مجید بزرگ‌زاده، مولف کتاب، درباره ضرورت پرداخت به این موضوع در فضای هنر گفته است: «ما شروع به مطالعه و مرور جنبش‌های اعتراضی در طول تاریخ کردیم. یکی از آن‌ها فلسطین بود که به دلیل حجم درگیری آن بر دیگر جنبش‌ها ارجحیت داشت.

فلسطین دریایی بود که کتابی مجزا می‌طلبید و اگر حین جنبش‌های اعتراضی دیگر به آن پرداخته می‌شد، شهید می‌شد. درروند پژوهش ما دیدیم بهتر است این‌یک کتاب مستقل شود. ما تمرکز کردیم بر مناقشات فلسطین و نقش گرافیک در این مناقشات. از اواخر قرن ۱۹ شروع کردیم تا به جنبش «لن نرحل» رسیدیم.»من ضمن مطالعه تاریخ رجوع می‌کردم به پوسترهایی که هنرمندان در این موضوعات آفریده بودند و اینکه یک هنرمند چه نقشی در این اتفاق داشته و چگونه این مسائل را بیان کرده، مستقل از هر دولتی. درنهایت در فصل آخر این کتاب به این پرداخته‌ام که گرافیک چه تاثیری داشت بر این مناقشات.»

در این کتاب اصل موضوع پوسترهاست و متنی هم متناسب با پوسترها انتخاب‌شده است. در مورد این متن ملاحظاتی هست که بهتر بود رعایت می‌شد. در قسمت‌هایی از این کتاب ارتباط موضوعی بین متن و پوستر از بین رفته است. همچنین خلاهایی تاریخی در این کتاب وجود دارد که البته مسائلی تخصصی‌اند و نمی‌توان در مورد آن‌ها به مولف خرده گرفت.» یکی از قدیمی‌ترین و جهان‌شمول‌ترین موضوعاتی که آثار گرافیکی بسیاری را به خود دیده است، ‌مناقشات فلسطین است که موردتوجه این کتاب قرار دارد. پس‌ازاین سنگ بنا که لازمه رسیدن به فهم مشترک میان نگارنده و مخاطب است، آثار گرافیکی خلق‌شده دربارۀ مهم‌ترین جنبش‌های اعتراضی حوزه فلسطین پیشروی خوانندگان قرار می‌گیرد تا نقش و تاثیر گرافیک در مناقشات فلسطین را برای مخاطبان خود هویدا کند. این کتاب علاوه بر این موضوع‌‌ها، سوژه‌های مغفول‌مانده‌ای را در اختیار فعالان این حوزه می‌گذارد که جایشان در میان آثار گرافیکی موجود خالی است. در پایان نیز زندگی‌نامه و آثار ده هنرمند منتخب از هنرمندانی که آثارشان در خلال معرفی جنبش‌ها استفاده‌شده است، در اختیار مخاطب قرار می‌گیرد.