و «ب» ارائه می‌شوند.

این اطلاعات در بازار سهام از مهم‌ترین متغیرهای تاثیرگذار روی قیمت و ارزش سهام است که تقریبا همه‌روزه از سوی شرکت‌ها در سامانه کدال منتشر می‌شود. یکی از نکات بسیار مهم هنگام بازگشایی پس از افشای اطلاعات با‌اهمیت نوع حراج و دامنه نوسان آن است.

در میان آخرین اطلاعیه‌هایی که در بخش افشای اطلاعات با‌اهمیت منتشر شده، دو اطلاعیه گروه‌«الف» مربوط به شرکت خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر «حبندر» بود. هر دو این اطلاعیه‌ها به یک موضوع برمی‌گردد و آن هم برنده شدن این شرکت در دو مناقصه جداگانه بوده است. آن‌طور که در آگهی اول گفته شده است، «حبندر» در یک مناقصه در ارتباط با «اجاره شناورها به‌منظور تامین ایمنی آبراه حوزه شمالی (لایروبی بنادر شمالی)» برنده شده است.  براساس اطلاعیه یاد‌شده، مدت اجرای این قرارداد ۵ سال و محل اجرا بنادر شمالی کشور خواهد بود. مبلغ این معامله هم ۱۵۸ میلیارد تومان عنوان شده است.

مناقصه بعدی هم که در یک اطلاعیه جداگانه گروه الف به آن پرداخته شده است، در ارتباط با مناقصه «راهبری، تعمیر و نگهداری شناورهای جست‌وجو و نجات دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان» بوده که با توجه به پیشنهاد شرکت یادشده، دستگاه مناقصه‌گذار آن را برنده مناقصه فوق اعلام کرده است. مبالغ این قرارداد هم ۸۸ میلیارد تومان عنوان شده است.

بانک ملت هم در یک اطلاعیه از تاثیرات مالی ناشی از تغییرات نرخ تسعیر ارز خبر داده است. طبق این اطلاعیه بانک ملت به میزان ۴/ ۶میلیارد دلار دارایی ارزی دارد که آثار اعمال تغییر نرخ تسعیر ارز پس از اعمال ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول و مالیات مترتب بر آن درآمدی به میزان ۳/ ۲هزار میلیارد تومان خواهد بود. این رقم ۹۱ درصد از کل سود این بانک در سال مالی قبل را به خود اختصاص داده است. در میان همه اطلاعیه‌های گروه الف، دو اطلاعیه هم به دریافت مجوز افزایش قیمت مربوط می‌شد. یکی از این‌گونه افشاها را شرکت داروسازی شهید‌قاضی منتشر کرده و در آن از افزایش بیش از ۵۰درصدی انواع سرم‌های تزریقی ۲۵۰،۵۰۰ و ۱۰۰۰ میلی‌لیتری‌خبر داده بود. متوسط قیمت این محصولات پیش از مصوبه افزایش قیمت ۶هزار و ۱۲۲ تومان بوده که اکنون به ۹هزار و ۳۹۶ تومان رسیده است. «دقاضی» در سال مالی گذشته از محل فروش همین محصولات به میزان ۲۲۰میلیارد تومان درآمد کسب کرده بود؛ رقمی که ۴۶‌درصد از کل درآمد این شرکت را به خود اختصاص می‌داد.  طبق این اطلاعیه، با توجه به اخذ مجوز افزایش قیمت‌های جدید از سوی سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، فروش شرکت نسبت به آخرین پیش‌بینی ۱۷درصد افزایش نشان می‌دهد.