جنگ‌های ارزی

جیمز ریکاردز/ حسین راهداری /۳۴۲ صفحه/ چاپ سوم/ ۲۵۰۰۰ تومان

جنگهای ارزی

مولف کتاب «جنگ‌های ارزی» که سال‌های دراز مشاور نهادهای امنیتی ایالات متحده بوده است، با تلفیق دانش اقتصادی و مالی خود و تجربیاتی که در دستگاه‌های امنیتی به‌دست آورده، گزارشی دقیق از کشاکش‌های آشکار و نهان کشورها بر سر مسائل ارزی ارائه می‌کند. به گفته مولف، سقوط‌های مالی و اجتماعی به دفعات زیاد اتفاق افتاده‌اند اما به سادگی نادیده گرفته شده یا فراموش شده‌اند. ولی نه تاریخ فراموشکار است و نه سیستم‌های پیچیده از رفتاری که باید انجام دهند، سر باز می‌زنند. بازارهای سرمایه و ارزها، سیستم‌های پیچیده‌ای هستند و در پایان سقوط خواهند کرد مگر اینکه مهار شوند، به قسمت‌های کوچک‌تری شکسته شده و اندازه‌شان کاهش یابد. جنگ‌های ارزی در نهایت جنگی بر سر نقش و ارزش دلارند. با وجود این، به‌دلیل معرفی مشتقات مالی، اهرم مالی بالا، چاپ بی‌رویه پول و تضعیف طلا، دلار ماهیت تازه‌ای پیدا کرده است. حالا زمان سابق نیست که دلار را نجات دهند و زمان برای نجات دلار نیز در حال کوتاه شدن است.

تحلیل فضای کسب‌وکار

مرتضی عمادزاده / ۲۲۴ صفحه/ چاپ دوم/ ۱۶۰۰۰ تومان

تحلیل فضای کسب و کار

مدیران اجرایی امروزه در فضای پیچیده و متلاطمی کار می‌‌کنند و برای بقا و موفقیت در عرصه‌‌های مختلف کسب و کار، نیازمند شناخت فضا و محیط پیرامون خویش هستند. اساس این کتاب شرح و تحلیل محیط کسب‌وکار و ارائه راهکار‌های ممکن برای موفقیت هر چه بیشتر بنگاه‌های اقتصادی است. در این کتاب توضیح داده شده است که شناخت دقیق فضای کسب و کار و تصمیم‌گیری درست و بهینه در گرو فراگیری شاخه‌‌های گوناگون علوم اجتماعی همچون تئوری‌های اقتصاد، تکنیک‌‌های مدیریت مالی، مسائل مربوط به بازاریابی، مباحث منابع انسانی، رفتار سازمانی، بازرگانی بین‌المللی، مدیریت استراتژیک، فناوری اطلاعات و امثالهم است.

 چین چگونه سرمایه‌داری شد

 رونالد کوز/ پیمان اسدی/ ۳۹۰ صفحه/ چاپ دوم/ ۳۰۰۰۰ تومان

چین چگونه سرمایه داری شد

عجیب‌ترین جنبه اصلاحات اقتصادی چین شاید این باشد که حزب کمونیست چین در سه دهه اصلاحات نه‌تنها به حیات خود ادامه داد، بلکه به موفقیت و شکوفایی دست یافت. این مساله به روشنی نشان‌دهنده انعطاف سازمانی و وفق‌‌پذیری حزب بعد از ناکام ماندن تجربه سوسیالیسم بود، نه شکست‌‌ناپذیری و برتری مبنایی متصور سوسیالیسم. اما شگفت‌‌آور این است که اصلاحاتی که قصد حفظ سوسیالیسم را داشت، به‌صورت غیربرنامه‌ریزی شده چین را تبدیل به اقتصاد بازار کرد. اسب تروای این داستان حیرت‌‌انگیز، اصل چینی «استخراج حقیقت از واقعیت» بود که دنگ شیائوپینگ به اشتباه آن را عصاره و جوهره مارکسیسم خواند. وقتی چین به آزمایشگاه عظیم اقتصادی تبدیل شد، نیروهای رقابتی توانستند جادوی خود را انجام دهند. کشف درخشان رونالد کوز در کتاب « چین چگونه سرمایه‌داری شد» این است که برخلاف باور رایج، رهبران چین تمایلی به انجام اصلاحات نداشتند، بلکه ناکارآمدی اقتصاد دولتی، چنان عرصه را بر آنان تنگ کرد که چاره‌ای به‌جز انتخاب این راه نداشتند.

دوره های مالی و سرمایه گذاری دوره های مدیریت و اقتصاد دوره های ارتباطات و روزنامه نگاری
کتاب های اقتصادی کتاب های مدیریت و بازرگانی کتاب های سیاسی
کتاب های اندیشه و فرهنگ کتاب های کودک و نوجوان کتاب های ادبیات و هنر