سید محمد طباطبایی با اشاره به حضور این انجمن در سی و نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران گفت: در حاشیه این جشنواره، طیبه فلکیان، مدیر اجرایی جشنواره و معاون امور استان‌های انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان را در ارزیابی عملکرد ۵ ساله اخیر، در کلیه شاخص‌های آموزش، تولید، برنامه‌های تخصصی و جنبی به‌عنوان بهترین دفتر کشور اعلام کرد.

او با اشاره به دلایل این انتخاب، ادامه داد: انجمن سینمای جوانان استان اصفهان در حال حاضر افتخاراتی همچون ایجاد موفق‌ترین و بزرگ‌ترین پاتوق فیلم کوتاه در کشور، بزرگ‌ترین کانون عکس و تشکل عکاسی ایران، رتبه اول کمی و کیفی در آموزش و تعداد هنرجوی فیلم‌سازی، برنامه‌های جنبی، برگزاری سه دوره جشن فیلم کوتاه اصفهان، برگزاری گالری‌های متعدد عکس، برنامه‌های مختلف برای عکاسان و... آماده کرد و کتاب عکاسی سال اصفهان با عنوان «کادر» که تابه‌حال شش شماره به چاپ رسیده را در اختیار دارد.

طباطبایی افزود: در سال‌های اخیر افتخارات بسیار زیادی توسط فیلم‌سازان اصفهانی در کشور کسب‌شده که تنها در ۳ سال گذشته فیلم‌سازان ما در ۵۰۰ جشنواره جهانی جایزه گرفتند یا جزو برگزیدگان بودند، همچنین تولیدات در دفاتر چهارگانه اصفهان به لحاظ کمی و کیفی در حدی بود که بیشترین بودجه در بین دفاتر انجمن سینمای جوان کشور پس از تهران به اصفهان اختصاص یافت.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان با بیان اینکه تولیدات فیلم‌سازان اصفهان در  جشنواره‌های ملی و جهانی بسیاری افتخارآفرین شده است، تصریح کرد: آن‌قدر که فیلم‌سازان اصفهانی در دنیا و کشور شناخته می‌شوند در شهر خود شناخته‌شده نیستند و این باعث تأسف است، چراکه  امروز زمان ساخت فیلم بلند سینمایی توسط فیلم‌سازان اصفهانی است، اما هیچ نهادی از آن‌ها حمایت نمی‌کند.

طباطبائی با بیان اینکه اصفهان می‌تواند قطب فیلم‌سازی کشور باشد، تأکید کرد: در حال حاضر فیلم سینمایی در تهران با چند میلیارد بودجه ساخته می‌شود، اما ما اعلام کرده‌ایم که توان ساخت فیلم‌های سینمایی خوب و باکیفیت را با مبالغی بسیار کمتر از این میزاfن داریم، تنها کافی است که از این جوانان بااستعداد حمایت شود، خواهید دید که همان‌طور که بارها گفته‌ایم شاهد درخشش آن‌ها خواهیم بود، اما در حال حاضر به علت همین عدم‌حمایت بیش از ۴۰ نفر از  فیلم‌سازان جوان و خوش آتیه اصفهانی مهاجرت کردند و  روند مهاجرت همچنان ادامه دارد.

او  ادامه داد: به علت نبودن همت و اراده برای شکل دادن به سینمای حرفه‌ای در اصفهان، امروز اصراری برای پیشگیری از مهاجرت به تهران نداریم، زیرا فیلم‌سازان اصفهانی باید بتوانند حق خود را از سینمای کشور بگیرند؛ برگزیده شدن دفتر سینمای جوانان استان اصفهان در پارامترهای مختلف در میان بیش از ۶۰ دفتر در کشور، افتخار کمی نیست و حق فیلم‌سازان اصفهانی نیست که نتوانند فیلم بلند سینمایی بسازند.

مدیر انجمن سینمای جوانان استان اصفهان تصریح کرد: نهادها و ارگان‌هایی که تمکن مالی دارند به‌راحتی می‌توانند از فیلم‌سازی حرفه‌ای در اصفهان حمایت کنند و هم برگشت چند برابری سرمایه و هم تبدیل‌شدن اصفهان به قطب فیلم و سریال در کشور را شاهد باشند، اما  متأسفانه هیچ علامت و عزمی برای دیدن چنین اتفاقی در اصفهان وجود ندارد و این حسرت بزرگی برای ما است.