فولاد مبارکه پیشگام بومی‌سازی علمی

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این که دستگاه جوش لیزر فیبری با خودباوری و صرف فعل خواستن در فولاد مبارکه بومی‌سازی شده است، خاطرنشان کرد: سازمان انرژی اتمی و هسته‌ای یکی از ظرفیت‌های اساسی و پیشرفته در حوزه علم و فناوری و راهگشا در همه زمینه‌هاست که آثار و برکات آن در زندگی مردم کشورمان تأثیرگذار است.

وی ادامه داد:  سازمان انرژی اتمی با همکاری مرکز علوم و فنون لیزر ایران با توجه به نیاز این شرکت، آن را پشتیبانی می‌کند.

فولاد مبارکه ابزار دقیق هسته‌ای را به کار گرفته است

اسلامی عنوان کرد: محور دوم که اهمیت بسیار بالایی دارد و سازمان انرژی اتمی با افتخار برای کل صنایع کشور انجام داده، موضوع ابزار دقیق هسته‌ای است که فولاد مبارکه در سامانه‌های اندازه‌گیری و کنترل خود از ۳ سال قبل در پیش گرفته است. ضمن این که سازمان انرژی اتمی امروز در ۱۵۰ صنعت کشور این خدمت را به‌صورت پایدار ایجاد کرده و یکی از مهم‌ترین آن‌ها فولاد مبارکه است که با رویکرد رفع وابستگی و حرکت به سمت خودکفایی با سازمان انرژی اتمی مباحث خود را مطرح کرده است.    

وی اذعان داشت: شرکت‌های خارجی با توجه به تحریم‌ها نه تجهیز و قطعه‌ای را به ما می‌فروشند و نه دانش و حتی خدمات پس از فروشی به ما ارائه می‌دهند که با همت و اراده‌ای که در ساختار سازمان نهفته، این اقدامات دانشی طراحی و انجام شده است، به‌نحوی که پس از ساخت نیز عملیات تعمیر و نگهداری با قوت انجام شود. امروز ظرفیتی ایجاد شده که علاوه بر تأمین موارد مورد نیاز در کشور بتوانیم در حوزه صادرات این دستگاه‌ها و تجهیزات نیز فعال شویم.

اقدامات علمی و فناوری‌مان را به رخ جهانیان کشیده‌ایم

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این که همه اقدامات ما در راستای امیدآفرینی است، تأکید کرد: ما اقدامات علمی و فناوری را به رخ جهانیان کشیده‌ایم. نکته بسیار مهمی که در این فرایند باید به آن توجه داشته باشیم، داشتن راه حل جامع برای حل مشکلات و پشتیبانی فرایندهای صنعت است، تا بتواند با ایجاد قابلیت اطمینان و اعتماد در درازمدت نیز از صنعت و خدمت ارائه شده پشتیبانی کند. به خاطر داشته باشیم سازمان انرژی اتمی یک واحد تجاری نیست بلکه یک سازمان حاکمیتی مرز دانش است که وظیفه راهبردی، قوت‌سازی و قدرت‌سازی برای کشور را بر عهده دارد؛ ازاین‌رو در هر بخش از صنعت کشور مسئله‌ای وجود داشته باشد، سازمان انرژی اتمی برای حل مشکل و مسئله تلاش می‌کند.

وی با بیان این که انرژی اتمی دریای بیکرانی از فرصت‌های خوب برای کشور است، یادآور شد: متأسفانه دشمنان با القایی که در خصوص انرژی هسته‌ای داشتند، تلاش کرده‌اند که بگویند ایران به انرژی و فناوری هسته‌ای نیاز ندارد و این در حالی است که خود آن‌ها به خوبی می‌دانند که انرژی هسته‌ای تا چه اندازه کارگشاست.

سرمایه‌گذاری‌های ارزشمند فولاد مبارکه برای استفاده بهینه از منابع آبی

اسلامی در ادامه حضور خود در فولاد مبارکه از تصفیه‌خانه‌های پساب و پروژه‌های جمع‌آوری و بازچرخانی پساب‌های شهری و صنعتی در خطوط تولید فولاد مبارکه بازدید به عمل آورد و گفت: فولاد مبارکه در زمینه استفاده بهینه از منابع آبی و بازچرخانی پساب‌های صنعتی سرمایه‌گذاری‌های ارزشمندی انجام داده است.