توسعه سرویس شناخت بازی‌های موبایلی در دانشگاه اصفهان

سید ابوالفضل شرافت، مدیر تیم بازی‌سازی آنا استودیو در خصوص فعالیت خود در مرکز نوآوری و صنایع سرگرمی دانشگاه اصفهان اظهار کرد: در سه حوزه توسعه بازی‌های موبایلی، معرفی بازی‌های موبایلی و کمک به رفع مشکلات و بهبود کیفیت بازی‌های موبایلی در حال فعالیت هستیم.

وی افزود: نخستین تجربه بازی‌سازی تیم ما معرفی بازی موبایلی «سین‌جیم» است که یک بازی نوستالژی در قالب اسم فامیل که در آن هم می‌شود خاطرات را زنده کرد و هم بازی اسم فامیل را متفاوت با چیزی که می‌شناسیم تجربه کرد. بازی موبایلی «سین‌جیم»، نسخه مدرن شده و نوستالژی بازی اسم - فامیل است که یک بخش اختصاصی برای کلمات اصفهانی به آن اضافه شده است. علاوه بر اصطلاحات اصفهانی، مکان‌های دیدنی کمتر شناخته شده اصفهان و شهرهای خواهر خوانده اصفهان نیز در قالب مسابقات این بازی معرفی می‌شوند.

این کارشناس مهندسی نرم‌افزار اضافه کرد: این بازی با هدف معرفی فرهنگ اصفهانی در قالب کلمات و اصطلاحات لهجه اصفهانی طراحی و در فروردین ۱۴۰۰ عرضه شد. این بازی بیش از ۱۸۰ هزار کاربر داشته و بیش از ۳ میلیون بار اسم و فامیل در آن تجربه شده است.

شرافت با بیان اینکه نیاز به سرگرمی و در دسترس بودن موبایل اقبال به سمت بازی‌های موبایلی را بیش از گذشته کرده است، گفت: در دنیای امروز و با توجه به در دسترس بودن موبایل برای همه افراد، بسیار ساده می‌توان سرگرم شد. در تیم شرکت فناوران صنایع خلاق اسپادانا در درجه اول سعی کردیم به کمک «بازیاتو» کاربران ایرانی، بازی‌های خوب موجود را بشناسند و در درجه دوم با ارائه بازی‌های ایرانی کمکی برای سرگرمی باشیم و همچنین با «بتاباکس» به دیگر بازی‌های موبایلی برای رفع مشکلات پیش از انتشار بازی کمک کنیم تا کیفیت خوبی داشته باشند و سرگرمی بهتری ارائه دهند.

وی توضیح داد: بیش از پنج سال از فعالیت بازیاتو می‌گذرد و در این بخش که محتوا به‌صورت متنی و ویدئویی در قالب پلتفرم‌های مختلف در دسترس است، به بررسی و معرفی بازی‌های موبایلی می‌پردازیم و در واقع مانند یک راهنما به کاربران اطلاعاتی در خصوص بازی‌های موبایلی ارائه می‌دهد.. شرافت افزود: در حال حاضر در حال طراحی یک بازی جدید آنلاین هستیم که در اواخر سال رونمایی می‌شود. همچنین برای بتاباکس پلتفرم جدیدی طراحی شده تا سریع‌تر و بهینه‌تر به بازی سازان کمک کند.