از آن پس و تا به امروز، در سالی که رهبر فرزانه انقلاب آن را «رشد تولید با مشارکت مردم» نام نهادند، شاهد کسب رکوردهای متعدد در نواحی مختلف فولاد مبارکه بوده‌ایم؛ رکوردهایی که در پایان اردیبهشت‌ماه، با وجود اندوه فراوان ناشی از شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، به ثبت رسید و صنعت فولاد کشور را گامی دیگر به قله‌ها نزدیک‌تر کرد. کارکنان جهادگر و ولایت‌مدار گروه فولاد مبارکه در پایان اردیبهشت‌ماه سال جاری در نواحی آهن‌سازی، فولادسازی، نورد گرم، فولاد سبا و شرکت‌های فولاد سفیددشت و ورق‌خودرو چهارمحال و بختیاری، با ثبت رکوردهای جدید بر خواسته‌های رئیس‌جمهوری شهید در حوزه ارتقای تولید و جلوگیری از شاد شدن دشمن جامه عمل پوشاند. مشروح این افتخارات به این شرح است:

ثبت دومین رکورد ماهانه تولید ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۳

 داریوش رشیدی، مدیر ناحیه آهن‌سازی فولاد مبارکه: در تداوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولید و افزایش بهره‌وری، همکاران ناحیه آهن‌سازی در اردیبهشت‌ماه نیز موفق شدند با تولید ۸۲۸ هزار و ۵۰۰ تن آهن اسفنجی به رکورد جدیدی دست یابند. رکوردی که نسبت به رکورد قبلی که در فروردین‌ماه سال جاری به میزان ۸۱۸ هزار و ۶۰۰ تن به دست آمده بود، حدود ۱۰ هزار تن افزایش داشت. گفتنی است که مجموع تولید آهن اسفنجی در دو ماه ابتدای سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش ۱۰۱ هزار و ۲۲۶ تن، رشد چشمگیری داشته است. کسب دومین رکورد ماهانه در این ناحیه دلایل متعددی دارد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: مشارکت همه واحدهای ناحیه ازجمله واحد گندله‌سازی که با تمرکز بر ارتقای کیفیت گندله تولیدی به بهبود عملکرد کمّی و کیفی مدول‌های احیا منجر شده است؛ تلاش همکاران واحد انباشت و برداشت در ارسال به‌موقع مواد به واحدهای تولیدی و تداوم تولید؛ بالا بودن انگیزه کارکنان به‌عنوان مؤثرترین عامل در پیشبرد اهداف سازمان (عاملی که توجه به آن از ضروریات نگرش مدیریت در راهبری است)؛ مراقبت بیشتر از تجهیزات و کنترل دقیق‌تر پارامترهای فرایند و واکنش سریع به مغایرت‌های تحمیلی به فرایند که در تحقق اهداف تولید بسیار مؤثر است؛

 محمدرضا فتحی، مدیر واحد احیا مستقیم شماره۱: در دومین ماه سال و در راستای تحقق اهداف سازمان، همکاران شاغل در واحد احیا مستقیم، با تلاش خستگی‌ناپذیر و به‌کارگیری حداکثری ظرفیت تولید، موفق به ثبت رکورد تولید ماهانه به میزان ۵۲۸ هزار و ۴۷۰ تن آهن اسفنجی در واحد احیا مستقیم شماره ۱ و مجموع ۸۲۸ هزار و ۵۰۰ تن در واحدهای احیا مستقیم و ارسال یک‌میلیون و ۳۰ هزار تن آهن اسفنجی به ناحیه فولادسازی شدند که در نوع خود رکورد بی‌سابقه‌ای محسوب می‌شود. رکورد جدید با فراهم بودن شرایط و پارامترهای تأثیرگذار در تولید اعم از آب، برق و گاز و همچنین کاهش زمان تعمیرات ماهانه و بهینه‌سازی فرایندها و استفاده حداکثری از شرایط پشتیبانی و بهره‌وری نیروی انسانی و زمان، حاصل شد. هم‌زمان با انجام فعالیت‌های فوق، توجه به مسائل ایمنی و محیط‌زیست و همچنین سلامت کارکنان و تجهیزات و از طرفی حمایت مدیریت عالی شرکت در جهت رفع مشکلات و تسهیل شرایط، نقش بسزایی در کسب رکورد جدید داشت.

 امیرحسین قندی، سرپرست تولید مدول‌های A,B:  با یاری پروردگار متعال و تلاش مضاعف کارکنان سخت‌کوش تولید و تعمیرات واحد احیا مستقیم شماره ۱، این رکورد در پایان اردیبهشت‌ماه محقق شد. ضمن قدردانی از واحدهای پشتیبانی و تأمین‌کننده، به‌کارگیری دانش و تجربیات کارکنان به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند شرکت و کنترل بهینه فرایند تولید آهن اسفنجی و همچنین افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات در واحد احیا مستقیم از عوامل مؤثر در دست‌یابی به بیشترین میزان تولید آهن اسفنجی با کیفیت مرغوب در طول یک ماه در شرکت فولاد مبارکه است.

 محسن پژمان‌نیا، سرپرست تولید مدول‌های C,D: کارکنان پرتلاش ناحیه آهن‌سازی با توجه به سیاست کلی سازمان در راستای تولید حداکثری در ادامه رکوردشکنی ماه گذشته، در اردیبهشت‌ماه نیز با حفظ روحیه جهادی و تلاش مضاعف موفق به ثبت یک رکورد ارزشمند جدید شدند. ان‌شاءالله این موفقیت‌ها باعث می‌شود در ماه‌های آینده نیز حداکثر میزان تولید ممکن به همراه کیفیت مورد انتظار حاصل شود.

 فرزان نوروزی، سرپرست تولید مدول‌های E,F: کسب رکورد تولید واحد احیا مستقیم حاصل تلاش شبانه‌روزی کارکنان بهره‌بردار ناحیه آهن‌سازی و حمایت واحدهای پشتیبانی است. این مهم با برنامه‌ریزی و مدیریت تولید جهت کاهش توقفات اضطراری حاصل گردید. امید است شاهد موفقیت‌های روزافزون صنعت فولاد در مجتمع فولاد مبارکه باشیم.