منصور شیشه‌فروش روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از جمله شهرک‌های صنعتی پر خطر  استان اصفهان می‌توان به شهرک صنعتی رازی، سجزی و مبارکه اشاره کرد.

وی با اشاره به وقوع حادثه روز گذشته حریق در شهرک صنعتی مبارکه گفت: این حادثه مربوط به یک شرکت تولید مواد شیمایی با عنوان « آراد صنعت» بود که توسط ۴۵ تیم عملیاتی از شهرهای همجوار مبارکه کنترل و مهار شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: این حادثه هیچ تلفات جانی نداشت ولی درمجموع ۱۵ نفر به علت استنشاق گاز مسموم شدند.

وی یادآور شد: اکنون تیم ارزیابی متشکل از آتش‌نشانی، ایمنی شهرک‌های صنعتی، کارشناسان کانون رسمی دادگستری و دیگر بخش‌ها به محل برای بررسی فنی علت و میزان خسارت اعزام شدند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه این حادثه آخرین حادثه ای نیست که در شهرک‌های صنعتی رُخ می‌دهد، گفت: ۷۰ شهرک صنعتی در استان اصفهان وجود دارد که بارها به شرکت شهرک‌های صنعتی تاکید شده باید تمامی این شهرک‌ها دارای «پَد بالگرد» باشند.

وی همچنین بر رعایت الزامات ایمنی در تمامی واحدهای مستقر در شهرک‌های صنعتی تاکید کرد و افزود: این واحدها باید بیمه باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: همچنین شرکت شهرک‌ها موظف است امکان اطفای حریق را در شهرک‌ها استقرار دهد که اکنون تنها در ۴۰ شهرک این امکان موجود است.