سید امیرحسین مدنی  در حاشیه افتتاح یک  کارخانه پلاستیک در اردستان گفت:از محل اجرای طرح های خرد اقتصادی در روستاها ۲۳۰ هزار شغال ایجاد شده است و بنا داریم تا پایان سال این تعداد را به ۳۰۰ هزار شغل در مناطق محروم و روستاها افزایش دهیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون سه هزارو ۵۰۰ واحد اقتصادی و بنگاه راکد و نیمه راکد در کشور به چرخه تولید برگشته و ۹۰ هزار شغل به واسطه احیای این واحد ها ایجاد شده است. مدنی گفت: مجموع سرمایه گذاری در بخش واحد های راکد و نیمه راکد که توسط دولت اجرا شده ۶۰ هزار میلیارد تومان است که این سرمایه گذاری به واسطه سرمایه های احیا شده مردم است و بنا داریم تا پایان سال تعداد واحدهای احیا شده راکد و نیمه راکد تولیدی به چهار هزار واحد برسد.

وی افزود:همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر هشت هزار و ۲۶۰ طرح عمرانی و زیربنایی در روستاهای کشور با اعتبار ۱۲ هزار میلیارد تومان در حوزه های آب رسانی ،گاز رسانی، برق رسانی و طرح های هادی روستایی به بهره برداری می رسد و با بهره برداری این طرح ها ۱۰ هزار روستای کشور از مزایای این طرح ها بهره مند می شوند، این هدیه دولت سیزدهم به مناسبت دهه فجر به مردم است.

وی اظهار کرد:امسال با کمک مجلس شورای اسلامی به دنبال تشکیل صندوق عدالت و پیشرفت هستیم که با تجمیع منابع در بخش اشتغال تبصره ۱۶ و اشتغال تبصره ۱۸ انسجام بهتری در حوزه اشتغال زایی در کشور را در سال آینده شاهد خواهیم بود و پیش بینی می شود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان از محل این ۲تبصره در سال آینده در حوزه اشتغال زایی، سرمایه گذاری شود که ۳۰ درصد این اعتبار در حوزه روستایی خواهد بود.