امیرحسین بحرینی گفت: تولید پلی‌اتیلن‌هایی با کاتالیست متالوسن و با ارزش افزوده بالاتر از اهداف تعریف شده برای این واحد جدید است. افزایش سودآوری از طریق تکمیل زنجیره ارزش و با توجه به حاشیه سود پلی‌اتیلن همچنین برخورداری از معافیت‌‌های مالیاتی، در دستور کار این شرکت قرار دارد.

وی درباره افزایش سرمایه شرکت گفت: با توجه به سرمایه‌گذاری جدید، موضوع افزایش سرمایه در دست بررسی است که پس از نهایی شدن و تصویب سهامداران از طریق سامانه کدال اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در نشستی با خبرنگاران درباره عملکرد مالی شرکت گفت: شرکت پلیمر آریاساسول در سال گذشته با رشد حدود ۱۲ درصدی نسبت به سال قبل در مجموع حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن اتیلن و انواع پلی‌اتیلن سبک و سنگین و C۳+‌ تولید کرده است.

وی فروش شرکت را با ۵۲ درصد رشد نسبت به سال قبل ۹۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود:از این مبلغ حدود ۷۰ درصد صادرات بوده است.

بحرینی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۸ بیش از ۴۲ هزار میلیارد ریال سود خالص محقق شده، ادامه داد: با توجه به کیفیت مناسب سود و روند پایدار و صعودی سودآوری شرکت، هر ساله حدود ۹۰ درصد سود خالص تقسیم و بین سهامداران توزیع می‌شود. وی تصریح کرد: سودآوری شرکت به نرخ خوراک و قیمت محصولات بستگی دارد اما با توجه به افزایش میزان تولید نسبت به سال گذشته و افزایش نرخ تسعیر ارز، همچنین شرایط بازارهای جهانی محصولات شرکت، سودآوری «آریا» نسبت به سال قبل کاهش جدی نداشته و روند خوبی داشته است.

بحرینی افزایش نرخ ارز را در سودآوری شرکت مثبت ارزیابی کرد و گفت: افزایش نرخ ارز به‌طور مستقیم موجب افزایش مبلغ درآمد فروش محصولات شرکت می‌شود.وی افزود: فروش صادراتی و بین مجتمعی و همچنین خوراک با نرخ تسعیر فروش ارز صنعت پتروشیمی در سامانه نیما در تاریخ معامله ثبت می‌شوند. از طرفی با توجه به مثبت بودن خالص دارایی‌های ارزی شرکت، افزایش نرخ ارز موجب تحقق سود تسعیر ارز خواهد شد.

مدیرعامل پلیمر آریاساسول درباره تحریم‌ها و راهکارهای برون ‌رفت از آن گفت: با توجه به توان فنی موجود در شرکت و انجام تعمیرات اساسی و موجودی قطعات مورد نیاز، ریسک آثار تحریم بر تولید به گونه‌ای مناسب مدیریت و در حوزه صادرات و محدودیت‌های کلی نقل و انتقال ارز و عملیات بانکی بین‌المللی راهکارها و تمهیدات لازم برای مدیریت ریسک اتخاذ شده است.