اصفهان به ۳۰ جایگاه جدید عرضه سوخت نیاز دارد

عبدالله گیتی‌منش  افزود: در زمان حاضر حدود ۳۶۰ جایگاه عرضه فراورده‌های سوختی مایع در سطح استان فعال است اما با توجه به نیازسنجی صورت گرفته به حدود ۳۰ جایگاه سوخت دیگر نیاز داریم.

وی با بیان اینکه تعداد جایگاه‌های سوخت در برخی از شهرستان‌ها به اشباع رسیده است و دیگر نیاز به توسعه آن ندارند، اظهار‌کرد: در برخی از مسیرها و راه های دسترسی اصلی و شهرستان‌ها به جایگاه سوخت نیاز داریم و اگر سرمایه گذاران به ما مراجعه کنند این مکان‌ها به آنها معرفی می‌شود.

وی به اجرای طرح آمایش سرزمین در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان از سال گذشته اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌ها و پژوهش‌های صورت گرفته در این طرح به نیازسنجی درباره جایگاه‌های عرضه سوخت در سطح استان و به تفکیک شهرستان‌ها پرداخته شد.

گیتی منش اضافه کرد: تهیه این سند آمایش به هدایت سرمایه گذاران کمک بسیاری می کند زیرا باید بدانند کجا سرمایه گذاری کنند تا منافع آنها تامین شود.

وی با تاکید بر اینکه ما در کلان‌شهر اصفهان نیز نیاز جدی به جایگاه‌های عرضه سوخت داریم، تصریح کرد: یکی از مشکلات موجود در این شهر، کمبود زمین مناسب است و نهادهایی مانند شهرداری می توانند برای رفع آن پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه باید دسترسی مردم به جایگاه‌های سوخت با توجه به ترافیک موجود در کلان‌شهر اصفهان، تسهیل شود، گفت: در این کار باید ظرفیت‌های موجود در شهر و مسائلی مانند کمبود زمین و محدودیت های محیط زیست در زمینه رعایت حریم مناسب با مناطق مسکونی در نظر گرفته شود.

گیتی منش با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان برای ایجاد جایگاه سوخت در داخل باغ رضوان موقعیتی را معرفی کرده است، افزود: یکی از محورهای اصلی در سطح استان که در آن به جایگاه سوخت نیاز داریم، مسیر شهرضا به سمیرم است.

آمادگی جایگاه‌های سوخت اصفهان برای خدمات‌رسانی در ایام نوروز

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اصفهان همچنین از اتخاذ تمهیدات لازم و آمادگی جایگاه‌های عرضه سوخت در این استان در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این شرکت یکی از دستگاه‌های خدمات رسان است و همواره در ایام پایانی سال به‌منظور ارائه خدمات هرچه بهتر و بیشتر به برنامه ریزی و هماهنگی لازم می‌پردازد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود که در تعطیلات نوروز ۱۴۰۲ با رکوردهای جدیدی در مصرف بنزین مواجه شویم، افزود: جمعه هفته پیش مصرف بنزین در کشور به حدود ۱۱۵ میلیون لیتر رسید و پیش بینی می شود در نوروز به ۱۳۰ میلیون برسد بنابراین تامین بنزین ایام نوروز از اولویت‌های شرکت ملی پخش فراورده های نفتی است. گیتی منش با اشاره به آمادگی جایگاه های عرضه سوخت برای خدمات رسانی مطلوب به مردم و مسافران در ایام نوروز ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی های لازم نیز برای سوخت رسانی، حمل و نقل و آمادگی تاسیسات مختلف و انبار نفت شهید منتظری صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه بازدیدهای محسوس و نامحسوس مجاری عرضه سوخت در ایام نوروز نیز انجام می شود، اظهار‌کرد: کارشناسان و بازرسان طرح نظارت نوروزی از نیمه دوم اسفند جاری کار خود را آغاز می کنند که تا پانزدهم فروردین سال آینده ادامه دارد. وی افزود: خدمات رسانی جایگاه‌های سوخت بویژه در محورهای ورودی و خروجی استان، تجهیزات ایمنی، سالم بودن تلمبه ها، خرید به موقع فرآورده‌های نفتی و نظافت نمازخانه ها و سرویس‌های بهداشتی از جمله نکات مورد توجه در بازدید کارشناسان و بازرسان است.

گیتی منش با اشاره به برگزاری جلسه هایی با انجمن صنفی جایگاه‌داران و شرکت های حمل و نقل برای ارائه خدمات بهتر سوخت‌رسانی به مردم در این ایام، گفت: اگر مردم گزارش یا شکایتی درباره خدمات عرضه سوخت دارند می‌توانند به سامانه تلفنی ۰۹۶۲۷ اعلام کنند.

به گفته وی، میانگین مصرف بنزین در اصفهان در سال جاری نزدیک به هفت میلیون لیتر در روز بود اما در این روزها در ماه اسفند به حدود ۷.۵ میلیون افزایش یافته است. ۳۵۶ جایگاه عرضه سوخت بنزین و نفت گاز با بیش از چهار هزار نازل و ۱۶۴ جایگاه سی ان جی با ۷۰۰ نازل در استان اصفهان فعال است.