سردار محمدرضا میرحیدری در جمع خبرنگاران در مرکز پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان افزود: در ۱۰ ماهه امسال ۱۴۴ باند سرقت در استان شناسایی و ۴۰۱ سارق دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: از این تعداد ۶۰ باند سرقت از منزل و مغازه و مابقی باندهای سرقت قطعات خودرو، احشام، خودرو و موتورسیکلت، سیم برق، محموله کامیونت‌ها و دیگر موارد بودند.

اوتاکید کرد: از لحاظ اخلاقی و شرعی نیز خرید کالاهای دست دوم وجهه درستی ندارد و بطور طبیعی زمانی که تقاضا از سوی مردم کاهش یابد انگیزه سارقان برای سرقت لوازم منزل و قطعات خودرو و دیگر موارد هم کم می‌شود.

رئیس پلیس استان اصفهان به کشفیات ۱۰ ماهه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان نیز اشاره کرد و گفت: در این مدت میزان کشفیات مواد مُخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۹ درصد کاهش داشته و در همین مدت کشف هروئین ۱۰۹ درصد، مُخدر صنعتی از نوع شیشه ۷۸ درصد و گراس حدود ۹ درصد افزایش و کشف تریاک ۴ درصد کاهش نشان می‌دهد. سردار میرحیدری با اشاره به شناسایی ۳۲۷ قاچاقچی عمده در استان افزود: در این مدت ۲۲ قبضه سلاح از باندهای توزیع مواد مخدر در استان به همراه ۴۶۶ دستگاه خودروی سنگین و سبک و ۲۶ دستگاه موتورسیکلت کشف و توقیف شد. وی همچنین به اجرای ۲ هزار و ۲۰۰ طرح پاکسازی مناطق آلوده استان در ۱۰ ماهه امسال اشاره کرد و گفت: در زمینه کاهش کشفیات مواد مخدر، وضعیت استان اصفهان نسبت به میانگین کشوری، مطلوب است. همچنین او  با اشاره به اهمیت مبارزه با قاچاق کالا بعنوان مهمترین دغدغه مردم در حوزه اقتصادی افزود: در مدت ۱۰ ماهه امسال آمار پرونده‌های قاچاق بیش از یک میلیارد تومان ۷۵ درصد و پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۱۹۰ درصد افزایش داشته است. فرمانده انتظامی اصفهان، ارزش کالاهای مکشوفه قاچاق را ۶۱۳ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: امسال کشفیات کالاهای قاچاق در استان ۶۶ درصد افزایش نشان می‌دهد و در این مدت ۵۱۷ دستگاه خودروی شوتی توقیف شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

سردار میرحیدری افزود: در مدت مورد نظر میزان کشف سوخت قاچاق نیز ۱۸۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است که البته مردم باید با توجه به خطرات و آسیب‌های قاچاق سوخت توسط خودروهای سنگین و سبک، هوشیار و مطالبه‌گر باشند و موارد مشکوک را نیز به پلیس اطلاع دهند. وی همچنین از افزایش ۲۰۹ درصدی قاچاق ارز، ۱۹۱ درصدی قاچاق لوازم خانگی و ۴.۱۰ درصدی زمین خواری در استان ظرف ۱۰ ماه گذشته خبر داد. سردار میرحیدری، افزایش مصرف مُسکرات در استان را نیز نگران کننده دانست و گفت: در برخی محلات وقتی از افراد آزمایش گرفته می‌شود نتایج بدست آمده نشانگر مصرف مسکرات و بی‌توجهی به ارزش‌های الهی و تغییر سبک زندگی افراد است که پیامدهای ناگواری از جمله افزایش تصادفات و فوتی‌ها را دربردارد. این مقام انتظامی اصفهان با اشاره به افزایش ۳۳ درصدی شمار فوتی‌ها در تصادفات درون شهری استان در ۱۰ ماه اخیر اظهار‌کرد: در این مدت برخورد با تخلفات و صدور جریمه نیز ۱۴ درصد فزونی یافته است. رئیس پلیس استان اصفهان یادآور شد: در حوزه جاده‌ای، شمار تصادفات مُنجر به فوت در سال جاری ۷ درصد کاهش اما تصادفات جرحی ۲۵ درصد افزایش داشته است.