مهدیس فرقانی
هفته گذشته نزدیک به ۹۰ درصد از واحدهای مسکونی که قیمت پیشنهادی فروش آنها در مقایسه با دیگر واحدهای فروشی ارزان‌تر بود، متری بیش از ۲ میلیون تومان ارزش‌گذاری شده بود.

در بین این دسته از واحدهای نوساز یا چند سال ساخت بودن، فاقد امکانات یا برخورداری از برخی امکانات و همچنین در بالاترین طبقه یا زیر طبقه همکف مشخصاتی هستند که در فایل اکثر این دسته از واحدهای مسکونی عنوان شده است.
اما امتیاز مثبتی که اکثر واحدهای مذکور از آنها بهره‌مند هستند، شرایط وام و رهن است که البته این روزها هم این دسته از واحدهای مسکونی مشتریان زیادی دارد.
با توجه به بررسی‌ها ارزان‌ترین واحدهای مسکونی در اواخر هفته گذشته، مربوط به یک واحد مسکونی 37 متری 10 سال ساخت در خیابان عباسی واقع در ترمینال خاوران بود.طبق اظهارات مالک، این واحد مسکونی خوش نقشه و دارای انباری است و قیمت هر متر مربع آن یک میلیون و 970 هزار تومان تعیین شده است یعنی خریدار باید مبلغ 73 میلیون تومان پرداخت کند.
علاوه براین، واحد دیگری با متراژ ۴۵ متر مربع، تکواحدی، کلیدنخورده در خیابان فلاح متری ۲ میلیون و ۴۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است. البته واحد مذکور از ۲۰ میلیون تومان وام و ۲۰ میلیون تومان رهن برخوردار است.