هزار دردسر خوشگلی

در سال ۱۹۹۸، بیست‌ودو هزار نوجوان آمریکایی عمل جراحی زیبایی داشته که نسبت به سال ۱۹۹۲، ۹۵ درصد افزایش داشته است، و حالا این رقم چندین برابر هم شده ، جست‌وجوی زیبایی اسرارآمیز، افراد را تبدیل به یک مشتری فعال می‌کند که گاهی اوقات نوجوانان ۱۰ساله را نیز شامل می‌شود.

مردان ندرتا به‌عنوان زیبا مورداشاره قرار می‌گیرند اما آن‌ها نیز از پیامدهای هیپنوتیزم کننده، مصون نیستند. آن‌ها ۵/۹ میلیون دلار در سال به خاطر جراحی پلاستیک، وسایل ورزشی زیبایی‌اندام و محصولات مربوط به موی سر خرج کرده و ۱۰ درصد مشتریان جراحی پلاستیک هستند.

  از سوی دیگر «سرمایه نمادین» که بارزترین نمود‌های آن، چگونگی کاریزما و پرستیژ فرد است، وابستگی زیادی با ظاهر و بدن یک انسان دارد. در جامعه سنتی، موقعیت خانوادگی و قومی و گروهی در فضای اجتماعی بیشتر از امروز موردتوجه قرار می‌گرفت، اما در جهان مدرن (مدرنیته و مدرنیسم باکیفیت‌های متفاوتی که کل جهان امروز را فراگرفته) فردگرایی رشد نموده است و افراد دیگر به‌جای افتخار به اصل و نسب و خانواده باید بیشتر به قابلیت‌های خوداتکا کنند.

جراحی پلاستیک در ایران تاریخچه‌ای طولانی دارد. شهرت متخصصان ماهر ایرانی به‌قدری در کشورهای غربی گسترش‌یافته که حتی ستارگان هالیوودی را نیز به سمت ایران آورده است.

 همچنین پایین بودن هزینه، عامل مهم انجام جراحی‌های زیبایی  در ایران است؛ اما دلیل مهم دیگری نیز وجود دارد. کلینیک‌های جراحی زیبایی پیشرفته در ایران، خدمات و جراحی‌های پلاستیک مختلفی را به‌صورت هم‌زمان ارائه می‌دهند، که فرصت مناسبی برای کسانی است که می‌خواهند چندین عمل را در مدت‌زمان محدودی انجام دهند.

رینوپلاستی (جراحی بینی)، اتولارینگولوژی (گوش و حلق و بینی شناسی)، جراحی بزرگ کردن سینه (برست آگمنتیشن) و لیفت پیشانی، ابرو، پلک و چشم و لیفت اندام، لیپوساکشن، جراحی بای پس معده، درمان‌های غیر جراحی مانند:تزریق ژل، بوتاکس و فیلر، ترمیم آسیب‌ها و اسکار، ناهنجاری‌های مادرزادی و ...، جراحی‌های پلاستیکی هستند که در ایران با به‌روزترین روش‌ها و توسط متخصصین هر زمینه، انجام می‌شوند.

ایران بالاترین میزان جراحی بینی (رینوپلاستی) را در جهان دارد. بر طبق یک گزارش منتشره در جراید کشور، ۲۰۰۰۰۰ ایرانی، که اکثراً زن بوده‌اند، هرساله به جراحان زیبایی مراجعه کرده‌اند تا اندازه  بینی خود را کوچک کرده و آن را سربالا کنند.