میز ارزش‌گذاری کالا در گمرک اصفهان تشکیل شد

وی ادامه داد: اصفهان آغازگر این طرح خواهد بود تا در صورت موفقیت به کل کشور تعمیم داده شود. معاون امور گمرکی گمرک ایران خاطرنشان کرد: این تفویض اختیار به حل بخشی از مشکلات ورود و خروج اجناس و کالاها می‌انجامد و صادرکنندگان و واردکنندگان به جای اینکه برای حل چالش های خود به سفر به تهران مجبور شوند در زمان کمتری به مقصود خود خواهند رسید.

عسگری افزود: به غیر از مسوولان گمرکی، حضور نماینده های انجمن ها، تشکل ها و اتحادیه های مختلف در این میز نیز می تواند بسیاری از مشکلات صادرات و واردات را حل کند.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع و معادن اصفهان نیز گفت: امروز در نشست با فعالان اقتصادی اصفهان و با حضور مسوولان گمرک کشور ۲۱ طرح و مصوبه به تصویب رسید.

مسعود گلشیرازی در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: این مصوبات در راستای حل مشکلات تولیدکنندگان و فعالان واردات و صادرات است. به گزارش ایرنا، مسوولان گمرک ایران از جمله رئیس کل گمرک روز پنجشنبه سفر یک روزه به استان اصفهان داشتند.

افتتاح ساختمان گمرک ذوب آهن و ساختمان یگان حفاظت گمرک، دیدار و گفت و گو با کارکنان گمرک استان، حضور در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، دیدار با فعالان اقتصادی و بازدید از شرکت دانش بنیان بهیار صنعت در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برنامه های مسوولان کمرگ کشور در این سفر یک روزه بود.

وجود قُطب‌های صنعتی نظیر فولاد، منسوجات، هواپیماسازی، لوازم خانگی، رنگ‌سازی و صنایع نظامی از دلایل اهمیت گمرک اصفهان محسوب می‌شود.