پایه‌های نوین تولید در فولاد مبارکه

قاسم خوشدل‌پور تصریح کرد: کلاف‌های ورق فولاد زنگ نزن مارتنزیتی ۴۲۰، فولاد HE۴۹۰D، کلاف فولادی S۵۰۰MC و SPFH۵۹۰ در محدوده ضخامت‌های ۲ تا ۶ میلی‌متر تولید شد. وی افزود: نیازی دیگر از صنایع خودروسازی با تولید ورق گرم فولاد HE۴۹۰D به‌ویژه در ضخامت‌های پایین ۲ و ۲.۵ با همت و تلاش همکارانمان در مجتمع فولاد سبای فولاد مبارکه برای اولین بار در کشور رفع شد. این کیفیت فولادی در ساخت شاسی خودروهای سبک و سنگین و قطعات تقویتی اتومبیل‌ها کاربرد دارد.

بهمن خلیلی، مدیر عملیات مجتمع فولاد سبا هم در این زمینه گفت: راهبرد مجتمع فولاد سبا، توسعه سبد محصولات در راستای پاسخ‌گویی به نیاز بازار داخل کشور

کارکنان مجتمع فولاد سبا بار دیگر با افتخارآفرینی، یکی از نیازهای اصلی صنایع داخلی و به‌ویژه صنعت خودروسازی را پاسخ گفتند و توانستند چهار گرید جدید دیگر در این مجتمع تولید کنند.

این برای نخستین بار است که کلاف فولادی گرید HE۴۹۰D در این مجتمع بزرگ صنعتی تولید شده است. این نوع فولاد از خانواده فولادهای کم‌آلیاژ استحکام بالاست. ضخامت کلاف‌های تولیدی ۲ و ۲.۵ میلی‌متر بوده و در ساخت شاسی خودروهای سبک و سنگین و قطعات تقویتی اتومبیل‌ها کاربرد دارد. راهبرد مجتمع فولاد سبا توسعه سبد محصولات با تولید کمّی و کیفی حداکثری، خلق ارزش پایدار برای کلیه ذی‌نفعان و ایستادن در جایگاه ممتاز در صنعت فولاد کشور است.