نوید یک رشد چشمگیر - ۵ بهمن ۹۱
حسین مسافر آستانه
بازخوان بخش مسابقه برترینهای
ارائه متون ارزشمند به بخش نمایشنامهنویسی جشنواره تئاتر فجر، نویدبخش رشد چشمگیر در این حوزه است که امیدوارم در حوزه اجرایی نیز تحولات قابلتوجهی را به وجود آورد. نمایشنامه تعریفی ساختاری دارد که براساس آن و نیازمندی جامعه نسبت به موضوع، آثار مورد ارزیابی قرار میگیرند، اما آنچه براساس معیارهای رایج تمام جشنوارهها اهمیت دارد بحث ماندگاری آثار است. در ساختار نمایشنامهنویسی و موضوعاتی که مورد نیاز جامعه نمایشی است، معیارهای دیگری در نظر گرفته میشود که به موضوع نمایش و نزدیکی آن به مسائل فرهنگی و اجتماعی مربوط میشود.
بازخوان بخش مسابقه برترینهای
ارائه متون ارزشمند به بخش نمایشنامهنویسی جشنواره تئاتر فجر، نویدبخش رشد چشمگیر در این حوزه است که امیدوارم در حوزه اجرایی نیز تحولات قابلتوجهی را به وجود آورد. نمایشنامه تعریفی ساختاری دارد که براساس آن و نیازمندی جامعه نسبت به موضوع، آثار مورد ارزیابی قرار میگیرند، اما آنچه براساس معیارهای رایج تمام جشنوارهها اهمیت دارد بحث ماندگاری آثار است. در ساختار نمایشنامهنویسی و موضوعاتی که مورد نیاز جامعه نمایشی است، معیارهای دیگری در نظر گرفته میشود که به موضوع نمایش و نزدیکی آن به مسائل فرهنگی و اجتماعی مربوط میشود.
حسین مسافر آستانه
بازخوان بخش مسابقه برترینهای
ارائه متون ارزشمند به بخش نمایشنامهنویسی جشنواره تئاتر فجر، نویدبخش رشد چشمگیر در این حوزه است که امیدوارم در حوزه اجرایی نیز تحولات قابلتوجهی را به وجود آورد. نمایشنامه تعریفی ساختاری دارد که براساس آن و نیازمندی جامعه نسبت به موضوع، آثار مورد ارزیابی قرار میگیرند، اما آنچه براساس معیارهای رایج تمام جشنوارهها اهمیت دارد بحث ماندگاری آثار است. در ساختار نمایشنامهنویسی و موضوعاتی که مورد نیاز جامعه نمایشی است، معیارهای دیگری در نظر گرفته میشود که به موضوع نمایش و نزدیکی آن به مسائل فرهنگی و اجتماعی مربوط میشود.
در جشنواره بینالمللی تئاتر فجر اولویت موضوعی وجود ندارد و هر کس موضوعاتی را که برخاسته از مسائل فرهنگی، تاریخی و اجتماعی است در قالب یک متن ارائه کرده است که براساس نیاز جامعه و ساختار اثر مورد انتخاب و بازخوانی قرار میگیرند. با توجه به اینکه سقف و میزان مشخصی برای تعداد آثار انتخابی مشخص نشده است، آثار با نظر هیات بازخوان براساس معیارهای علمی انتخاب و معرفی میشوند.
از آنجا که آثار منتخب باید همزمان با برپایی سیویکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به همت انتشارات نمایش به چاپ برسند، بازخوانی 223 نمایشنامه این بخش تا پایان ماه جاری به پایان خواهد رسید.
با مطالعه نمایشنامههای بخش مسابقه نمایشنامهنویسی جشنواره تئاتر فجر به این نتیجه رسیدم که در حوزه نگارش متون، تامل خوبی ایجاد شده است و جوانان زیادی آثار بسیار خوبی ارائه کردهاند. همچنین روی آوردن به نمایشنامههای رئالیستی، که ارتباط خوبی نیز با مخاطب برقرار میکنند، بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.
بازخوان بخش مسابقه برترینهای
ارائه متون ارزشمند به بخش نمایشنامهنویسی جشنواره تئاتر فجر، نویدبخش رشد چشمگیر در این حوزه است که امیدوارم در حوزه اجرایی نیز تحولات قابلتوجهی را به وجود آورد. نمایشنامه تعریفی ساختاری دارد که براساس آن و نیازمندی جامعه نسبت به موضوع، آثار مورد ارزیابی قرار میگیرند، اما آنچه براساس معیارهای رایج تمام جشنوارهها اهمیت دارد بحث ماندگاری آثار است. در ساختار نمایشنامهنویسی و موضوعاتی که مورد نیاز جامعه نمایشی است، معیارهای دیگری در نظر گرفته میشود که به موضوع نمایش و نزدیکی آن به مسائل فرهنگی و اجتماعی مربوط میشود.
در جشنواره بینالمللی تئاتر فجر اولویت موضوعی وجود ندارد و هر کس موضوعاتی را که برخاسته از مسائل فرهنگی، تاریخی و اجتماعی است در قالب یک متن ارائه کرده است که براساس نیاز جامعه و ساختار اثر مورد انتخاب و بازخوانی قرار میگیرند. با توجه به اینکه سقف و میزان مشخصی برای تعداد آثار انتخابی مشخص نشده است، آثار با نظر هیات بازخوان براساس معیارهای علمی انتخاب و معرفی میشوند.
از آنجا که آثار منتخب باید همزمان با برپایی سیویکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر به همت انتشارات نمایش به چاپ برسند، بازخوانی 223 نمایشنامه این بخش تا پایان ماه جاری به پایان خواهد رسید.
با مطالعه نمایشنامههای بخش مسابقه نمایشنامهنویسی جشنواره تئاتر فجر به این نتیجه رسیدم که در حوزه نگارش متون، تامل خوبی ایجاد شده است و جوانان زیادی آثار بسیار خوبی ارائه کردهاند. همچنین روی آوردن به نمایشنامههای رئالیستی، که ارتباط خوبی نیز با مخاطب برقرار میکنند، بسیار ارزشمند و حائز اهمیت است.
ارسال نظر