آموزش و پرورش استثنایی اصفهان با کمبود نیرو مواجه است

روح الله خزائی با اشاره به سهمیه ۲۵۴ نفری آزمون استخدامی ماده ۲۸ افزود: انتظار می رود از این طریق، نیروهای خوبی به مجموعه آموزش‌و‌پرورش استثنائی استان اضافه شوند.

وی تعداد نیروهای آموزش و پرورش استثنائی استان را بیش از یکهزار نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد، حدود ۸۰۰ نفر نیروی رسمی و مابقی، نیروهای حق‌التدریس و خرید خدمات هستند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان اصفهان، سرانه کارگاهی دانش‌آموزان استثنائی در سال گذشته را بیش از هشت میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: پارسال بیش از هفت میلیارد ریال سرانه توان‌بخشی، ۱۷ میلیارد ریال سرانه آموزشی، ۲ میلیارد ریال سرانه اتاق حسی اوتیسم و بیش از چهار میلیارد ریال سرانه مراکز اختلالات یادگیری توسط آموزش و پرورش استثنائی استان اصفهان جذب شد.

وی با اشاره به آغاز هوشمندسازی کلاس‌های درسی مدارس استثنائی استان افزود: سال گذشته بیش از ۲ میلیارد ریال برای این موضوع هزینه شد که ۵۰ درصد آن را سازمان آموزش و پرورش استثنائی و ۵۰ درصد باقی‌مانده را اداره کل آموزش و پرورش استان تأمین کردند.

خزائی، اقدامات عمرانی را بخش دیگری از اقدامات انجام شده دانست و اضافه کرد: آغاز عملیات احداث‌ مدرسه استثنائی چادگان، مدرسه استثنائی زرین‌شهر و انعقاد تفاهم‌نامه ساخت مدرسه استثنائی شهرک شهید کشوری از جمله اقدامات عمرانی استان در سال گذشته است.

وی با بیان اقدامات انجام شده در زمینه توان‌بخشی دانش‌آموزان استثنایی استان گفت: با هدف تجهیز مراکز اختلال یادگیری، ۳۰ دستگاه لپ‌تاپ در میان این مراکز توزیع شد.