سود 720 ریالی «کمنگنز»  به ازای هر سهم

در ادامه محمدرضا راغبیان، مدیرعامل شرکت معادن منگنز ایران به نمایندگی از هیات مدیره به تشریح اقدامات این شرکت طی یک سال گذشته و پرداخت و اظهار کرد: براساس مفاد اساسنامه، این فعالیت این شرکت تهیه و اجرای طرح‌های عملیاتی اکتشافی، استخراج، تغلیظ و فرآوری مواد معدنی و سرمایه‌گذاری در جهت اکتشاف و بهره‌برداری معادن و فرآوری مواد است. در حال حاضر ظرفیت تولید اسمی شرکت برابر با ۹۴ هزار و ۵۰۰ تن در سال است که با برنامه‌ریزی انجام شده در سال ۱۴۰۰ موفق به تولید ۹۴ هزار و ۸۵۰ تن سنگ منگنز دانه‌بندی شدیم، که در مقایسه سال‌های قبل بی نظیر بوده است. تولید شرکت در سال مالی ۱۳۹۹ حدود ۹۳ هزار تن بوده است.

وی با اشاره به اهمیت فرآیند آماده‌سازی برای استخراج از واحدهای جدید گفت: به طور کلی با توجه به اینکه تمرکز استخراج به عمق رفته است، فرآیند استخراج به مراتب دشوارتر از قبل شده است. با این حال در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۴۴۰ متر حفریات زیرزمینی انجام شده است. همچنین بالغ بر یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن باطله برداری انجام داده‌ایم و در تلاشیم تا تراز ۳۹۰ متری را هم راه‌اندازی کنیم. این شرکت برای سال جاری تکمیل باطله‌ برداری‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیرعامل شرکت معادن منگنز ایران با بیان اینکه این شرکت همواره پروژه‌هایی که باعث پایداری هر چه بیشتر تولید و فرآیندهای بهره‌برداری می‌شود را در دستور کار دارد، اظهار کرد: از سه ماهه چهارم سال جاری برداشت منگنز از معادن روباز نیز انجام می‌شود و فرآیند استخراج در سال ۱۴۰۲ قوت بیشتری پیدا خواهد کرد. نوسازی و اصلاح خطوط موجود تولید و زیرساخت با سرمایه‌گذاری کوتاه مدت و زودبازده و همچنین خرید ماشین‌آلات معدنی انجام شده است. در بخش ماشین‌‌آلات تنها مرحله ترخیص از گمرک باقی مانده است که امیدواریم این فرآیند نیز تا پایان نیم سال اول کامل شود.

6

راغبیان افزود: علی‌رغم نوسانات قوانین امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری برخی از پروانه‌های بهره‌برداری معادن جدید را اخذ کنیم. درباره تکمیل و احداث کارخانه فروسیلیکو منگنز نیز باید گفت که زیرساخت‌های لازم نظیر خرید زمین، دیوارکشی و محصورکردن زمین، تأمین آب، برق موقت و اصلی و همچنین گاز به طور کامل فراهم شده و دو فیدر اختصاصی برای این پروژه تأمین شده است.

وی با اشاره به اهمیت منابع انسانی در این شرکت گفت: برنامه‌ریزی مستمر سازمان در جهت حفظ و ارتقا سطح کیفی نیروی انسانی یکی از برنامه‌های شرکت بوده که گام‌های خوبی هم در این زمینه برداشته شده و نتایج خوبی به دست آمده است. در این راستا شرکت معادن منگنز ایران به عنوان اولین شرکت تولیدی در استان قم با سازمان فنی‌وحرفه‌ای این استان تفاهم نامه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن قرار شد یک مرکز آموزشی با کمک کارشناسان فنی‌وحرفه‌ای فعال شود و با برگزاری دوره‌های آموزشی شرایط برای ارتقا سطح علمی کارگران و فعالان این حوزه فراهم شود.

مدیرعامل شرکت معادن منگنز ایران تصریح کرد: اهمیت به بخش ورزش یکی دیگر از اولویت‌های این شرکت محسوب می‌شود. در همین راستا این شرکت در بخش فوتسال استانی قم به مقام قهرمانی دست یافت. به علاوه در مسابقات کارگری تنیس روی میز و مسابقات بین‌المللی آن که در آتن یونان برگزار شد، موفق به کسب عنوان قهرمانی و مدال طلای این رشته شدیم. در سال جاری هم این روند را ادامه می‌دهیم. در نتیجه اقدمات شرکت معادن منگنز پویایی و چابکی در نیروی انسانی این شرکت اتفاق افتاده است.

راغبیان افزود: این شرکت در حوزه مسوولیت اجتماعی نیز فعال بوده است و در روستاهای محل فعالیت اقدامات مختلفی نظیر ساخت و تجهیز مدارس را انجام داده و نشاط خاصی را در این روستاها ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه رشد درآمد و مدیریت هزینه از جمله اولویت‌های این شرکت محسوب می‌شود، تصریح کرد: شرکت معادن منگنز ایران سعی در جذب مشاوران و کارشناسان خبره جهت انجام تحقیقات به موقع و کارآمد به منطور ارتقا سطح تکنولوژی و روش‌های جدید استخراج داشته و دارد اما شرایط کرونایی تا حدی شرکت را با چالش مواجه کرد. در همین راستا در ابتدای سال با گروهی از کارشناسان اوکراینی توافق شد که مکانیزم‌ها و فرآیندهای شرکت را رصد و راه‌های پیشنهادی برای بهبود آن‌ها را ارائه کنند اما درگیری نظامی روسیه و اوکراین تأخیر در این فرآیند را به دنبال داشته است.

مدیرعامل شرکت معادن منگنز ایران خاطرنشان کرد: متأسفانه در ایران کارشناسان خبره در حوزه زیرزمینی به ویژه طراحی زیرزمینی سطح بالا وجود ندارد به همین دلیل با برخی از دانشگاه‌ها صحبت‌های لازم در این جهت انجام شده است.

راغبیان با اشاره به استفاده از سرند نرمه‌گیر در فرآیند فرآوری محصول گفت: ما به معادن با عیار کمتر از 18 که قابلیت فروش مستقیم ندارند، ورود کردیم و توانستیم به روند خوبی در فرآوری دست پیدا کنیم.

در بخش بعدی مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معادن منگنز ایران، بازرس قانونی گزارش حسابرسی از صورت‌های مالی شرکت را بیان کرد.

 بر این اساس «به نظر این موسسه صورت‌های مالی یاد شده وضعیت مالی گروه و شرکت معادن منگنز ایران منتهی به 29 اسفند 1400 و عملکرد مالی و جریان‌های نقدی تلفیقی و جداگانه آن را برای سال مالی منتهی به تاریخ مزبور از تمام جنبه‌های با اهمیت طبق استانداردهای حسابداری به نحو مطلوب نشان می‌دهد.»

پس از سخنرانی بازرس قانونی شرکت، صورت‌های مالی شرکت به تصویب مجمع رسید.

روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

همچنین حق حضور اعضای غیرموظف و پاداش هیات مدیره نیز مشخص شد. شایان ذکر است حق حضور اعضای غیر موظف بابت برگزاری حداقل یک جلسه در ماه و پاداش به صورت ناخالص تعیین شده است. حق حضور اعضای کمیته حسابرسی داخلی شرکت نیز برای حداقل 6 جلسه در سال به مقدار 20 میلیون ریال در سال تعیین شد.

بر اساس صورت‌های مالی شرکت معادن منگنز ایران سود خالص هر سهم شرکت برابر با 1439 ریال است که با تصویب مجمع 720 ریال به عنوان سود سال 1400 به سهامداران تخصیص یافت.

همچنین با تصویب مجمع مبلغ 4 میلیارد و 700 میلیون ریال به عنوان کمک‌های خیریه مرتبط با مسوولیت‌های اجتماعی شرکت تصویب شد و بدین ترتیب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معادن منگنز ایران برای سال مالی منتهی به اسفند 1400 پایان یافت.

پس از مجمع عمومی عادی سالیانه، مجمع عمومی فوق‌العاده شرکت به منظور تطابق اساسنامه شرکت با نمونه اساسنامه سازمان بورس برگزار و با تصویب مجمع مقرر شد اساسنامه شرکت بر اساس اساسنامه سازمان بورس اصلاح شود.

4