رویکرد عدالت محوری در توسعه محلات اصفهان

او با اشاره به بودجه ۳۹۰ میلیارد تومانی این منطقه در سال ۱۴۰۱ افزود: بودجه مصوب منطقه ۱۲ حدوداً ۵۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ که ۲۶۰ میلیارد تومان بوده، افزایش داشته است.

رسالت با بیان اینکه این منطقه در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۴۴ پروانه ساخت و ۱۰۲ پرونده پایان‌کار و سفت‌کاری در حوزه شهرسازی صادر شده است، گفت: در حوزه عمران نیز بودجه سرمایه‌ای منطقه ۲۵۰ میلیارد تومان و بودجه خالص عمران نیز ۸۳ میلیارد تومان است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان در ادامه در رابطه با پروژه‌های مشارکتی عمرانی این منطقه توضیح داد: پروژه مشارکتی میدان شهید علیخانی با ۵ هزار مترمربع دفتر کار و ۲ هزار متر تجاری و ورزشگاه نگین(مساح) با مشارکت بخش خصوصی در زمینی به مساحت هزار و ۵۳۷ با زیربنای ۳ هزار و ۶۳ مترمربع، ۴۰۰ مترمربع فضای تجاری و ۱۰۰ مترمربع انبار از پروژه‌های مشارکتی عمرانی این منطقه است.

وی در رابطه با طرح‌های فعال این منطقه مطرح کرد: ورزشگاه چندمنظوره عاشق‌آباد در زمینی با حدود ۷۰۰ مترمربع مساحت، اتصالی بوستان نگین به مادر با ۳ هزار و ۶۰۰ مترمربع مساحت و اتصالی بزرگراه معلم به بلوار فرزانگان مشترک با منطقه ۷ شهرداری اصفهان با ۲ هزار متر طول و ۱۱ متر عرض از طرح‌های در حال انجام منطقه است.

رسالت در رابطه با طرح‌های آماده بهره‌برداری نیز توضیح داد: خیابان صنعتگران در خیابان امام خمینی، مخزن پساب شهرک نگین، آسفالت، ترمیم، روکش و زیرسازی معابر منطقه به وسعت ۴۱ هزار مترمربع و ۵ هزار تن آسفالت‌ریزی و اجرای پیاده‌راه سازی، جدول و کانیوو در هزار و ۷۰۰ مترمربع طول قابل افتتاح هستند.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به جمع‌آوری روزانه ۶۵ تن زباله تر عنوان کرد: در این منطقه روزانه ۱۰ تن نخاله ساختمانی و ۱۳ تن ضایعات فضای سبز نیز جمع‌آوری می‌شود.

وی به ساخت بوستان‌های محلی کیمیا و عارف شمالی، توسعه فضای سبز تفرجگاهی کیمیا، ساماندهی بوستان حکمت، توسعه سیستم قطره‌ای و تفکیکی، نورپردازی درختان، اصلاح نورپردازی و روشنایی بوستان‌ها، نصب اسباب‌بازی و کف‌پوش، اصلاح و نصب تابلوهای معابر و کوچه‌ها و آغاز نصب پلاک‌های جدید برای منازل محله‌های منطقه را از جمله خدمات شهری انجام شده در این منطقه دانست.

رسالت به برگزاری ۱۲۰ عنوان برنامه در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی این منطقه نیز اشاره کرد و ادامه داد: این برنامه‌ها ۴۳۰ اجرا در محله‌های منطقه با حدود ۵۲ هزار مخاطب داشته و حدود ۴۰ درصد از برنامه‌ها به صورت مشارکتی برگزار شده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به کمک‌هزینه فرهنگی به کانون‌های فرهنگی محلات این منطقه به میزان ۱۷۵ میلیون تومان ابراز کرد: ۴۴۰ میلیون تومان کمک‌هزینه عمرانی به مساجد منطقه، ۱۲۰ میلیون تومان کمک‌هزینه تجهیز مراکز ورزشی و فرهنگی محلات وابسته به مساجد، کمک به انجمن‌های مردم نهاد منطقه، تولید مستند سه‌آباد(امین‌آباد، محمودآباد و عاشق‌آباد) و تولید مجموعه سریال اینترنتی قصه‌های شهر و شهروندی از جمله دیگر برنامه‌های این منطقه در حوزه فرهنگی اجتماعی و ورزشی بوده است.

وی اضافه کرد: اتصال بزرگراه معلم به بلوار فرزانگان مشترک با منطقه ۷ شهرداری اصفهان و حل مشکل ورودی شمالی اصفهان، اصلاح هندسی و مناسب‌سازی چهارراه توحید خیابان بهارستان غربی، دوربرگردان خیابان آیت‌الله محمودآبادی، خیابان نیایش شهرک مهدیه، تقاطع خیابان عاشق‌آباد و خیابان مینو و راستگرد خیابان امام خمینی به امیرکبیر)، ایمن‌سازی و آرامسازی معابر منطقه، تسهیلات حمل و نقل عمومی و پاک و خط‌کشی ترافیکی از اقدامات منطقه ۱۲ در حوزه حمل و نقل و ترافیک بوده است.

رسالت در رابطه با وضعیت محله علی‌آباد کلنگان نیز توضیح داد: این منطقه ۵۰ سال پیش به ارتش فروخته شد اما خارج از حریم شهری است و حتی با گذشت ۵۰ سال هنوز خارج از منطقه شهری اصفهان است که با حضور استاندار و رئیس جمهور این مشکل حل شد و تأکید می‌شود موضوعی به عنوان فاز دو و سه علی‌آباد کلنگان وجود ندارد و تنها مشکل زمین ۷۰ هکتاری حل شد.

وی تصریح کرد: پروژه‌های عمرانی و خدماتی در راستای سیاست‌های مدیریت شهری اصفهان با رویکرد محله‌ای و عدالت‌محوری در تمام محله‌های یازده‌گانه منطقه ۱۲ شهرداری اجرا می‌شود.، او افزود:در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف شهری با موانع و مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم که عمده این موانع با مشارکت و همراهی مردم، دستگاه‌ها و ادارات مختلف در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه رفع می‌شود؛ لذا از همکاری و همراهی شهروندان و نهادهایی که همکاری لازم را با شهرداری داشتند، قدردانی می‌کنیم.