افزایش درآمد برخی شرکت‌ها

«زپارس»

شرکت ملی کشت و صنعت ودامپروری پارس که به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت دام‌پروری در بازار سرمایه شناخته می‌شود، در گزارش یک‌ماهه منتهی به ۳۰ اسفند سال گذشته،‌ ۲۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کرده است. این درحالی است که این شرکت در بهمن سال گذشته تنها ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان درآمد داشت، بنابراین در اسفند سال ۹۹ شاهد رشد ۳۳۷ درصدی درآمد شرکت نسبت به ماه قبل از آن هستیم. این شرکت هم در بخش زراعی و هم در بخش دامپروری فعالیت دارد.‌  بیشترین فروش اسفند ۹۹ شرکت در بخش زراعت  متعلق به ذرت بذری به ارزش ۲۲ میلیارد تومان بود. در بین محصولات دامی نیز بیشترین میزان درآمد به شیرگاو اختصاص یافت. مقایسه فروش شرکت در اسفند ماه ۹۹ با ماه مشابه در سال ۹۸ نشان می‌دهد میزان درآمد شرکت ۵۱ درصد افزایش یافته است. درآمد اسفند ماه شرکت ۱۰۸ درصد بیشتر از متوسط فروش سال ۹۹ بود اما باید به این نکته اشاره کرد که سال مالی شرکت از آذر شروع شده و بیشترین درآمد شرکت تا به امروز در ماه اسفند ثبت شده است. تمامی درآمد شرکت از محصول فروش داخلی شرکت به دست آمد. شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفند ماه ۹۹ در مجموع مبلغ ۳۷ میلیارد تومان فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال۹۸ رشد ۴۶ درصدی به حساب می‌آید.

«زگلدشت»

درآمد ماه اسفند شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در گزارش عملکرد منتهی به ۳۰ اسفند سال ۹۹ ‌رقم ۲۱ میلیارد و ۳۸۰ تومان ثبت شد که نشان می‌دهد درآمد حاصل از فروش شرکت نسبت به بهمن ۹۹ کاهش ۵/ ۲ درصدی داشته است. درآمد شرکت از طریق فروش شیر و گوساله نر در ماه اسفند تحقق یافت. فروش شیر ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ تومان و فروش گوساله نر چیزی حدود ۲ میلیارد تومان ثبت شد. تولید شرکت در اسفند ۹۹ به ۴ هزار و ۳۷۲ تن لبنیات و ۱۲۱ راس دام رسیده است. در اسفند نرخ فروش شیر نسبت به بهمن ۱۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم کاهش یافت که یکی از دلایل اصلی کاهش درآمد شرکت بود. مقایسه فروش شرکت در اسفند ماه ۹۹ با ماه مشابه در سال ۹۸ نشان می‌دهد میزان درآمد شرکت ۵/ ۱۳۱ درصد افزایش یافته است. درآمد اسفندماه شرکت ۵/ ۳۷ درصد بیشتر از متوسط فروش سال ۹۹ برآورد می‌شود. با احتساب درآمد اسفند، شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفند ماه ۹۹ در مجموع مبلغ ۶/ ۱۸۶ میلیارد تومان فروش ثبت کرد که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال۹۸ افزایش ۱۳ درصدی داشته است. این شرکت که به‌عنوان یکی از سه شرکت در حوزه دامپروری در بازار سرمایه فعالیت دارد ارزش بازاری آن چیزی حدود ۹۸۲ میلیارد تومان است.

«زفکا»

درآمد ماهانه شرکت کشت و دامداری فکا در اسفند ماه سال گذشته ۳۳ میلیارد تومان بوده است که نسبت به بهمن ماه ۹۹ افزایش ۵ درصدی داشته است. مقایسه فروش شرکت در اسفند ماه ۹۹ با ماه مشابه در سال ۹۸ نشان می‌دهد میزان درآمد شرکت ۱۰۳ درصد افزایش یافته است. شیر خام با ۳۰ میلیارد تومان فروش،‌ ۹۰ درصد از درآمد ماه اسفند شرکت را به خود اختصاص داد. درآمد اسفند ماه شرکت ۲۹ درصد بیشتر از متوسط فروش سال ۹۹ برآورد می‌شود. همچنین بیشترین میزان فروش سال گذشته به ماه دی و اسفند تعلق می‌گیرد. گفتنی است که بیشترین مقدار فروش شرکت در تیرماه ثبت شده است اما افزایش نرخ نهاده‌های لبنی منجر به افزایش درآمد شرکت شده است. شرکت از ابتدای سال مالی تا انتهای اسفند ماه ۹۹ در مجموع مبلغ ۳۱۶ میلیارد فروش داشته است که نسبت به فروش شرکت در مدت مشابه سال۹۸ رشد ۶۲ درصدی ثبت کرده است.