فعالیت گدنا چیست؟: گدنا در گروه هتل و رستوران ثبت ‌شده است. این شرکت در زمینه کترینگ ریلی فعالیت می‌کند. کارخانه‌ای که برای خدمت‌دهی به کل ناوگان قطارهای فدک طراحی و ساخته شده است. این کترینگ حاصل جذب سرمایه‌گذار مستقیم خارجی گروه دون‌هاوزر از اتریش با مشارکت ۵۰ درصدی گروه اقتصادی فدک از ایران است. درباره شریک خارجی طرف ایرانی هم باید بدانید که علاوه بر در اختیار داشتن خدمات مهمانداری کل شبکه ریلی اتریش و کشورهای همسایه آن، لانژهای هواپیمایی و ریلی و امتیاز رستوران‌های زنجیره‌ای در اتریش را در اختیار دارد.

سهامداران گدنا کیستند؟: شرکت دون هاوزر، شرکت ارزش‌آفرینان فدک، کریستین هوبل، وحید رضا باقری، محسن فاتحی‌زاده و شرکت ریل پرواز تندر جزو سهامداران این شرکت هستند. در این شرکت محسن فاتحی‌زاده‌کلخوران به‌عنوان مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره مشغول به فعالیت است. او همچنین مدیرعامل ریل‌پرداز سیر، رئیس هیات‌مدیره سیمرغ آهنین ایرانیان، نایب رئیس راه‌آهن سریع‌السیر ایرانیان و... است. امیر ایزدی هم نایب رئیس هیات‌مدیره است. او همچنین ریاست هیات‌مدیره شرکت دلیجان طلایی شکوه پارس و ریل‌پرداز آتی‌نگر را در کارنامه کاری خود دارد.

روند تولید از ۹۴ تا ۹۸: طبق ادعای این شرکت روند تولید از سال ۱۳۹۵ از حدود ۲۰ هزار وعده غذایی در ماه به حدود ۱۲۰ هزار وعده غذایی در شهریور همان سال یعنی سال ۹۵ رسیده است. همچنین این شرکت مدعی شده است در سال ۱۳۹۶ نسبت به سال ۹۵ رشدی ۶۵ درصدی داشته است. طبق گفته‌های این شرکت در سال ۱۳۹۷ تولیداتشان ۱۴ درصد بیشتر از سال ۹۶ و ۹۰ درصد بیشتر از سال ۹۵ بوده است. در سال ۹۸ هم میزان تولیدات شرکت به ۶ میلیون و ۸۳۱ هزار بسته غذایی رسیده است.

مشتریان گدنا چه کسانی هستند؟: مشتریان این شرکت علاوه بر صنعت ریلی، سازما‌ن‌ها و شرکت‌هایی در صنعت مالی، پتروشیمی، نفت، مخابرات و... هستند. بانک سامان، پتروشیمی خلیج‌فارس، نفت سپاهان، شرکت ایرانسل، شرکت نقش اول کیفیت و... از دیگر مشتریان گدنا هستند. طبق گفته‌های این شرکت فروش فروردین‌ماه ۲/ ۱ میلیارد، اردیبهشت‌ماه ۷/ ۲ میلیارد، خردادماه ۵/ ۴ میلیارد و تیرماه ۴/ ۵ میلیارد تومان بوده است. البته گویا برنامه ماه‌های آتی شرکت این است که به بازار خرده‌فروشی و غذافروشی‌های زنجیره‌ای ورود کند.

منتقدان گدنا چه می‌گویند؟: همیشه اولین‌ها با اماواگر روبه‌رو می‌شوند مخصوصا وقتی پای پول و سرمایه‌گذاری در میان باشد. ورود گدنا به بورس از چشم کاربران شبکه‌های اجتماعی و فعالان بازار سرمایه دور نماند. کاربران زیادی درباره وعده‌های حسن روحانی مبنی بر عرضه‌های اولیه در بورس نوشتند اما از این موضوع گلایه داشتند که چرا شرکت‌های دولتی و غیردولتی بزرگ در بورس عرضه نمی‌شوند. کاوه دلسوز، معاون تامین مالی شرکت تامین سرمایه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «در عرضه اولیه بعدی گدنا فکر می‌کنم به هر کد ۵ هزارتومان برسد، آیا دیگر وقت آن نیست که عرضه‌های اولیه فقط به صندوق‌ها تعلق پیدا کند تا کمکی شود برای تشویق مردم به سرمایه‌گذاری در صندوق‌‌ها به‌جای سرمایه‌گذاری مستقیم در سهام.» بهنام صمدی، خبرنگار هم نوشت: «خرید عرضه اولیه کوچک در بعضی از کارگزاری‌ها زیان محض است. مثلا در عرضه گدنا به هر کد نهایتا ۶ هزار تومان تخصیص پیدا می‌کند. سقف کارمزد برای معاملات زیر ۵ میلیون ریال حدود ۲ هزار تومان است و برخی‌ها مابه‌التفاوت این مبلغ را از مشتری کسر می‌کنند!» اما جدا از این موضوعات فعالیت این شرکت در زمینه کترینگ و ورودش به بورس، سوژه کاربران شبکه‌های اجتماعی شده بود. کاربران از اینکه کم‌کم باید منتظر ورود جگرکی‌ها و فلافلی‌های معروف کشور به بورس باشیم نوشتند. یکی از نوشته‌های کاربران که در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت از این قرار بود: «پس از عرضه نماد گدنا (تهیه و توزیع غذای فدک) قرار شد هفته آینده غلیلا (سمنوی عمه لیلا واقع در میدان تجریش) هم عرضه اولیه شود.»