ستون راست بالا copy

به گزارش دنیای اقتصاد  سید رضا مرتضوی در نشستی با شماری از مدیران مسوول رسانه های استان، افزود: درحوزه آبرسانی به استان، با موافقت و تسهیلگری رئیس جمهور توانستیم مجوز یک مسیر مجزا برای انتقال آب از دریای جنوب به استان اصفهان را اخذ کنیم.

وی اضافه کرد: اکنون یک شرکت توانمند و هشت پیمانکار در این طرح مهم در حال فعالیت هستند که تلاش می کنیم تا پایان دولت سیزدهم به نتیجه برسد.

استاندار اصفهان افزود: در گذشته کشور با رویکرد تمرکزگرایی مواجه بود که سبب ضعیف شدن اختیارات استان ها شد اما از آغاز دولت مردمی سیزدهم با واگذاری اختیارات به استان ها طرحهای نیمه تمام که چندین سال به دلایل متعدد معطل مانده بود به بهره برداری رسید.

مرتضوی ادامه داد: ستاد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در استان اصفهان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون هزار و ۹۵۰ مصوبه داشته است. او افزود: ۳۳ درصد مشکلات تولید در استان مربوط به حوزه بانکی بود که رسیدگی شد. استاندار اصفهان افزود: سال گذشته ۳۲ هزار و ۱۰۷ میلیارد تومان تسهیلات بانکی اشتغال در استان به متقاضیان پرداخت شد. مرتضوی گفت: نسبت منابع به مصارف بانکی در استان اکنون۷۶ درصد است که به رشد قابل توجهی رسیده است.

وی افزود: رتبه اشتغال و کسب و کار استان اصفهان از ۲۳ در سال های پیش به رتبه پنج در پایان سه ماهه سوم ۱۴۰۱ رسیده است.

استاندار اصفهان افزود: این استان نزدیک به ۳۱ هزار میلیارد درآمد برای کشور ایجاد کرده اگرچه هزینه هایی که فقط برای اداره بخش های مختلف استان می شود نیز بسیار انبوه است، بنابراین به رغم اینکه اصفهان از نظر درآمد برای کشور در رتبه دوم است اما در میزان هزینه ها نیز در جایگاه دوم قرار داریم. مرتضوی خاطر نشان کرد: هوای تهران سال گذشته ۷۲ برابر پاک تر از اصفهان بود که بیان همین مساله در ستاد ملی آلودگی هوا منجر به پیگیری ویژه این مساله نیز در استان شد. مرتضوی گفت: مجموعه این اقدامات که برخی تکمیل کننده فرایندهای پیشین بوده است باید به عنوان ثمره نظام به مردم اطلاع رسانی شود. وی با بیان اینکه رسانه از مهمترین ارکان حکمرانی در دولت سیزدهم است، تصریح کرد: مدیریت استان برای شنیدن حرف مردم، انتقادات و اطلاع رسانی خدمات و اقدامات انجام شده به رسانه نیازمند است. استاندار اصفهان استفاده از ظرفیت رسانه ها با توجه به راهبرد دشمن در تضعیف نظام و کشور را ضروری دانست و افزود: جایگاه رسانه به عنوان ابزار مهم جهاد تبیین و معرفی خدماتی که در کشور انجام می شود بسیار فاخر و مهم است.

مدیر غیرپاسخگو به رسانه، بر خلاف سیاست های دولت عمل می کند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اصفهان گفت: مدیر غیرپاسخگو به رسانه، بر خلاف سیاست های دولت و مدیریت استان عمل می کند و رسانه ها این موضوع را به ما انعکاس دهند.

محمدرضا جان نثاری افزود: در حوزه رسانه؛ اصل بر تنویر افکار عمومی است و به همه نهادهای اجرایی استان ابلاغ شده که باید به رسانه ها پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه این رویه همچنان امسال هم برقرار است،افزود: در این رابطه نام هر اداره ای که به رسانه پاسخگو نبود به دبیرخانه شورای اطلاع رسانی استان منعکس شود.

جان نثاری تصریح کرد: بجز در مواردی که شورای تامین تشخیص داده منعی برای انتشار اخبار از سوی رسانه ها نیست.

وی با بیان اینکه رسانه باید آزاد باشد و روشنگری کند افزود: تعامل مدیران با رسانه را به نفع مردم و پیشرفت کارها می دانیم.