وی ادامه داد: اما دیوان محاسبات استان این رقم را بلوکه کرده و به همین دلیل هم تخصیص اعتبار برای طرح‌ مورد نظر دچار مشکل شده است. رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بدون اشاره به دلیل این اقدام دیوان محاسبات خاطرنشان کرد: ۲۰۰ میلیارد تومان از این رقم که باید صرف توسعه حمل و نقل عمومی هزینه شود، به خرید اتوبوس اختصاص دارد. نورصالحی هشدار داد: در صورت تخصیص نیافتن رقم مذکور مجبور به اخذ وام خواهیم شد که سود اوراق مشارکت مضاعف آن ضرر مالی برای شهرداری و شهر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه خرج نشدن اعتبار فعلی سبب کم ارزش شدن پول موجود می‌شود، از نمایندگان مجلس و مسوولان دیوان محاسبات درخواست کرد تا با رفع مشکل فعلی در راه اجرای هرچه سریعتر طرح‌های عمرانی شهر اصفهان سهیم باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تامین منابع مالی برای اجرای قطار شهری سخت و زمان‌بَر است و بدلیل میزان سود نه چندان بالای اوراق مشارکت، مردم تمایلی به خرید آن ندارند. نورصالحی با تاکید بر اهمیت بهره‌گیری از پیشنهادها و نظرات شهروندان گفت: عضویت در باشگاه شهروندی اصفهان که به همین منظور ایجاد شده است می‌تواند در راه پیشرفت شهر و پیشبرد اهداف شهرداری مفید باشد. به گزارش ایرنا، خط ۲ متروی اصفهان که از سال ۹۴ آغاز شد، قرار بود هفت ساله اجرا شود که تاکنون بدلیل تنگنای مالی و افزایش چشمگیر هزینه‌ ساخت، مُحقق نشده است.

این خط که ۲۳ ایستگاه دارد به طول ۲۴ کیلومتر و ۷۰۰ متر از شهرک دارک یا امام حسین(ع) در شمال محله زینبیه آغاز می‌شود، سپس به سمت جنوب، ایستگاه حافظ را به سمت خیابان آمادگاه دور می‌زند و پس از آن، به مسیر متروی غربی- شرقی مُنتهی می‌شود.