ورود  اولین محموله سنگ آهن معدن ققنوس به  ذوب آهن

مهدی کوهی افزود : حضور صنعت فولاد در مناطق معدنی  منجر به اشتغال ، امنیت ، آموزش و توسعه  پایدار    می شود که این موضوع در منطقه سنگان مشهود است و راه اندازی معدن ققنوس یک موجب اشتغال دوباره کارگران این معدن و پیمانکاران بومی خواهد شد .

مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان این دستاورد مهم را حاصل زحمات مدیران و هیات مدیره سابق و فعلی دانست و افزود : تلاشگران ذوب‌آهن دوباره نشان دادند که در شرایط تحریم و دیگر مشکلات اهداف شرکت را محقق می‌کنند و با نگاه اقتصاد مقاومتی و دانش بنیان ، هیچ مشکلی مانع پیشرفت این شرکت نخواهد شد.

ایرج رخصتی نائب رئیس هیات مدیره ذوب‌آهن نیز در این آیین گفت . واگذاری معدن ققنوس یک  به ذوب‌آهن،  گامی در جهت بهبود شرایط زنجیره صنعت فولاد است چرا که این معدن به تولیدکننده ای واگذارشده که اهلیت لازم را دارد و از نیم قرن تجربه معدن داری برخوردار است.

وی افزود :  فعالیت های خوبی برای تامین پایدار مواد اولیه ذوب آهن در حال انجام است که از جمله می توان به دریافت مجوز خردایش ۲‌میلیون تنی سنگ آهن اشاره کرد و این فعالیت ها در مجموع تولید پایدار را در این شرکت رقم می زند . معاون خرید ذوب‌آهن اصفهان نیز در این آیین،  در اختیارگرفتن معدن ققنوس یک را تحقق آرزوی ذوب آهنی ها دانست و گفت : پس از طی مراحل قانونی ، ۱۴ دی ماه این معدن به ذوب آهن تحویل داده شد و امروز اولین محموله سنگ آهن ققنوس به این شرکت رسید که تقارن آن با میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و دهه فجر ، نوید بخش روزهای خوب برای این مجتمع عظیم صنعتی خواهد بود. محمد جعفر صالحی افزود : مطالعات انجام شده در معدن ققنوس یک نشان دهنده ذخیره خوب و چشمگیر در این معدن است و برافراشته شدن پرچم ذوب‌آهن اصفهان در آنجا ، دستاورد بزرگی در راستای تولید پایدار این شرکت است.وی  در اختیار داشتن معدن حنار و معادن زغال سنگ اشاره کرد و گفت : دو سال پیش معادن زغال سنگ سوادکوه به تولید پایدار رسیدند که فرصت تقدیر از دست اندرکاران آن مهیا نشد و در این فرصت از همه این عزیزان قدردانی می کنم .