حمایت از ذوب آهن،  بانی تولید فولاد و معدن کشور ضروری است

اردشیر سعد محمدی مدیرعامل گروه سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در گفت‌وگــویی با خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری ذوب ۲۴ گفت: ذوب آهن اصفهان بنیان گذار تولید فولاد و معدن در کشورمان به شمار می رود و فولاد تولیدی آن به دلیل استفاده از روش کوره بلند به واقعا منحصر بفرد است.

وی افزود: قیمت تمام شده در روش کوره بلند نسبت به روش احیا مستقیم بسیار بالاتر است زیرا کک و زغال ماده اولیه تولید آن به شمار می رود.

این صاحب نظر صنعت فولاد کشور تصریح کرد: در سال های گذشته سهمیه یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن مواد اولیه برای این کارخانه مصوب شد و نیاز است این سهمیه به صورت مستمر در اختیار قرار بگیرد‌ تا فرایند تولید بدون دغدغه ادامه یابد.

سعد محمدی بیان کرد: ذوب آهن اصفهان با سبد متنوع محصولات در پروژه های عمرانی گوناگون کشور نقش آفرینی موفقی داشته است و لذا مسوولین باید حمایت ویژه ای از این کارخانه داشته باشند و سنگ آهن دانه بندی مورد نیاز آن را تامین کنند.

وی گفت: ذوب آهن با شرکت در مزایده، معدن ققنوس را به حق برنده شد اما این کارخانه پتانسیل های فراوانی برای تولید دارد و نداشتن مواد اولیه نباید این تولید را معطل بگذارد‌.