دومین نمایشگاه ملی «فن‌نما» در اصفهان برگزار می‌شود

دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری با عنوان «فن‌نما» در ۳ بخش نیازمندی‌های حوزۀ فناوری، توانمندی‌های شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان و نهادهای مالی و سرمایه‌گذاران معنا و پیوند می‌یابد. این نمایشگاه در اصفهان و در مقطع زمانی دهم تا سیزدهم مهرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

مرتضی نصوحی، مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان در خصوص این رویداد پیش رو گفت:  نمایشگاه «فن‌نما» شعاری موسوم به «ما برای وصل‌کردن آمده‌ایم» دارد. در این نمایشگاه «وصل‌کردن» بین ۳ حوزۀ متفاوت تعریف شده است. بخش نخست، صنایع و دستگاه‌های اجرایی هستند که نیازمندی‌های خود را مطرح می‌کنند؛ نیازمندی‌هایی که هنوز در حوزۀ فناوری پاسخ خوبی نگرفته‌اند و با مشکل مواجه‌اند. حوزۀ دوم، شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیانی است که توانمندی‌های خود را در نمایشگاه «فن‌نما » ارائه می‌کنند. قسمت سومی که به این حلقه اضافه می‌شود، نهادهای مالی و مؤسسه‌هایی است که تحت‌عنوان سرمایه‌گذار ریسک‌پذیر یا مخاطره‌پذیر شرکت می‌کنند، برای اینکه تعامل بین نیازمندی‌ها و توانمندی‌ها در نمایشگاه «فن‌نما» محقق شود.

درمجموع ۳ هدف اصلی در این نمایشگاه شکل می‌گیرد؛ یکی از آن‌ها به اقتصاد دانش‌بنیان شهر اصفهان کمک می‌کند. زیرا در سند آمایش اصفهان ۲ موضوع مورد توجه است؛ یکی حوزۀ فناوری و گردشگری است که اهمیت وافری دارد. در این سیاست کلان باید بکوشیم تا از مسیر حوزۀ فناوری در مباحث مالی و اقتصادی در سطح شهر فرصت اشتغال‌ ایجاد کنیم. از طرفی، شاید یکی از مشکلات ما در شهر اصفهان مهاجرت نخبگان باشد. در حوزۀ دانش‌بنیان، اصفهان با توجه به برخورداری از حدود ۸۰۰ شرکت دانش‌بنیان، یعنی در اختیار داشتن بیش از ۱۰ درصد این نوع شرکت‌ها در سطح کشور، وضعیتی درخور اعتنای دارد.

مصمم هستیم که به این شرکت‌های دانش‌بنیان کمک کنیم تا چرخۀ اقتصادی آن‌ها با قراردادهای مختلف برقرار باشد. نمایش‌دادن توانمندی‌ آن‌ها در نمایشگاه «فن‌نما» هدف مهمی است که دنبال می‌کنیم. یکی دیگر از هدف‌های ما امیدآفرینی در میان جوانان و نوجوانان است. امید است که آنان با دیدن توانمندی‌های کشورمان در نمایشگاه «فن‌نما» به‌خصوص در حوزۀ فناوری نگرششان عوض شد. برآنیم که شهروندان و خصوصاً شهروندان جوان به‌صورت ملموس با این ظرفیت‌ها آشنا شوند و صبر و امید در وجودشان افزایش یابد. نمایشگاه «فن‌نما» روایتی از توانمندی‌های سرزمینمان است. امیدواریم که این نمایشگاه به اقتصاد دانش‌بنیان و امیدآفرینی در سطح جامعه کمکی حیاتی کند. نمایشگاه «فن‌نما» با شعار «برای وصل‌کردن آمده‌ایم» بین ۳ بخش نیازمندی‌های حوزۀ فناوری، توانمندی‌های دانش‌بنیان‌ها و حمایتگری‌های مالی از دهم تا سیزدهم مهرماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

منبع و تلخیص:ایسنا